Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En tule nuoren juhliin, koska ei siellä saa jutella rauhassa."

Vierailija
16.05.2025 |

Mitä mieltä, kun tuollaisella verukkeella kieltäydytään kutsusta? Mielestäni on ikävää ja epäkohteliasta käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Varsinkin, kun kyse on nuoren juhlista. Itsellenikin juhlat on pakkopullaa mutta silti. Mälsä fiilis.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos järjestäjänkin mielestä juhlat ovat pakkopullaa, niin miksi kukaan ulkopuolinen niihin haluaisi osallistua? Opettele järjestämään parempia juhlia?

Kyllä tässä taitaa olla potentiaalinen vieras itse se ongelma, tunnelmanlatistaja itsekkyyttään.

Ap itse kuvaili omia juhliaan pakkopullaksi aloituksessa. En voi laittaa vieraan piikkiin tätä, jos järjestäjä itse pitää omia juhliaan ikävänä.

Juu mietin kanssa itse miten omat juhlat voivat olla pakkopulla :D

Mä ainakin koin rippijuhlat ja ylppärit pakkopullana, siis omani. Mutta isovanhemmat halusi järjestää niin neuvoteltiin vanhempien kanssa asiat. Rahallahan kaikki järjestyy, mutta kyllä tuollaiset juhlat ovat aina pakkopullaa. Pyrin olemaan hyvä ja edustava juhlakalu, mutten minä silti noista päivistä mitenkään nauttinut enkä siksi ole järkännyt häitäkään. -eri

Vierailija
22/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos järjestäjänkin mielestä juhlat ovat pakkopullaa, niin miksi kukaan ulkopuolinen niihin haluaisi osallistua? Opettele järjestämään parempia juhlia?

Kyllä tässä taitaa olla potentiaalinen vieras itse se ongelma, tunnelmanlatistaja itsekkyyttään.

Ap itse kuvaili omia juhliaan pakkopullaksi aloituksessa. En voi laittaa vieraan piikkiin tätä, jos järjestäjä itse pitää omia juhliaan ikävänä.

Mä ainakin koin rippijuhlat ja ylppärit pakkopullana, siis omani. Mutta isovanhemmat halusi järjestää niin neuvoteltiin vanhempien kanssa asiat. Rahallahan kaikki järjestyy, mutta kyllä tuollaiset ju

Itsekin koin olleeni pelkkä äitini näyttelyesine ylppäreissäni. En osaa oikein selittää, mutta vieraat oli vain jotain jotka piipahtivat pikaisesti juomassa ne kahvit, enkä oikein osannut pitää niitä edes juhlina vaan jonain jossa muistetaan ylioppilasta ja näitä sitten kiitetään tarjoamalla kahvit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat huonoja juhlijoita ja joissain suvuissa/perheissä juhliminen on erityisen heikkoa. Ei osata olla vieraana eikä isäntäväkenä, unohdetaan mikä on tilaisuuden merkitys ja kuormitutaan ja stressataan kaikesta. Sanon tämän siksi, että itse opettelen juhlimista niin vieraana kuin juhlittavana, koska olen tämmöisest suvusta lähtöisin, missä käytiin mököttämässä pakolliset juhlat ja pääosin jätettiin vain menemättä.

Vierailija
24/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta ei selvinnyt, onko ap itse vieras vai juhlien järjestäjä

Vierailija
25/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin koin rippijuhlat ja ylppärit pakkopullana, siis omani. Mutta isovanhemmat halusi järjestää niin neuvoteltiin vanhempien kanssa asiat. Raha

Sellaisethan ne yo-juhlat on. Ei niihin jäädä asumaan. Joku voi käydä vaikka miten monissa juhlissa päivän aikana.

Vierailija
26/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta ei selvinnyt, onko ap itse vieras vai juhlien järjestäjä

Villi veikkaus: ap on rippilapsen / ylioppilaan äiti, joka on järjestämässä juhlia lapselleen.

Vierailija
27/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin koin rippijuhlat ja ylppärit pakkopullana, siis omani. Mutta isovanhemmat halusi järjest

Sellaisethan ne yo-juhlat on. Ei niihin jäädä asumaan. Joku voi käydä vaikka miten monissa juhlissa päivän aikana.

Siksi ymmärränkin miksi joku ei oikein viitsi lähteä vain juomaan sitä kahvikupillista. 

Vierailija
28/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ihmiset jotka eivät halua tulla, pysyköön poissa.

Kamalaa että joku tulisi juhliin pakotettuna.

Vierailija
29/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös valtaosa tule käytännössä pakosta, eli sosiaalisesta paineesta? Harva kai nauttii tavallisista suomalaisista rippijuhlista tai ylppäreistä. 

Vierailija
30/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka into piukeana järjestävät juhlia ja leipovat tarjoiluja. Sitten on ihmisiä, jotka ovat lähinnä burnoutissa juhlien järjestämisestä. 

Olemme järjestäneet ihan onnistuneet rippijuhlat ja yojuhlat pitopalvelun voimin. Suku tulee kaukaa juhliin ja istutaan tunteja ja jutellaan mukavia. Juhlista jää hyvä mieli vaikka ne väsytävätkin. 

Vierailija
31/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistille juhlat kuin juhlat ovat vain häntä ja hänen juttujaan varten.

Juuri näin. Meillä suvussa yksi vanhempi rouva, joka on kiukutellut joka ainoassa kekkereissä ja kerran tehnyt dramaattisen poistumisen juhlista, kun kaikki ei mennyt hänen pillinsä mukaan.. ristiäiset pilasi, rippijuhlien tunnelmaa ei annettu myrkyttää ja poistui paikalta, valmistujaisjuhliin ei sitten enää edes kutsuttu. Täysin uskomatonta, että kukaan aikuinen ihminen käyttäytyy näin. Mutta uskottava se on, kun ihan julkisesti kehtaa näitä näytöksiään pitää. Todella harmillista.

Vierailija
32/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös valtaosa tule käytännössä pakosta, eli sosiaalisesta paineesta? Harva kai nauttii tavallisista suomalaisista rippijuhlista tai ylppäreistä. 

Yo-juhlat ovat kyllä umpitylsää pukupönötystä enkä ihmettele yhtään, jos vieraat olisivat mieluummin missä tahansa muualla. Meidän amisvalmistujaisjuhlat olivat oikeasti hauskat ja vieraat olivat yömyöhään asti. Meillä oli mm. lärvilauta, karaoke ja rallipeli.

Vierailija
33/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei puuttuisi siihen, mistä juhliin kutsutut ihmiset keskustevat, niin he saattaisivat tulla hänen järjestämiin juhliin myös uudestaa.

Ei kukaan tule sellaisiin juhliin, jos tietää, että siellä alkaa jäkätys ja mäkätys joka asiasta, kuten tässä aloittajan tapauksessa.