Mikä suomalaisia vaivaa kun heti aamulla pitää mennä alkoon.
Katselin vaan kauppakeskuksessa kun ihmiset meni alkoon. Eikö elämää kestä selvinpäin?
Kommentit (54)
Pitää olla paljon juomaa että jaksaa katsoa Euroviisuja kahteen asti aamulla.
Suomes on eniten alkoholisteja. Miksi alko pidetään auki kun se aiheuttaa köyhyyttä, sairauksia, väkivaltaa. Minä sulkisin alkon lopullisesti.
Nautitko sinä jauhelihankin heti kaupasta sen ostettuasi? Voihan sitä olla juhlia, joihin täytyy hyvissä ajoin ostaa vaikka tervetuliaismaljajuomat. Vaikka lapsen valmistujaiset tai ylioppilasjuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne ostaa valmiiksi. Ei se aina tarkoita, että ne nautitaan juuri sillä hetkellä, kun ne on ostettu.
Mielletäänköhän muutkin elintarvike- ja kulutustavaraostokset näin? Että jos ostat tölkin maitoa, imaiset sen kitusiin siinä kaupan edessä parkkipaikalla? Samalla kun mies vetää lapsille ostetut vanukkaat. Vessapaperit ehkä malttaa repiä vasta kotona ennen kuin pyyhkii koko perheen samalla.
Itse jos ikinä tarvitsen viiniä, haen sen silloin kun satun alkon ohi menemään. Koskaan en lasillista enempää ottais. Ja viiniä juodaan meillä hienommalla aterialla tai lasillinen ystävien kesken.
Ei se alkossa käyminen mikään huolenaihe aina ole 😉
Olen käynyt alkos viimeksi ehkä joku 13 vuotta sitten kun voitin lotossa. Silloin hain vähän shamppanjaa kun juhlittiin kunnolla. Ostin silloin jonkun 275 euron pullon shamppanjaa ja muuta juotavaa.
En minä muuten alkoon mene koska en juo mitään väkevii ja enkä juo viiniäkin.
Kun janottaa niin pitää ostaa juotavaa.
Silloin vielä, kun pankissa asioitiin enemmän eli joskus 25 v sitten, menin yövuorosta suoraan pankkiin. Odottelin ensimmäisenä oven takana pankin aukeamista. Kaksi muoria tuli siihen taakse odottamaan myös.
Pian havahduin kauhisteluun, kuinka nykyään ei enää nuoret ihmiset viitsi edes töissä käydä. Asioilla vaan juoksennellaan keskellä kunnon ihmisten työpäivää. Tajusin, että minusta puhuvat.
Vuorotöissä se arkiaamu voi olla helpoin hetki käydä Alkossa ensi viikon päivällisvieraita varten, mutta eihän sellaista voi AP tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä.
Niin on.
Vierailija kirjoitti:
Aamusta jo aloittavat. Sit päivällä on jo hiprakka. Vai onko euroviisut ja jääkiekko syynä?
Alkoholistilla on AINA syyä juoda.
No eniten ihmettelen sitä että valtio myy monopoliliikkeessään kansalle myrkkyä vaikka tietää sen olevan sellaista. No kullakin ajalla on omat tyhmyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Suomes on eniten alkoholisteja. Miksi alko pidetään auki kun se aiheuttaa köyhyyttä, sairauksia, väkivaltaa. Minä sulkisin alkon lopullisesti.
Kieltolain aikana alkoholin kulutus vain kasvoi :)
Alkonkaan asiakkaat eivät ole homogeenisiä, joten en voi vastata kuin omasta puolestani. Käyn aamulla Alkossa samalla reissulla kun ruokakaupassakin. En kuitenkaan korkkaa pulloa nurkan takana. Ostaisin viinini sieltä ruokakaupasta, jos siellä myytäisi jotain muuta kuin niitä vedellä jatkettuja litkuja.
Hakee ne muidenkin maiden juopot viinaa heti aamusta. Ruokakaupasta tosin.
Aloitin jokin aika sitten työskentelemään kaupan kassalla ja oikeasti järkytyin siitä paljonko alkoholia suomalaiset ostaa.
Koska se on kätevää. Milloin sinä käyt alkossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltolain aikana alkoholin kulutus vain kasvoi :)
Samoin rikollisuus. Poliisille kieltolain aika muodostui myös sen historian verisimmäksi aikakaudeksi, sillä kieltolain aikana surmattiin virantoimituksessa yli 40 poliisia.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin jokin aika sitten työskentelemään kaupan kassalla ja oikeasti järkytyin siitä paljonko alkoholia suomalaiset ostaa.
Sinun tehtäväsi on vain myydä eikä järkyttyä tai jeesustella. Vaikka olen kyllä sitä mieltä että kaltaisesi kyylän paikka ei todellakaan ole kaupan kassalla.
Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin kytätä muita ihmisiä? 🤔🧐