Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisystä asiaa...kokemuksia kaivataan!

20.03.2007 |

Sain juurikin tiedon etten voi/saa enää käyttää e-pillereitä liian suuren trombi-riskin vuoksi.

Sain kolmeksi kuukaudeksi vielä pillerit ja sinä aikana tulisi keksiä jotain muuta.

Itellä on hiukan hakusessa nuo muut keinot koska noita pillereitä on tullu popsittua jo reilut kymmenen vuotta, joten pyytäisinkin teiltä kokemuksia muista hyväksi ja huonoksi havaituista keinoista!?

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

T: Jonsku ja poika jo 1,4v :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä, halpa, pitkäkestoinen ja täysin hormoniton. minulla myös hormonikielto.. jos sopii niin sopii tosi hyvin. osalle kyllä aiheuttaa kovat vuodot.

mulle ei sopinut noiden tosi kovien vuotojen takia ja mulle jäikin vaihtoehdoksi sterilisaatio- meillä on kyllä lapsiluku täynnäkin...

sinuna kokeilisin ehdottomasti.

Vierailija
2/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kuparikierukka 1.5vuotta. Vuodot ei lisääntyneet, päin vastoin, hieman niukkenivat. Kivut eivät koventuneet, aluksi. Vuoden käytön jälkeen aloin kärsiä kovista kuukautiskivuista ja kohdun alue aristi lähes jatkuvasti.

Ultrassa gynekologi totesi että kierukka ns painoi/ nojasi kohtuun aiheuttaen kipua.

Poistettiin kierukka. Sain hormonikierukka reseptin viime kesänä mutta en ole käynyt sitä laitattamassa. Jos tulen raskaaksi niin tervetullut on

kakkonen :)

Kaikille kuparikierukka ei sovi, mutta kannattaa kokeilla kyllä.

Edullinen hinta on suuri plussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän tunnettu mutta oikein hyvä vaihtoehto on ehkäisykapseli. Itselläni sellainen on jo toista kertaa. Helppo ja kivuton laittaa ja vaivaton, teho 5 vuotta. Erittää pelkkää keltarauhashormonia.

Vierailija
4/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kuparikierukka yli vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Vuodot ovat hieman lisääntyneet, mutta eivät mietenkään mahdottomasti. Laittaminen oli yksikertaista, ensimmäisenä päivänä laiton jälkeen tosin hieman juili alavatsasta.

Yksi selkeä etu mielestäni on, että käsittääkseni kaikissa kunnissa ensimmäinen kuparikierukka laittoineen on ilmainen. Eli jos et pidäkään vaihtoehdosta, niin voit aina poistatuttaa kierukan eikä ainakaan taloudellisia tappioita ole tullut.

Vierailija
5/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Itse voin myös suositella oman kokemukseni perusteella tuota kuparikierukkaa!! Vuoto hieman runsaampaa kuin aiemmin, muuten aivan mahtava! Ei hormoneja ja huoleton!

Itse jännitin asetusta, aivan turhaan.

J.

Vierailija
6/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin sitä, mutta kuulin monesta lähteestä, että kivut ja vuodot lisääntyvät usein. Lisäksi tuttavapiirissä on kolme kuparikierukasta huolimatta syntynyttä lasta. En tiedä kuparikierukan ehkäisytehoprosentteja, mutta ihmeen paljon tosiaan on sattunut meidän tuttavapiiriin noita " kierukka kädessä syntyneitä" . ;-)