Lapsenne kesätyöpalkka ?
Meillä tytär saa 2400€ / kk . 3kk kesätyö. Työkaverini lapsi saa vaatekaupasta alle 1000€ kuussa. 3kk tekee hänkin kesätöitä. Järkyttävät erot on myös palkoissa / työtunneissa. Ei pelkästään siis siinä että on uutisoitu kuinka vaikeaa kesätöitä on yleensä saada
Kommentit (9)
Tuo 1000 e kuussa saava tuskin tekee täysiä tunteja. Joka tapauksessa nuorelle itse työkokemus on tärkeämpi pääoma kuin se palkka, koska se auttaa saamaan töitä myös myöhemmin. Näin olen omille nuorilleni sanonut.
18 v ei saanut kesätöitä, vaikka haki kymmeniin paikkoihin. No, tekee nyt sitten kotitöitä ja auttaa isovanhempia kesän ajan. Ja valmistautuu syksyn kirjoituksiin.
Eipä tuo puolustusvoimien päiväraha kovin häävi ole.
Pari tonnia kk tienaa kesätöistä apteekissa.
Joopa joo. Mulla AMK:n käyneellä palkka 2820€ ja sisältää kaksi kokemuslisää. Olisi kiva tietää missä työssä nuori ansaitsee noin hyvin kuin ap:n lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Mulla AMK:n käyneellä palkka 2820€ ja sisältää kaksi kokemuslisää. Olisi kiva tietää missä työssä nuori ansaitsee noin hyvin kuin ap:n lapsi.
Kolmivuorotyössä teollisuudessa voi hyvinkin tienata tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmivuorotyössä teollisuudessa voi hyvinkin tienata tuon.
Niin, että tuohon vielä lisä päälle?
Mun 15v on lomansa ansainnut, kun on koko talven ahertanut koulussa. Rippileiri, harrastusleiri, mökkiloma ja ulkomaanmatka kesällä vievät muutenkin veronsa, pitää jäädä aikaa vain olla kotonakin.
15-vuotias ei hakenut edes kesätöitä. On siis nyt kasilta pääsevä eli täyttänyt alkuvuodesta 15. En koe mitään tarvetta kesätöille. Lomailkoon. Ja onhan tuossa rippileiri tulossa ja ulkomaan matka, joten ihan kotona koko lomaa ei tule nysvättyä. Vanhempi lapsi 8ta töitä hakea. Lapset on lapsia. Kyllä sitä vanhempana ehtii.