Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En tule nuoren juhliin, koska ei siellä saa jutella rauhassa."

Vierailija
16.05.2025 |

Mitä mieltä, kun tuollaisella verukkeella kieltäydytään kutsusta? Mielestäni on ikävää ja epäkohteliasta käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Varsinkin, kun kyse on nuoren juhlista. Itsellenikin juhlat on pakkopullaa mutta silti. Mälsä fiilis.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin jää kukaan kaipaamaan.

Vierailija
2/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse juhliisi ihmisiä, joille juhlasi ovat pakkopullaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai missään juhlissa jutella rauhassa, eiväthän ne sitä varten ole. Epäkohteliastakin olisi varata juhlien järjestäjä itselleen.

Vierailija
4/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavaton vieras, anna olla. Onko kyse ylioppilasjuhlista? Älä kerro juhlakalulle mitään, turhaa kuormitusta. Kiittelette vain niitä, jotka tulivat mukaan juhlimaan 🧡.

Vierailija
5/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taas on epäselvyyttä rooleista: kyseessä on nuoren juhlat, ja kutsutut menevät sinne juhlistamaan päivän juhlakalua. Aikuiset ihmisetkin ihan vain auttamaan tunnelman luomisessa, eli että on paljon ihmisiä paikalla, jotka iloitsevat yhdessä juhlittavan saavutuksista ja kuulostelevat humussa tunnelmia.

Omat keskustelutarpeet kanavoidaan muuhun ajankohtaan. Ei kai tätä tarvitse aikuiselle rautalangasta vääntää? Miksi et halua suoda nuorelle tätä iloa osallistumalla (vrt. jos monet jättäytyisivät vastaavalla tekosyyllä pois). Herrajumala näitä itsekkäitä valopäitä.

Vierailija
6/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuiselle ihmiselle pitäisi olla selvää, että juhlissa on puheensorinaa ja muuta hälyä, että ei seillä nyt kovin syvällisiä jutella. Asia erikseen, jos jonkun toisen vieraan kanssa on tärkeää puhuttavaa, että hetkeksi vetäydytään sivummalle. Mutta esim. isäntäväki ei ehdi  seuraa kaikille tasapuolisesti.

Vierailija
7/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jonkun dementikon tai muuten sairaan ihmisen suusta päässeeltä sammakolta 

Vierailija
8/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille juhlat kuin juhlat ovat vain häntä ja hänen juttujaan varten.

Vierailija
9/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestäjänkin mielestä juhlat ovat pakkopullaa, niin miksi kukaan ulkopuolinen niihin haluaisi osallistua? Opettele järjestämään parempia juhlia?

Vierailija
10/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos järjestäjänkin mielestä juhlat ovat pakkopullaa, niin miksi kukaan ulkopuolinen niihin haluaisi osallistua? Opettele järjestämään parempia juhlia?

Kyllä tässä taitaa olla potentiaalinen vieras itse se ongelma, tunnelmanlatistaja itsekkyyttään.

Vierailija
11/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen mielelläni menossa tutun nuoren juhliin. Sinne tulee kivoja ihmisiä, joita mielelläni tapaan kun ei ole vähään aikaan nähty. En ymmärrä näitä ankeuttajia.

Vierailija
12/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä taitaa olla potentiaalinen vieras itse se ongelma, tunnelmanlatistaja itsekkyyttään.

Ap itse kuvaili omia juhliaan pakkopullaksi aloituksessa. En voi laittaa vieraan piikkiin tätä, jos järjestäjä itse pitää omia juhliaan ikävänä.

Vierailija
13/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap itse kuvaili omia juhliaan pakkopullaksi aloituksessa. En voi laittaa vieraan piikkiin tätä, jos järjestäjä itse pitää omia juhliaan ikävänä.

Juu mietin kanssa itse miten omat juhlat voivat olla pakkopulla :D

Vierailija
14/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin tullut nihkeäksi kaikkia  juhlia kohtaan. Ymmärrän, ettei siellä rauhassa voi jutella. Mutta nykyään ei myöskään osata emännöidä/isännöidä juhlia. Ei isoja eikä pieniä. Usein huomaa, että juhlien järjestäjät eivät huomioi muita kuin oman sisäpiirinsä. Ei yritetä saada kaikkia vieraita viihtymään, saati edes paria sanaa vaihdeta, mikä on mielestäni epäkohteliasta. Siksi välttelen juhlia, kun ei jaksa istua siellä vain velvollisuudesta. Tylsistyn nykyään aina. 

Vierailija
15/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä juhlat? 

Vierailija
16/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuiselle ihmiselle pitäisi olla selvää, että juhlissa on puheensorinaa ja muuta hälyä, että ei seillä nyt kovin syvällisiä jutella. Asia erikseen, jos jonkun toisen vieraan kanssa on tärkeää puhuttavaa, että hetkeksi vetäydytään sivummalle. Mutta esim. isäntäväki ei ehdi  seuraa kaikille tasapuolisesti.

Eikös se nimenomaan ollut hänelle selvää? Siksi sanoi ettei tule. 

Vierailija
17/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suvut ovat tosi äänekkäitä. Miehen siskon perhejuhlat ovat aina tosi meluisia ja ankeita, skippaan ne aina kun mahdollista. 

Vierailija
18/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mälsää toki, mutta kutsutulla on oikeus kieltäytyä kutsusta ilman, että joutuu muiden sylkykupiksi.

Vierailija
19/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän voi latistaa tunnelman jos ei tule paikalle? 

Vierailija
20/33 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullekin juhlat ovat tavallaan pakkopullaa, mutta mielelläni järjestin silti lapselleni niin rippijuhlat kuin lakkiaisetkin. Nehän on hänen juhlansa, eivät minun. Koska juhlat ovat minulle pakkopullaa, voin omat synttärit jne jättääkin sitten juhlimatta.

-ei ap