Pitäskö sitä tuikata saunanpesään tulet? Säälin teitä joilla ei ole saunanpesää
Kommentit (36)
Ai mikä Onni, että ei ole tarvinnut tuikkailla kovin moneen kertaan saunan kiukaan pesään eikä muuripadankaan pesäänkään tulta lastuihin viimeisimpinä vuosikymmeninä vaan olen saanut nauttia helposta sähköllä lämpiävästä kiukaasta kodissani. Sain tarpeekseni lapsuuden kodissani pihasaunasta pesuvateineen. Ei ollut suihkua saunassa 1960 - 70 luvulla. Peseminen oli yhtä taiteilua sotkien kylmää kaivovettä kuuman muuripadan veden kanssa sinkki tahi muovivatiin. Intiimipaikkojen pesu oli akrobatiaa pienen vesikauhan kera.
Muutaman kerran kesässä riittää mökkisaunomista minulle, koska pääsen samalla saunan löylyttelyjen välissä laiturilta uimaan järveen.
Vierailija kirjoitti:
Saunan jälkeen leikkeileitä pöytään, kolmea sorttia.
ja pllo xampanjaa
Saunon joka päivä. Kotona ja kesämökillä on puulämmitteinen sauna. Kaikki ei tykkää saunoa ja se on ok.
Lapsuudessa asuin omakotitalossa jossa oli puulämmitteinen kiuas saunassa, vanhemmat asui ok-talossa aina 2018 saakka ja sillointällöin tuli käytyä siinä puukiukaallisessa saunassa. Itsellä oli edellisessä rivitaloasunnossa edes sähkösauna, mutta nyt ei ole sitäkään. Kaikki menee vaan huonompaan suuntaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunassa molemmat kiukaat ja sähkökiukaan napsautan juoksulenkillä päälle 30min ennen kotiin saapumista. Muuten saunon puilla lämmitettynä, mutta sähköllä 2 kertaa viikossa nopee lenkkisauna.
Onko nykyään ihmisillä todellakin niin huono kunto että lenkilläkin menee yli puoli tuntia?
Lenkissäni menee yli 40min. Juoksen kerralla 12-15km.
Juujuu. Ihan varmasti. Harrastuspohjalta vetelet kovempaa kuin Kelvin Kiptum (maratonin maailmanennätysmies jos joku ei tiedä). On tää mahtava palsta.
Yli 40min. Mistä päättelet että vetelee kovempaa kuin Kelvin!??
Hauska palsta kun tuommoista väität.
Ae että, mökillä saunaan, uimaan, notski tulille, makkaraa ja olutta 😀
58v ja eka päivä eläkeläisenä, rantasauna lämpiää ja pienet juhlat tulossa. Operaattorina olla nuoresta iästä asti, eläke sen mukaan 2800€ netto. Toivottavasti sitä riittää terveyttä vielä neljäkymmentä vuotta, on se elämä vain niin ihanaa. Järvisuomea ja Saimaata ei päihitä mikään.
Kiitos säälistä. Tuntuu mukavalta ja lämmittävältä. Kerrostalossa onkin aika kolkkoa ja viileää. Luonto vähän kaukana osittain.
Mulla on kahdessa kesäpaikassa neljä saunaa (yksi sähkösauna sisällä talossa). Pari kertaa kesässä saunon. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ae että, mökillä saunaan, uimaan, notski tulille, makkaraa ja olutta 😀
Tämä myös mulla huomenna suunnitelmissa kun palaan mökkirannalle. Kippis🍺
Mitäpä sitä saunanpesällä kun ei ole muutakaan saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan kännykkäapplikaatiosta saunan kiukaan päälle samalla kun siemailen viiniä sohvalla viltin alla. Rehki sinä vain joitenkin likaista puiden kanssa :)
Ja kohta on maksakirroosi.
Hölmö. Ei se nyt ihan niin helposti kuitenkaan tule.
Pesä on housuissas.