Miksi hammaslääkäri hioo hampaita, eikö siinä kiille lähde?
Hammaslääkäri vain yhtäkkiiä ilmoittu hiovansa jollain hiontanauhalla poskihampaitani että tulisi väljyyttä hammasväleihin. Ei kuunnellut vastalauseita. Yritin parhaani mukaan estellä mutta ei auttanut mitään. Yritä siinä puhua suu täynnä laitteistoa kun käsillä huitominenkaan ei keskeytä toimenpidettä eikä kumpikaan (lekuri tai hoitaja) huomioineet lainkaan että minä en halua hiontaa enkä ollut sen vuoksi vastaanotolla. Mitään ei tietenkään kerrottu etukäteen eikä suostumusta kysytty. En yhtään ihmettele etteivät ihmiset käy hammaslääkärissä! Mietin vaan että eikö tuo hionta viue samalla hammaskiilteen ja altistaa hampaan reikiintymiselle?
Kommentit (11)
Kiillepaksuus kestää pienen hionnan.
Hampaita kiillotetaan jollain toisella välineellä, onkohan siellä myös aine kiillotukseen ja mikä.
Onko sulla hampaissa paikkoja? Joskus ne voi olla väärän muotoisia niin, että kerää plakkia paikan saumaan-> kariesriski. T. Suuhygienisti
Olisi pannut suun kiinni siiheksi että saat selityksen.
531 kirjoitti:
MIten laitat suun kiinni kun se on täynnä niitä heidän instrumentteja?
Vierailija kirjoitti:
Outo juttu T hammaslääköri
No niin oli minustakin. Sanoi että hiontanauhalla hioo jotain niin pystyy paremmin kuulemma putsaamaan.
ap
531 kirjoitti:
no yritin keskeyttää kyllä kaikin keinoin mut hetki siinä meni ennen kuin suostui lopettamaan
Ihmettelen myös että millä oikeudella tekevät jotain niin peruuttamatonta. Saman ovat tehneet minulle perustellen että helpottaa purentaa. Lopulta etuhampaat lyhenivät niin että en enää kehdannut hymyillä niin että hampaat näkyvät. Laitatin posliinikuoret mutta niitäkin lyhennettiin muutaman vuoden päästä juurihoidon yhteydessä. Toinen etuhammas jäi pidemmäksi. Minulta on täysin mennyt luotto hammaslääkäreihin.
Minulla hiottiin tosi paljon vastinhampaita, jotta saatiin kruunulle sopivat purupinnat alakertaan. En olisi halunnut , mutta hammaslääkäri ei kuunnellut ja hioi vain lisää. Nyt hampaiden purupinnat ovat madaltuneet ja karkeat. Hammaslääkäri sanoi, että hioo VAIN kiillettä. Tuntui oudolta.
Ehkä siellä oli hammaskiveä?
aika harvinaista että väli olisi niin tiukka ettei lanka mene luonnostaan. Hammaskivi taas voi tukkia väliä ja sitä ei saa kyreteillä.