Millainen ihminen ostaa kalliin kellon osamaksulla?
Mä ymmärrän että autoja ja taloja ostetaan velaksi, mutta millainen ihminen ostaa esim. kellon osamaksulla? Se on jotenkin niin järjettömän tuntuista ja sika noloa. Jos sulla ei ole varaa kalliiseen kelloon, niin sitten ei pitäisi olla kallista kelloa. Piste.
Kommentit (35)
esimerkiksi sellainen joka haluaa rahoittaa hankinnan tulorahoituksella, eikä käyttää pääomiaan sen kellon ostoon. Näin se oma pääoma sitoutuu kelloon pidemmällä aikavälillä ja rahat voi olla samaan aikaan tuottamassa kun kellon saa kuitenkin heti käyttöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se on häiritsevän näköistä kun joku ihminen joka selvästi ei ole varakas käyttää sellaista ns. rikkaiden ihmisten kelloa. Tyyliin jos ihminen tienaa 3-4k kuussa ja hänellä on kymppitonnin kello, niin kyllä se jotenkin pahalta näyttää.
Vähän sama kuin monesti näkee keskiluokkaisilla naisilla kalliita LV:n laukkuja, ne jotenkin ei vaam sovi heille ja se näyttää oudolta
Onko niissä hintalappu vai mistä tiedät?
Se tunne kun ranteessa on Greubel Forsey Double Tourbillon 30, hinta monta kiloeuroa, ja itseluottamus huipussaan ennen myyntineukkarii. Puku tikis, tuoksut kohil ja remmi rantees. Sä tiedät et kaikki menee hyvin, sä oot huipputyyppi, sä oot ansainnu sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto nyt on älyttömintä ostaa velaksi kun sen arvo romahtaa joka vuosi.
JOS auton haluaa niin NIMENOMAAN se ostetaan (halvalla) velalla. Täysi idioottihan se on joka laittaa omaa pääomaa autoon tuottavien kohteiden sijasta.
Katselin juuri rajoitustarjousten todellisia vuosikorkoja. Enpä usko saavani pääomalle tuottoa yhtä paljon. Totesin että säästän laittamalla osakkeisiin ja ostan vasta kun on varaa käteiskauppaan.
Itse aiheeseen, ihmiset tulevat onnellisiksi kummalisista asioista. Kelloja ja laukkuja en käsitä, mutta en myöskään useimpia kauneusleikkauksia tai pistoksia. He tulevat niin onnelliseksi että haluavat ottaa velkaa jotta saavat hankittua asiat heti. Minulla on hintakipuraja alempana. Olen raha-asioissa enemmän sitku-ihmisiä ja toiset ovat nytku-ihmisiä. Saattaa olla että kuolla kupsahdan eurot tilillä ja nuukailuni on mennyt hukkaan.
Fiksu.
Mie ostin 1000mk puhelimen kolmen vuoden maksu ajalla, muuten ei ole varaa kun olen työtön. Mitä tähän sanotte?
Mä olen niin puusilmä etten tunnistaisi kymppitonnin kelloa vaikka se puris perseestä
Kuka vaan voi ostaa mitä vaan osamaksulla, jos ei ole käteistä tarpeeksi. Että voi koppailla jollain materialistisella höhlällä. Ja luulla olevansa parempi kuin muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto nyt on älyttömintä ostaa velaksi kun sen arvo romahtaa joka vuosi.
JOS auton haluaa niin NIMENOMAAN se ostetaan (halvalla) velalla. Täysi idioottihan se on joka laittaa omaa pääomaa autoon tuottavien kohteiden sijasta.
Katselin juuri rajoitustarjousten todellisia vuosikorkoja. Enpä usko saavani pääomalle tuottoa yhtä paljon. Totesin että säästän laittamalla osakkeisiin ja ostan vasta kun on varaa käteiskauppaan.
Itse aiheeseen, ihmiset tulevat onnellisiksi kummalisista asioista. Kelloja ja laukkuja en käsitä, mutta en myöskään useimpia kauneusleikkauksia tai pistoksia. He tulevat niin onnelliseksi että haluavat ottaa velkaa jotta saavat hankittua asiat heti. Minulla on hintakipuraja alempana. Olen raha-asioissa enemmän sitku-ihmisiä ja toiset ovat nytku-ihmisiä. Saattaa olla että kuolla
Käytännössä koko ajan on 0-3 % TODELLISELLA vuosikorolla kampanjoita, vaikkei olisikaan niin 5-6% on aika normaali todellinen vuosikorko ilman kampanjoita autoluotoissa. Jo yksistään OSINKO on helposti yli tuon 5-6% ilman arvonnousuja. Heti keksin 10 yhtiötä joilla pelkkä osinko on yli 5%. senhän voi saada verottomana vaikka juustolle. Tähän vielä arvonousut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vaan voi ostaa mitä vaan osamaksulla, jos ei ole käteistä tarpeeksi. Että voi koppailla jollain materialistisella höhlällä. Ja luulla olevansa parempi kuin muut
Et vosi olla enempää väärässä.
En kyllä tiedä sen juntimpaa kuin joku kelloilla lesoilu. Itse en ole käyttänyt rannekelloa sen jälkeen kun kännykät on keksitty. Itse miellän kalliin kellon (vaikken kyllä ikinä katso, onko ihmisillä edes ylipäätään kelloa ranteessa) omistajan joksikin huumediileriksi, joka vetää lehmänläjä/ananas-tukkaansa brylkreemiä, ja lyhyenläntänä pikkumiehenä kurkistelee osa-maksulla ostetun BMV:nsä ratin takaa istuinkorotuksen päällä. Kello-ihmiset-lol!
"Käytännössä koko ajan on 0-3 % TODELLISELLA vuosikorolla kampanjoita, vaikkei olisikaan niin 5-6% on aika normaali todellinen vuosikorko ilman kampanjoita autoluotoissa. Jo yksistään OSINKO on helposti yli tuon 5-6% ilman arvonnousuja. Heti keksin 10 yhtiötä joilla pelkkä osinko on yli 5%. senhän voi saada verottomana vaikka juustolle. Tähän vielä arvonousut päälle."
Okei, jaksatko laittaa linkin sinusta hyvään tarjoukseen? Löysin kyllä pari autoa joissa kampanja nollakorkolla, mutta hinta oli vastaavasti kalliimpi. Rahoituksillahan autoliikkeet tekee katteensa.
En oikein saa kiinni perustelustasi.
Vertasin laskureilla ja esim. 11900 euron auton todellinen hinta viiden vuoden päästä on 15 545,99 €. Todellinen vuosikorko 11,22 % kun rahoituskorko 6.99 %
Samassa ajassa viidessä vuodessa saisi kuukausierällä säästettyä 17840 euroa josta viiden prosentin osinkotuloja 2120 euroa. Verot vielä voitoista pois.
Kuitenkin jos kuukaudessa menee rahat siihen auton lyhennykseen, niin minulla ei ole varaa laittaa rahaa säästöön. Oletkohan ajatellut että sinulla olisi se auton hinta koko ajan kasvamassa osakkeissa?
Asuntolainan lyhennyksen osalta ajattelen samalla tavalla kuin sinä, että laitan mieluummin kasvamaan korkoa korolle kuin kaikkia liikeneviä lyhennyksiin.
Noloa olisi ostaa halpa kello osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
"Käytännössä koko ajan on 0-3 % TODELLISELLA vuosikorolla kampanjoita, vaikkei olisikaan niin 5-6% on aika normaali todellinen vuosikorko ilman kampanjoita autoluotoissa. Jo yksistään OSINKO on helposti yli tuon 5-6% ilman arvonnousuja. Heti keksin 10 yhtiötä joilla pelkkä osinko on yli 5%. senhän voi saada verottomana vaikka juustolle. Tähän vielä arvonousut päälle."
Okei, jaksatko laittaa linkin sinusta hyvään tarjoukseen? Löysin kyllä pari autoa joissa kampanja nollakorkolla, mutta hinta oli vastaavasti kalliimpi. Rahoituksillahan autoliikkeet tekee katteensa.
En oikein saa kiinni perustelustasi.
Vertasin laskureilla ja esim. 11900 euron auton todellinen hinta viiden vuoden päästä on 15 545,99 €. Todellinen vuosikorko 11,22 % kun rahoituskorko 6.99 %
Samassa ajassa viidessä vuodessa saisi kuukausierällä säästettyä 17840 euroa josta viiden prosentin osinkotuloja 2120 eur
Omaan vastaukseen täytyy lisätä puutteeksi se, että tokihan pääomani sitoutuu sitten kun auton viiden vuoden tai lyhyemmän ajan säästämisen jälkeen ostaa. Eikä ehkä ole reilu asetelma että vanha auto on käytössä ja hankintaa on mahdollista lykätä säästämällä.
Varsinkin pitkässä asuntolainassa lainan arvo laskee vuosien myötä kun inflaatio vaikuttaa. Toki tällä hetkellä asuntojen hintojen osalta ei ole sellainen tilanne.
Jos siis löytyy oikein hyvä rahoitustarjous, tarvitsee sen auton nyt käyttöönsä ja auto on käytössä myös maksujen jälkeen eikä sitä joudu myymään pilkkahinnalla, niin voi olla perusteltua ottaa rahoitus. Itse vain en löytänyt yhtään houkuttelevaa tarjousta ja auton laatuasiat eivät merkitse niin paljon.
Heh, olen työpaikassa jossa naiset tienaa sen 3-4 donaa kuukaudessa, mutta heidän miehet tienaa viisinumeroisen summan kuukaudessa. Rouvilla on paljon kaikkea sellaista, mitä tavallisilla kolmen tonnin duunareilla ei ole, eikä kukaan ihmettele sitä.