Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylitin pettämisen rajat - ei kaduta

Vierailija
18.05.2025 |

Päädyin yrityksen juhlissa viettämään iltaa ja suutelemaan erään miehen kanssa. En ole koskaan parisuhteissa ollessani tehnyt mitään kumppania loukkaavaa, päinvastoin olen ollut aina ihan yliuskollinen. Tiedän miehen kasvoilta ja vuosi sitten vietimme aikaa samassa seurueessa samoissa juhlissa. Tänä vuonna tanssimme seurueessa, lopulta vetäydyimme kahdestaan ja suutelimme - kauan. 

Puolisoni petti tai oikeastaan jätti perheensä muutama vuosi sitten rakastuttuaan toiseen naiseen. Pääsin siitä terapian myötä nopeasti yli enkä epäile tai ehkä enneminkin kuvittele enää mitään hattaraista elämää, hän siis palasi häntä koipien välissä takaisin kuukaudessa. 

Minua ei harmita tai morkkistuta yhtään. Tuntuu jotenkin vapautuneelta ja hyvältä. Tuli jotenkin mielettömän kova kaipaus kaikkea tuollaista tunnetta kohtaan. Kun kaiken lopulta suutelimme, tuntui kuin sähköisku olisi mennyt päästä varpaisiin. Tästä ei todellakaan tule mitään enempää, ehkä vuoden päästä jälleen tapaamme. Kävin tsekkaamassa miehen somen, hääkuva löytyi reilu 10 vuoden takaa. Yksi hänet tunteva kommentoi, ettei olisi ikinä koskaan uskonut hänestä.

Mulla on vain jotenkin voimaantunut olo omasta puolestani. Tästä seuraa luultavasti tilanteita, jotka menevät vain entistä pidemmälle jos jotain tilaisuuksia tulee. Koska minusta ei tunnu tippaakaan siltä, että en enää ikinä tee vastaavaa. Erohan tästä aikanaan tulee se on selvä, koskaan en tule miehelleni tästä kertomaan mutta tunteeni kertovat kyllä että jotain on joskus mennyt pahasti rikki. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipoisto 

Vierailija
2/8 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa viirata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla tuollaisessa suhteessa? Vinkki viitonen: eroa, niin ei tarvitse raahata mukanaan kivirekeä tai miettiä kumpi tällä kertaa pettää. Tuollainen ns. suhde vain mädättää sisältäpäin, kuten saa keksimään moraalin uudelleen.

Vierailija
4/8 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mä olen naimisissa. Mutta kolme työkaveria viimesen parin vuoden aikana on sekä hiplannut tissit että suudellu mun kaa. Ei oo morkkis. Pientä kivaa vaan, ei sen kummempaa  enkä ole kotona kertonut. Hyvältä on kaikki kädet tuntunu. Eivätkä tiedä toistensa "kopeloinneista", salas pysyy. Firman bileissä tapahtunutta. Kahden kanssa vain kerran ja yhden kanssa pari kertaa myöhäisillasta.

N34

Vierailija
5/8 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt pettämistä niin paljon. Omat sisaruksetkin vetävät tanssilattioilla kielareita yms. Se viina muuttaa yleensä kaiken.

Vierailija
6/8 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet henkilö joka toimii tunteen pohjalta, eikä sen varassa mikä on oikein tai mihin on sitoutunut. 

Oma valintasi toki, mutta ennen kuin kaikki lähtee lapasesta, kannattaa tiedostaa realismi:

Valitsemasi em elämäntapa on tuhoisa, ja johtaa aina vaan syvempiin katastrofin kierteisiin. Sinä olet pääasiassa lastesi lisäksi se, joka näistä katastrofeista kärsii.

Tasapainoisen aikuisen neuvo; älä antaudu katkeruuden tai minkään muunkaan tunteen ohjattavaksi. Sinä itse päätät minkä arvojen mukaan elät, ja tunteet tulevat arvovalinyojasi, eikä toisin päin. Sinun on myös mahdollista työstää katkeruutesi pois ja työskennellä avioliittosi eteen yhdessä miehesi kanssa. Kipinän löytää uudelleen jos siihen on molemminpuolista halua ja tekoja.

Vierailija
7/8 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huorinnteko voimaannuttaa naisen

Vierailija
8/8 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet henkilö joka toimii tunteen pohjalta, eikä sen varassa mikä on oikein tai mihin on sitoutunut. 

Oma valintasi toki, mutta ennen kuin kaikki lähtee lapasesta, kannattaa tiedostaa realismi:

Valitsemasi em elämäntapa on tuhoisa, ja johtaa aina vaan syvempiin katastrofin kierteisiin. Sinä olet pääasiassa lastesi lisäksi se, joka näistä katastrofeista kärsii.

Tasapainoisen aikuisen neuvo; älä antaudu katkeruuden tai minkään muunkaan tunteen ohjattavaksi. Sinä itse päätät minkä arvojen mukaan elät, ja tunteet tulevat arvovalinyojasi, eikä toisin päin. Sinun on myös mahdollista työstää katkeruutesi pois ja työskennellä avioliittosi eteen yhdessä miehesi kanssa. Kipinän löytää uudelleen jos siihen on molemminpuolista halua ja tekoja.

Jep, näköjään tässä keski-iän kynnyksellä johonkin katosi sitoutuneisuus ja moraali sekä tunteet alkoi ohjaamaan. En ole yhtään katkera. Päinvastoin mietin miksi olen ymmärtänyt tämän vasta nyt. Ihan ärsyttää, miten olen ollutkin niin sinisilmäinen ja hyväuskoinen. Käyttäytynyt omien arvojeni mukaisesti, kunnioittanut kumppaniani ja totuus on se, että lähes kaikki pettävät tavalla tai toisella.

No, nytpähän tiedän että ei se niin kamalaa todellakaan ole. Ei kannata missään nimessä kenenkään heittää hyvää parisuhdetta pois jonkun humalaisen hairahduksen vuoksi. Minulle valkeni tämän myötä, ettei minulla sellaista ole joten tietynlainen positiivinen asia sekin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme