Mikä muu kuin hiiva kutittaa ja polttelee?
Tulen hulluksi. Hiivalääkkeet ei auta!!
Välillä on oireet menneet lievemmäksi, mutta eivät poistu kokonaan.
Sisempiä häpyhuulia kutittaa ja on arat. Aikaisemmin kutitti myös muualta ja oli arkuutta, mutta nyt se kohdistuu lähinnä noihin !!
Kommentit (69)
Hame päälle ja puuvilla pikkarit. Anna ilman kiertää.
Voi olla allerginen kondomille, miehen siemen nesteelle, pH tasapaino voi olla mennyt huonoksi ja siihen löytyy oma valmiste apteekista. Tietty sukupuolitautikin voi olla. Hiertymiä voi olla myös äkillisesti seksuaalisesti aktiivisella.
Käykö sun kumppani muiden kanssa ja olet saanut sitä kautta jonkin tartunnan tai ph mennyt sekaisin?
Miksi jankutat samaa paskaa päivästä toiseen? Lääkäri on vaivoja varten, ei av.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö itseäsi liikaa, liian tujuilla pesuaineilla? Käytätkö jatkuvasti phsuojia, hajustettuja.
Käytän erisania. Joka päivä peseydyn kyllä. En käytä phsuojia.
Erisan pesunesteessä on liian korkea pH (5,5) eikä se sovellu intiimialueille. Käytä pesuun jotain hapanta pesunestettä ja voitele paikat limakalvoille tarkoitetulla voiteella, perusvoiteet voi heittää mäkeen. Testaa myös jotain toisenlaista wc-paperia, halvimmat aiheuttaa kutinaa ja kuukautissuojina ei kannata käyttää muita kuin Vuokkoset cotton -sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesetkö itseäsi liikaa, liian tujuilla pesuaineilla? Käytätkö jatkuvasti phsuojia, hajustettuja.
Käytän erisania. Joka päivä peseydyn kyllä. En käytä phsuojia.
Erisan pesunesteessä on liian korkea pH (5,5) eikä se sovellu intiimialueille. Käytä pesuun jotain hapanta pesunestettä ja voitele paikat limakalvoille tarkoitetulla voiteella, perusvoiteet voi heittää mäkeen. Testaa myös jotain toisenlaista wc-paperia, halvimmat aiheuttaa kutinaa ja kuukautissuojina ei kannata käyttää muita kuin Vuokkoset cotton -sarjaa.
Toi on totta. Kokeile eri side tai tamponi merkkejä. Kaikkien iho ja limakalvot ei kestä kaikkea. Osta kunnon pikkarit luonnonkuidusta. Siis sellaiset jotka ei hierrä ja kasaannu vakoon. Myös pyykinpesuaine alkergiaystävälliseksi.
Itsellä on allergiaa pesuaineille. Huuhdeaineet aivan kammottavia poista ne käytöstä. Nyt käytän vain Biohajoavaa allergisille tarkoitettua pesuainetta. Älä kuivata pyykkiä ulkona siitepölyaikaan, aiheuttaa kutinaa.
Jotkin ruoka-aineet allergisoivat, siten että peräaukko myös sukuelimet reagoivat ja kutisevat. Gluteiini aiheuttaa myös kutinaa. Olen kokeillut eri ruoka aineita ja todennut ainakin mausteet ja viljat vaikeiksi kutinan aiheuttajaksi.
Helpotusta olen saanut vauvojen vaippavoiteista ja kuivuutta on hoidettu estrogeeni tabletilla, joka laitetaan asettimen avulla emättimeen. Myös Tea Tree saippualla pesu joskus helpottaa kutinaa.
sukupuolitaudit testattu?
jätä ainakin pesuaineet pois alapään pesusta, pelkkä vesi riittää, äläkä käytä liian kuumaa vettä
Hydrolortisonia ohuelti.
Tää kuulostaa hullulta mutta mulle auttoi, paksu kerros maustamatonta jogurttia sinne, anna olla jotain tunti. Syö myös paljon jogurttia. Sokeri minimiin.
Minkä ikäinen olet? Itse aloin juuri käyttää vastaavaan vaivaan estrogeenia sisältävää voidetta. Auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Itse aloin juuri käyttää vastaavaan vaivaan estrogeenia sisältävää voidetta. Auttaa.
Olen 30v.
Jos olet varsinaisia hiivalääkkeitä turhaan käyttänyt, niin on pH varmaan jo ihan sekaisin.
Varsinaisten hiivalääkkeiden eli -atsolivalmisteiden sijaan suosittelisin ensin koittamaan hyaluronihappopohjaisia puikkoja. "i Say" on tarkoitettu tulehduksiin ja auttaa myös ph-tasapainoon.
Myös maitohappopuikot tasapainottavat pH:ta ja niiden käyttö voi ehkäistä tulehduksiakin.
Kuivat limakalvot voi aiheuttaa tuehdusmaisia oireita. Ja bakteerivaginoosi. Em. tuotteet auttavat vaginoosiin ja kuivuuteenkin.
Masturboitko liikaa vesihanan alla? Se taatusti kuivattaa.
Sul on joku tuju pippuri, jos polttelee.
Minäkin neuvon vaihtamaan pesuaineet happamiin. Aiemmin, kun käytin ph-neutraaleja pesuaineita jäi joko ei niin puhdas olo tai sitten kuivatti. Nykyään käytän sellaista, jonka kyljessä lukee "intiimipesuaine" ihan kaikkialle eikä iho kuivu enää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin neuvon vaihtamaan pesuaineet happamiin. Aiemmin, kun käytin ph-neutraaleja pesuaineita jäi joko ei niin puhdas olo tai sitten kuivatti. Nykyään käytän sellaista, jonka kyljessä lukee "intiimipesuaine" ihan kaikkialle eikä iho kuivu enää mistään.
Vesipesu riittää. Sitä on lääkärit toitottaneet monta vuotta!
Bakteeritulehdus? Gynekolgille pitäisi mennä joka tapauksessa.
Hiv tai joku sukupuolitauti?