On tästä köyhyydestäkin pari hyvää puolta
Ei ole varaa tupakkaan tai alkoholiin. Pakkolopetus noille nautintoaineille edessä.
Mitä hyvää köyhyys on teille tehnyt?
Kommentit (21)
Tietää miltä pohjoiskorealaisista tuntuu mahdollisesti.
Mielikuvitus on ainakin rikastunut!
Ei tule ostettua turhaan suomalaisia tuotteita. Mielummin ulkomaalaisia ja ulkomailta
Säästää luontoa kun kuluttaa vähemmän.
Säästyy sitten rahaa muihin turhuuksiin
Ystävistä ja kavereista tietää, että ne ei ainakaan halua mitenkään hyötyä vaan jos joku tykkää,niin se tykkää ihan vaan mun seurasta ja persoonasta.
Luovuus kukkii kun jatkuvasti pitää pähkäillä jotain ja kai tässä säästeliäisyyttä oppii.
Alkoholiin on aina ollut varaa. Säästöönkin on jäänyt rahaa. Onneks on halpa vuokra. Olen jopa säästänyt niin paljon että ostin oman veneen. Ei täs joka viikonloppu ryypätä kuitenkaan. Tuloja saa silti erilaisilla pikkuhommilla eikä niistä kannata kertoa.
Kotona aikana ei tarvinnu matkustella. Toki ei paljo sen jälkeenkään.
Ei tarvi kuluttaa rahoja turhiin tavaroihin kirpputoreilla. Kun itellä on jo tarpeeksi roinaa.
Mieluummin asun teltassa kuin lopetan oluen juonnin.
Useimmilla teistä on ihailtavan positiivinen asenne olosuhteista huolimatta!
Ja kaipa tuota tulee nautittua enemmän pienistä asioista arjessa, kuten nyt lehtien virkoamisesta ja vihreyden tuoksusta.
Voin toivotella uusköyhiä meidän vanhaköyhien pariin.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin asun teltassa kuin lopetan oluen juonnin.
Ryypiskelin reilusti, en kylläkään baareissa. Mutta ei niitä rahoja ole missään näkynyt vaikka lopetinkin jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Säästyy sitten rahaa muihin turhuuksiin
Jos pystyy säästää rahaa turhuuksiin ei oikeasti ole köyhä.
Opin pihiksi ja nyt on töitä ja paremmat tulot, saa rahulia säästöön kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Opin pihiksi ja nyt on töitä ja paremmat tulot, saa rahulia säästöön kivasti.
Tuossa on tosiaan hyväpuoli, että oppii elämään köyhänä. Sitkun tienaa massia niin ei tuhlaa mihkään
Kotiviini on halpaa !!! turbohiivalla jostekee niin saa äkkiä iloa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kotiviini on halpaa !!! turbohiivalla jostekee niin saa äkkiä iloa elämään.
Mitä viiniä... ? Kiljua. Tarviiko kiljuun muuta kuin vettä, sokeria ja hiivaa?
Ei ole tullut kerättyä turhaa tavaraa ja siitä vähästäkin olen oppinut pitämään huolen.