Oliko teidÀnkin luokilla joku superhikari joka pillitti aina jos sen kokeesta tulikin "vain" 10- miinus?
Kommentit (25)
MinÀ, ainakin jos oli kyse Àidinkielen tai vieraiden kielten kokeista. Matikassa olin onnellinen, jos sain vitosen :D
Oli. Viime vuonna katsoin median verotiedoista, ettÀ tulot olit jotain 700 000 e/v. Ei hÀn ihan turhaan opiskellut ja tehnyt enemmÀn kuin me muut.
MeillÀ haukuttiin kotona persuksi jos sai 91/2. Kymppimiikasta sai vaan remmiÀ.
En tiedÀ oliko. EivÀt ainakaan ÀÀneen itkeneet.
Menin kyllÀ tuollaisen kanssa naimisiin. Ei itkenyt, mutta raivostui ja syytti opettajaa virheestÀ. Kerran lopettikin lukion epÀreilun 10- vuoksi. (Jatkoi myöhemmin loppuun.)
Kaverini sai kaikesta kympit. Ei itkeÀ pillittÀnyt, oli kova luu jo tuolloin ja pÀÀtyi rahoitusmaailmaan.
Itse sain melkein kaikesta kympit. Olen ADHD, mutta mulla paukahtaa hyperfokus pÀÀlle kun istun koulunpenkkiin. Ei itkettÀnyt kymppiminkat, kiinnosti vaan ettÀ mitÀ en tiennyt.
En tiedÀ missÀ niitÀ itkupillejÀ on. Ei ole vielÀ vastaan tullut. Mutta varmaan niitÀkin jossain on, koska kympin tytöissÀ on ihan kaikenlaisia ihmisiÀ.
Oli vielÀ ammattikorkeakoulussakin. TÀmÀ tapaus suuttui, kun minÀ tyhmiÀinen sain tentistÀ paremman numeron kuin hÀn :D Aikuinen ihminen..
Peruskoulussa yksi tyttö alkoi itkemÀÀn, kun sai kokeesta 9-. Pelotti kuulemma, ettÀ mitÀ isÀ nyt sanoo kun ei tullut kymppiÀ. KÀvi todella sÀÀliksi katsoa, kun toinen itkee ja vapisee.
Yks hikketyttö jolla oli ylÀasteen keskiarvo 9,6 on nykyÀÀn terveyskeskuslÀÀkÀri yhes perÀmaalaiskunnassa.
Yksi tÀllainen oli. 8-luokalla poika pillahti itkuun kun kokeesta tuli 9puoli.
Ei ollut. Ja itsekin olen kympin tyttö, yksinkertaisesti siksi, ettÀ koulu oli minulle hyvin helppoa ja kiinnostavaa. Jotkut opettajat ja ikÀtoverit joskus tuntuivat luulevan, ettÀ numerot olivat minulle tÀrkeÀmpiÀ kuin olivatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oli. Viime vuonna katsoin median verotiedoista, ettÀ tulot olit jotain 700 000 e/v. Ei hÀn ihan turhaan opiskellut ja tehnyt enemmÀn kuin me muut.
Varman pillitti kun nÀki sen eikÀ tulot ei ollut 10+ miljoonaa.
YllÀttÀvÀn iso prosentti nÀistÀ kympinoppilaista epÀonnistuu elÀmÀssÀÀn. KymppejÀ ja ÀlliÀ vaikka kuinka mutta työelÀmÀssÀ eivÀt pÀrjÀÀ tai ylisuorittaminen pehmittÀÀ pÀÀn ja sairaselÀkkeelle suoraan koulusta.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ, ainakin jos oli kyse Àidinkielen tai vieraiden kielten kokeista. Matikassa olin onnellinen, jos sain vitosen :D
TÀÀllĂ€ toinen samanlainen. ĂikkĂ€ ja pari kieltĂ€ kymppejĂ€, matikka 5-6 peruskoulussa. En kyllĂ€ laskenut kokeisiin juuri mitÀÀn. Nyt olen kuitenkin yliopistokoulutettu ja ns. rahakkaalla alalla. Opinnoissa tarvittiin matikkaa, työssĂ€kin jonkin verran. Lukiossa matikka sujui 8 ja E:n arvoisesti (lyhyt).
KyllÀ, kympin poika. Saikin jo lukiossa burnoutin ja lÀÀkiksen sijaan pÀÀtyi duunariksi.
Oli. Itkupilli-pojan vanhemmat olivat vielĂ€ ns. parempaa vĂ€keĂ€. Ăiti opettaja ja isĂ€ insinööri. Eli nykyÀÀn ihan tavalliset ammatit. "Kullannuppu" ja sen vanhemmat Ă€llistyivĂ€t kun hymypoika patsaita jaettiin. Hymypoika meni työlĂ€isperheen lapselle. SiitĂ€kös kateus syntyi. đ TĂ€mĂ€ 80-luvulla.
poika oli erittÀin pettynyt kun peruskoulun ysillÀ pÀÀttötodistukseen tuli vaan 9. Lukiossa korjaantui, pitkÀ matikka L ja TeknologiasÀÀtiön 1000 euron stipendi pitkÀstÀ matikasta, silloin tuli 6 erÀÀstÀ HgissÀ olevasta lukiosta
Vierailija kirjoitti:
YllÀttÀvÀn iso prosentti nÀistÀ kympinoppilaista epÀonnistuu elÀmÀssÀÀn. KymppejÀ ja ÀlliÀ vaikka kuinka mutta työelÀmÀssÀ eivÀt pÀrjÀÀ tai ylisuorittaminen pehmittÀÀ pÀÀn ja sairaselÀkkeelle suoraan koulusta.
No en mÀ nyt tiiÀ. Korkeakoulutettujen asiantuntijatehtÀvissÀ voi olla vaikka tÀys autisti joka ei pÀrjÀÀ ihmisten kanssa ollenkaan kunhan on teoriaosaaminen hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulussa yksi tyttö alkoi itkemÀÀn, kun sai kokeesta 9-. Pelotti kuulemma, ettÀ mitÀ isÀ nyt sanoo kun ei tullut kymppiÀ. KÀvi todella sÀÀliksi katsoa, kun toinen itkee ja vapisee.
KyllĂ€ ankaria vanhempia oli monilla. Olin keskitason oppilas mutta alle seiskan koepaperia en uskaltanut kotona nĂ€yttÀÀ. IsĂ€n nimikirjoitus vÀÀrennettiin paperin lĂ€pi ikkunaa vasten đ
M38
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa. Koulumenestys, hyvÀt tulot ja yleinen hyvinvointi korrelloi keskenÀÀn tutkimusten mukaan. NÀkyy tÀmÀ ihan mutuna lÀhipiirissÀkin. Aina on epÀonnisia poikkeuksia tietty.
Oli. Ihan joka koulutustasolla. Aina piti saada tÀydet pisteet. Ei valmistunut koskaan teknillisestÀ, kun ei tajunnnut ettÀ ei pysty saamaan kaikista kursseista tÀysiÀ pisteitÀ eikÀ sitÀ ettÀ elÀmÀssÀ kenenkÀÀn ei tarvitse ylisuoriutua jatkuvasti.