Tein eilen lapselleni (5kk) itse ruokaa ; peruna-kukkakaali-parsakaalisosetta ja
sitten keitin vielä broileria. no tänään sitten annoin ekaa kertaa, eipä poika näyttänyt vakuuttuvan äitinsä keittotaidoista. oliko sekoitus todellakin " epänormaali" vai oliko vain reaktio uuteen ruokaan? saanut aikaisemmin peruna-parsakaalia ja peruna-kukkakaalia..
Kommentit (10)
Itse en ole antanut kerralla noin montaa eri ruokaainetta ton ikäiselle. Enkä haluaisi kyllä syödäkään kukkakaalia parsakaalia ja perunaa, sen verran tympeältä kuulostaa.
Ei vauvan ruokaan laiteta voita!!
Anna ap vaan uudestaan samaa ruokaa, vauvasi tottuu pikku hiljaa makuun. Mun 6,5 kk vauva vetelee ainakin hyvällä ruokahalulla kukkakaali-parsakaali-peruna mössöä. Lihana on tähän mennessä käyttänyt kalkkunaa, possua ja lohta. Bataatista saa muuten aika makeeta sosetta, jonka pitäisi upota krantunpaankin vauvaan...
Vierailija:
Ei vauvan ruokaan laiteta voita!!Anna ap vaan uudestaan samaa ruokaa, vauvasi tottuu pikku hiljaa makuun. Mun 6,5 kk vauva vetelee ainakin hyvällä ruokahalulla kukkakaali-parsakaali-peruna mössöä. Lihana on tähän mennessä käyttänyt kalkkunaa, possua ja lohta. Bataatista saa muuten aika makeeta sosetta, jonka pitäisi upota krantunpaankin vauvaan...
Suolaakin siinä on, mutta aika vähän tietysti kokonaisuudessa.
kyllä meidän lapset (3 kpl) on joka kerta hieman irvistelleet kun uutta ruokaa saavat. Esikoiselle ei meinannut millään kelvata äidin tekemät pöperöt, vain kaupan valmissoseet upposivat, vaikka tein samoista raaka-aineista yhtä hienojakoista sosetta. Mutta harjoitus teki mestarin!
keittotaidossa vikaa on, mutta lapset voivat olla hyvin epäluulosia kaikkea kohtaan. Itsellä 6kk:n ikäinen tyttö jolle olen antanut kaupan purkkiruokaa ja niihin tottu nyt sitten en millään saa syömään omaa ruokaa... kokeileppa sekottaa jotain vanhaa tuttua makua sekaan, sillain olen saanut oman tyttöni syömään myös kotiruokaa. yritä aina vaan uudestaan silleen oppii, vaikka itesä ainakin tympii kun lapsi ei syö:)
Lämmitetty peruna maistuu karsealta.
ison määrän ja laitoin pakkaseen?