Jos lääkäri on sovitusta paljon myöhässä - 20-25 minuuttia
Mitä kevätjuhlaliikkeitä teette odottaessanne, olis hauska kuulla miten saatte pysyteltyä viileinä ja rauhallisina?
Kommentit (36)
Olen odottanut 2 tuntia, vaikka minulla oli aika varattu. Ei koskaan ajoissa. Mutta se odottaminenkin kannattaa, lääkäri ottaa aikaa minulle sitten sen minkä tarvitsen.
Joskus on hätätapauksia.
Pitäkää hauskaa vastaanotossa. Minä alan jutella ja kehkeytyy mukavia keskusteluja. Aika kuluu oikein mainiosti.
Suomessa lääkärin työaikaa kuluu Kelan byrokratiaan ja sinne todistuksia kirjoitellessa. (Kyllä Elmalle saarijärjveltä pitää maksaa kelakyyti perusteena se ja se tauti).
Joissain maissa lääkäri tutkii ja hoitaa, ja joku muu on sihteerinä. Ennen sairaskertomuksetkin saneltiin nauhalle, ja sitten sihteerit purkivat ne paperille.
Vierailija kirjoitti:
Kerran minulla oli aika 8.30.Klo 9 lääkäri lampsi ulko-ovesta sisään.
Toisen kerran lapsella oli aika Lastenklinikalla. Aika meni eikä lääkäriä kuulunut. Menin kysymään. Lääkärillä oli kuulemma kokous. Oli buukattu potilaan ajan päälle.
ohhohh ajatteleppa että lääkäreilläkin on oma elämä! Voi vaikks auto hajota matkalla töihin tai joutua auttamaan kadulla makaavaa juoppoa KOSKA ON LÄÄKÄRI tai vaikka ihan kansalaisvelvollisuudesta 😵
Viimeksi työterveystarkastuksen tekevä lääkäri oli 2h myöhässä. Ei mitään, räpelsin kännykkää, luin uutisia ja kirjaa. En voinut tietää mitä kaikkea hommaa sillä oli ennen kuin ehti minuun asti, koitin olla nopeasti ulkona että pääsi jatkamaan päiväänsä.
Olen odottanut kiltisti, vaikka turhauttaahan se. Varsinkin, kun sairauteeni liittyvä kaksi kertaa vuodessa kontrolliaika on sellainen, että se vaan ilmoitetaan sairaalasta - sitä ei voi sopia tai siitä neuvotella. Tiedän, että vastaanotolla menee suurin piirtein tunti, mutta kun en koskaan tiedä, onko lääkäri ajallaan vai ei, täytyy minun ottaa koko päivä töistä vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kellonaika on potilasta varten. Lääkäri aloittaa vastaanoton, kun muiden potilaiden asiat on hoidettu.
Entäs jos lääkäri tulee jostain ihan muualta luin potilasta hoitamasta? Monista oikein paistaa sellainen ylimielisyys.
Ajatella. Esim vessasta. Törkeetä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi itsekästä odotuttaa potilasta. Kyllä se potilaankin aika on kallista.
Tämän olen sanonut pari kertaa lääkärille, kun on ollut myöhässä yli puoli tuntia. Hämmentyneet täysin, aivan uutena asiana tullut, että asiakkaallakin on aikataulut. Mun kritiikki ei koske päivystyksiä, koska siellä viivästyksille on selvä syy. Tilasin erikoislääkärille aamun ensimmäisen ajan juuri siksi, että ehtisin varmasti töihin ajoissa. Näin kun meni huoneeseensa, ainuttakaan muuta asiakasta ei ollut odotustilassa. Mistä minä tiedän, mitä siellä puuhasi, mutta kutsui mut sisään 40 minsaa myöhässä. Annoin asiallisen palautteen. Hermostui täysin kuten yksi toinenkin lekuri samankaltaisessa tilanteessa. Joo, ei tartte mennä uudestaan. Onneksi olen löytänyt lääkärit, jotka ovat aina aikataulussa, tämäkin asiakkaan kunnioitusta.
Osa lääkäreistä myöhästyy aina.
Ongelma aikataulujen suunnittelussa, vastaanottojen pituudessa tai rahojen haalimisessa mahdollisimman monilta.
Yhdessä paikassa hammaslääkäri oli aina 45 min myöhässä ja radiosta tuli non-stopina erään yhtyeen viinalauluja, epätoivoista laulantaa. Oli muutenkin outo paikka.
Vierailija kirjoitti:
Osa lääkäreistä myöhästyy aina.
Ongelma aikataulujen suunnittelussa, vastaanottojen pituudessa tai rahojen haalimisessa mahdollisimman monilta.
Tai välinpitämättömyydessä, useilla liian suuret luulot itsestään suurinpiirtein jumalasta seuraavana lahjana ihmiskunnalle. Jos mulla on kiireetön aika ja lääkäri katsoo oikeudekseen odotuttaa mua jopa tunnin lähden pois. Jää häneltä sekin kaksisatanen saamatta ja turha yrittääkään perua minulta mitään peruutuskuluja. Pitäisi oikeastaan olla toisin päin, saisi maksaa mulle menetetystä työajasta.
Yksi lekuri odotutti 2 tuntia, katseli lätkäkisoja yksin osastolla suljettujen ovien takana.
Joskus myös se edellinen asiakas voi jäädä lääkärin huoneeseen roikkumaan. Tämän vuoksi joissain paikoissa hoitajat ottaa potilaat sisään ja hoitaa ulos ja lääkäri seilaa eri huoneiden välillä. Ihmiset voikin olla varannut ajan syyllä X ja yllättäen paljastuukin akuuttiasia Y, joka vie enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi itsekästä odotuttaa potilasta. Kyllä se potilaankin aika on kallista.
Tämän olen sanonut pari kertaa lääkärille, kun on ollut myöhässä yli puoli tuntia. Hämmentyneet täysin, aivan uutena asiana tullut, että asiakkaallakin on aikataulut. Mun kritiikki ei koske päivystyksiä, koska siellä viivästyksille on selvä syy. Tilasin erikoislääkärille aamun ensimmäisen ajan juuri siksi, että ehtisin varmasti töihin ajoissa. Näin kun meni huoneeseensa, ainuttakaan muuta asiakasta ei ollut odotustilassa. Mistä minä tiedän, mitä siellä puuhasi, mutta kutsui mut sisään 40 minsaa myöhässä. Annoin asiallisen palautteen. Hermostui täysin kuten yksi toinenkin lekuri samankaltaisessa tilanteessa. Joo, ei tartte mennä uudestaan. Onneksi olen löytänyt lääkärit, jotka ovat aina aikataulussa, tämäkin asiakkaan kunnioitusta.
Kannattaa varmaan huutaa lääkäreille.
Kerran lääkäri oli todella myöhässä ja sitten ihmetteli miksi 1,5v lapsi on niin kiukkuinen. Kirjasi sen oikein tietoihinkin ja oli selvästi ärsyyntynyt lapsen kiukkuisuudesta. Noh lapsen lounasaika oli ja meni ja olisi pitänyt olla jo päiväunilla, mutta eihän nuori mies tätä ymmärtänyt.
Hammashoidossa ne suuttuu kun vie joltain ajan jos ei peru ajoissa ! Ja kun myöhästyy . Siis ajoissa paikalle.