Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut pitkän työtön. olen ollut yli 3200 päivää laita paremmaksi.

Vierailija
15.05.2025 |

Aikoinaan kun opiskelin niin luvattiin että töihin pääsee heti. Sit kun hain töitä niin ei saanutkaan töitä. Sitten sanottiin pitää opiskella lisätutkinto, no minä tein ja sen jälkeen sanottiin työtilanne huono. Tykkärissä ne sanoo töitä on ja töihin pääsee heti mutta eivät kerro millaisella hakemuksella kun omani ei kelpaa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä laita. Ruokaa laitetaan, neulalla pistetään, kaikkea muuta pannaan.

Vierailija
22/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu työtön koko elämäni. Ja aion olla jatkossakin. Ei vois vähempää kiinnostaa tää paska yhteiskunta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muka on työ jonne pääsee heti ja palkkaakin saa tarpeeksi.

Jotkut kouluttautuvat alalle missä töitä. Toiset alkavat hyödyttämään koulutusta ja kokemusta yrittämistoiminnalla. 

Sinulle kaikki on vaikeata kun vielä täällä päivästä toiseen kyselet. Sinut on huomattu.

Minulle sanottiin että rakennusalalla on töitä ja kun valmistuin niin ei ollutkaan töitä.

Vaikka kuinka on. Ei millään ehdi tehdä niitä korjausremottikyselyjä! 

Suomessa useita kymmeniä akkutehtaita, kaivoksia ja datakeskuksia jne. Rakennusmiehiä tarvitaan. Mutta oletko kysellyt?

Vierailija
24/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollu työtön koko elämäni. Ja aion olla jatkossakin. Ei vois vähempää kiinnostaa tää paska yhteiskunta. 

Pian tulee aika, jolloin sinullekin sanotaan: " ei vois vähempää kiinnostaa tää paskan elättäminen"

Vierailija
25/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut jo 6 vuotiaana työtön.

Vierailija
26/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samaikäisiä tuttuja jotka eivät ole olleet ikinä töissä, tai olleet yhteensä ehkä joku pari vuotta. Näille kavereille työ on täysin vieras käsite. M52

Vierailija
27/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samaikäisiä tuttuja jotka eivät ole olleet ikinä töissä, tai olleet yhteensä ehkä joku pari vuotta. Näille kavereille työ on täysin vieras käsite. M52

Sama havainto. Heitä on yllättävän paljon. Näitä hiljaisia vaatimattomia asukkeja. Huomattava passiivisuus on yhteinen tekijä.

Vierailija
28/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mut perseaukinaisuus ja kerrostalo luukku kiinostaa?

Vierailija
29/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 päivää, en ihan pärjää.

Vierailija
30/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työtön viime marraskuun alusta viime heinäkuulle. 

t 64 vee

Vierailija
31/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, ydinkeskustasta kela kämppä. Meri lähellä ja ravintelit. 

Sinä maksat kaiken. 

Vierailija
32/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin työnantaja arvostais ahkeruuttakaan joten turha hikoilla töissä.

Vierailija
33/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä maksat kaiken. 

no kiva et neukkukuutiossa ilman rahaa on kivaa. ihme ettei toi ole kovinkaan tavoiteltava tila vaik helvetin hyvin sul menee.

Vierailija
34/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä työttömät kehuu kuin helvetin hyvin menee työttömänä.tosi pienillä tuilla kalliissa maassa.

Vierailija
35/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että vuodesta 2005 työtön. Olen ollut sen jälkeenkin työharjoitteluissa mutta kukaan ei tarjonnut palkkatöitä vaikka olin hyvä työntekijä. Monta 6 kk jaksoa olin ilman poissaoloja kun muut oli sairaslomallakin ja minä tein niitten työt ilman palkkaa niin en sitten saanut palkkatöitä. Lopetin työn hakemisen joskus 2016  kun tajusin etten kelpaa muhun kuin ilmaiseksi työntekijäksi vaikka en ole koskaan ollut sairaslomalla edes tai poissa töistä. Olen tehnyt jotain 4000 päivää pelkkää työharjoittelua.

Vierailija
36/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä maksat kaiken. 

Lähellä ravintelit missä sulla ei ole varaa juoda ku jäävettä. ja lähellä paljon muutakin mitä voit vaan katella kun rahaa sulla reppanalla ei ole.

Vierailija
37/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä maksat kaiken. 

Lähellä ravintelit missä sulla ei ole varaa juoda ku jäävettä. ja lähellä paljon muutakin mitä voit vaan katella kun rahaa sulla reppanalla ei ole.

kuules, kela maksaa vuokran ja työkkäriraha 600 kuussa + joskus tt-tukea. ei velkaa ei mitään ylimääräisiä menoa. voin juoda joka päivä muutaman kaljan. joskus toki olen hurstin avusta hakenut ruokakassin. näillä mennään. ei mitään kiinostusta paskaduuneihin ja aamuherätyksiin.

Vierailija
38/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 30 vuotta. 

Vierailija
39/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä otat rahaa castaan siltä paikalta yhteiskunnalta, jos se ei sua vois vähempää kiinnostaa? Mä veikkaan, että vähintään kerran kuussa sua kiinnostaa ihan helvetisti. Yhteiskunta on tosi epäonnistunut sun kohdallas.

Vierailija
40/57 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuet kyllä kiinnostaa?Onneksi ne loppuu sulta kohta kun aktivoinnit alkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi