Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teidänkin luokilla joku superhikari joka pillitti aina jos sen kokeesta tulikin "vain" 10- miinus?

Vierailija
15.05.2025 |

😪

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Ihan joka koulutustasolla. Aina piti saada täydet pisteet. Ei valmistunut koskaan teknillisestä, kun ei tajunnnut että ei pysty saamaan kaikista kursseista täysiä pisteitä eikä sitä että elämässä kenenkään ei tarvitse ylisuoriutua jatkuvasti.

Vierailija
2/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ainakin jos oli kyse äidinkielen tai vieraiden kielten kokeista. Matikassa olin onnellinen, jos sain vitosen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Viime vuonna katsoin median verotiedoista,  että tulot olit jotain 700 000 e/v. Ei hän ihan turhaan opiskellut ja tehnyt enemmän kuin me muut.

Vierailija
4/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä haukuttiin kotona persuksi jos sai 91/2. Kymppimiikasta sai vaan remmiä.

Vierailija
5/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko. Eivät ainakaan ääneen itkeneet.

Menin kyllä tuollaisen kanssa naimisiin. Ei itkenyt, mutta raivostui ja syytti opettajaa virheestä. Kerran lopettikin lukion epäreilun 10- vuoksi. (Jatkoi myöhemmin loppuun.)

Vierailija
6/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sai kaikesta kympit. Ei itkeä pillittänyt, oli kova luu jo tuolloin ja päätyi rahoitusmaailmaan.

Itse sain melkein kaikesta kympit. Olen ADHD, mutta mulla paukahtaa hyperfokus päälle kun istun koulunpenkkiin. Ei itkettänyt kymppiminkat, kiinnosti vaan että mitä en tiennyt.

En tiedä missä niitä itkupillejä on. Ei ole vielä vastaan tullut. Mutta varmaan niitäkin jossain on, koska kympin tytöissä on ihan kaikenlaisia ihmisiä.

Vierailija
7/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vielä ammattikorkeakoulussakin. Tämä tapaus suuttui, kun minä tyhmiäinen sain tentistä paremman numeron kuin hän :D Aikuinen ihminen..

Vierailija
8/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa yksi tyttö alkoi itkemään, kun sai kokeesta 9-. Pelotti kuulemma, että mitä isä nyt sanoo kun ei tullut kymppiä. Kävi todella sääliksi katsoa, kun toinen itkee ja vapisee.

Vierailija
9/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks hikketyttö jolla oli yläasteen keskiarvo 9,6 on nykyään terveyskeskuslääkäri yhes perämaalaiskunnassa.

Vierailija
10/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tällainen oli. 8-luokalla poika pillahti itkuun kun kokeesta tuli 9puoli.

Vierailija
11/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Ja itsekin olen kympin tyttö, yksinkertaisesti siksi, että koulu oli minulle hyvin helppoa ja kiinnostavaa. Jotkut opettajat ja ikätoverit  joskus tuntuivat luulevan, että numerot olivat minulle tärkeämpiä kuin olivatkaan. 

Vierailija
12/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Viime vuonna katsoin median verotiedoista,  että tulot olit jotain 700 000 e/v. Ei hän ihan turhaan opiskellut ja tehnyt enemmän kuin me muut.

Varman pillitti kun näki sen eikä tulot ei ollut 10+ miljoonaa. 

Vierailija
13/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän iso prosentti näistä kympinoppilaista epäonnistuu elämässään. Kymppejä ja älliä vaikka kuinka mutta työelämässä eivät pärjää tai ylisuorittaminen pehmittää pään ja sairaseläkkeelle suoraan koulusta. 

Vierailija
14/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, ainakin jos oli kyse äidinkielen tai vieraiden kielten kokeista. Matikassa olin onnellinen, jos sain vitosen :D

Täällä toinen samanlainen. Äikkä ja pari kieltä kymppejä, matikka 5-6 peruskoulussa. En kyllä laskenut kokeisiin juuri mitään.  Nyt olen kuitenkin yliopistokoulutettu ja ns. rahakkaalla alalla. Opinnoissa tarvittiin matikkaa, työssäkin jonkin verran. Lukiossa matikka sujui 8 ja E:n arvoisesti (lyhyt).

Vierailija
15/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kympin poika. Saikin jo lukiossa burnoutin ja lääkiksen sijaan päätyi duunariksi.

Vierailija
16/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Itkupilli-pojan vanhemmat olivat vielä ns. parempaa väkeä. Äiti opettaja ja isä insinööri. Eli nykyään ihan tavalliset ammatit. "Kullannuppu" ja sen vanhemmat ällistyivät kun hymypoika patsaita jaettiin. Hymypoika meni työläisperheen lapselle. Siitäkös kateus syntyi. 😂 Tämä 80-luvulla.

Vierailija
17/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oli erittäin pettynyt kun peruskoulun ysillä päättötodistukseen tuli vaan 9. Lukiossa korjaantui, pitkä matikka L ja Teknologiasäätiön 1000 euron stipendi pitkästä matikasta, silloin tuli 6 eräästä Hgissä olevasta lukiosta

Vierailija
18/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän iso prosentti näistä kympinoppilaista epäonnistuu elämässään. Kymppejä ja älliä vaikka kuinka mutta työelämässä eivät pärjää tai ylisuorittaminen pehmittää pään ja sairaseläkkeelle suoraan koulusta. 

No en mä nyt tiiä. Korkeakoulutettujen asiantuntijatehtävissä voi olla vaikka täys autisti joka ei pärjää ihmisten kanssa ollenkaan kunhan on teoriaosaaminen hallussa.

Vierailija
19/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulussa yksi tyttö alkoi itkemään, kun sai kokeesta 9-. Pelotti kuulemma, että mitä isä nyt sanoo kun ei tullut kymppiä. Kävi todella sääliksi katsoa, kun toinen itkee ja vapisee.

Kyllä ankaria vanhempia oli monilla. Olin keskitason oppilas mutta alle seiskan koepaperia en uskaltanut kotona näyttää. Isän nimikirjoitus väärennettiin paperin läpi ikkunaa vasten 👍

M38

Vierailija
20/25 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut paskaa. Koulumenestys, hyvät tulot ja yleinen hyvinvointi korrelloi keskenään tutkimusten mukaan. Näkyy tämä ihan mutuna lähipiirissäkin. Aina on epäonnisia poikkeuksia tietty.