Mikä olisi idyllinen suomenkielinen pikkukaupunki?
Kommentit (45)
Värvälä. Jurnalankaihi olis kans hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Forssa
Vorssalle ääni multakin.
Vierailija kirjoitti:
Kristiinankaupunki
Svenska talande.
Savonlinna, kaupunki on kolmella saarella Saimaan ympäröimänä. Täällä ei tarvitse autoa välttämättä ollenkaan 👍
Millaisilla kriteereillä? Miten idyllisyys mitataan? Vanhoja puutalokortteleita, puistoja, merta, asukasmäärä vai mitä? Itse en siedä esimerkiksi savolaismurretta, joten sille suunnalle en enää ikinä muuta. Olen itse länsirannikolta mutta asunut eri puolilla Suomea. Sen lisäksi olen kierrellyt turistina siellä täällä. Turistin näkökulmasta kaunista kesäpäivää on ollut mukava viettää esimerkiksi Kotkassa ja Loviisassa. Tamperekin on kiva muttei ehkä idyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Savonlinna, kaupunki on kolmella saarella Saimaan ympäröimänä. Täällä ei tarvitse autoa välttämättä ollenkaan 👍
Mutta vene tarvitaan.
Pitäisi avata kartta ja katsoa niitä sopivan väkimäärän omaavia. Ja missä suunnalla se voisi olla, ilmansuunnat. Entä onko tottunut sen alueen kulttuuriin tai habitukseen. Ja onko iso kaupunki minkä kilometrimäärän päässä, jos tarvitsee erikoislääkäriä tai ostoksia. Entä vesistöt ja turvallisuus. Talvella liukasta, onko kesällä liikaa hyönteisiä. Sitten paljonko sinne on nykyisestä matkaa tai ei väliä, onko sukulaiset ja ystävät missä.