Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset katsovat vain vierestä kun kaikki jälleen kerran tuhotaan.

Vierailija
15.05.2025 |

Eikö kukaan ymmärrä että täällä tehdään vain päätöksiä jotka suosivat rikkaita? Koulumaailma on tuhottu, terveydenhuolto on kallis ja tehoton. 

Nyt halutaan tuhota lopullisesti työntekijöiden oikeudet ja palvella EKta.

Onko tämä kansa ihan terve? Osaako kukaan ajatella? Missä on yhteishenki??

Töitä ei ole, ihmiset voivat huonosti.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualta tulleitten hoito voidaan myös lopettaa

Tämä. Olin leikkauksen takia sairaalassa 2 yötä ja hämmennyin täysin, kun huonekaverit olivat ns. leikkausturisteja eli paperittomina hoidossa Suomessa, molemmilla oli kova hätä siitä, ehtiikö jo sovitulle ja maksetulle lennolle kotimaahan. Siihen tarpeeseen paperit näköjään oli olemassa.

Olen minäkin saanut ihan ilmaiseksi sairaalahoitoa australialaisessa sairaalassa passia näyttämällä. Meillä on sopimus monien maiden kanssa, jonka mukaan turisti saa ilmaista hoitoa sopimuksen allekirjoittaneissa maissa. Mikä tässä on kauhean kummallista? Ei mitään matkavakuutuksia ole pakko ottaa. Eurooppalaisen sairaanhoitokortin saa lisäksi ilmaiseksi Kelalta vaan tilaamalla kotiin. 

Ymmärrätkö termiä paperiton? Nämä tulivat ei-EU-maasta ja saivat Suomessa hoitoa, jota omassa maassa saa vain rahalla, paperittomana Suomessa maksutta. Ei edes sairaalapäivistä maksua.

On eri asia sairastua kohdemaassa kuin mennä sinne vasiten hakemaan hoitoa. Ihan en usko, että Australiassa sait ilmaiseksi tekonivelen.

Vierailija
22/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas sen tietyn porukan huutelua. "Ruoho ei ole vihreää, se on ku...tusta!" Sen jälkeen jäät miettimään että minkä väristä se sitten on. Ja huutelija haihtunut kuin tuhka tuuleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU rules ! Ei Suomi saa itse päättää eliittien alennuksista eikä köyhien sairaan ym hoidosta. 

Vierailija
24/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olin leikkauksen takia sairaalassa 2 yötä ja hämmennyin täysin, kun huonekaverit olivat ns. leikkausturisteja eli paperittomina hoidossa Suomessa, molemmilla oli kova hätä siitä, ehtiikö jo sovitulle ja maksetulle lennolle kotimaahan. Siihen tarpeeseen paperit näköjään oli olemassa.

Olen minäkin saanut ihan ilmaiseksi sairaalahoitoa australialaisessa sairaalassa passia näyttämällä. Meillä on sopimus monien maiden kanssa, jonka mukaan turisti saa ilmaista hoitoa sopimuksen allekirjoittaneissa maissa. Mikä tässä on kauhean kummallista? Ei mitään matkavakuutuksia ole pakko ottaa. Eurooppalaisen sairaanhoitokortin saa lisäksi ilmaiseksi Kelalta vaan tilaamalla kotiin. 

Ymmärr

En ihan ymmärrä, miten paperittomana edes pääsi Suomeen hakemaan ilmaista tekoniveltä sairaalahoidosta, kun oli vielä lentokin varattu kotimaahansa. Aika hyvin sai soitettua kotimaastaan sen sairaala-ajan Suomeen ja varattua sitten vielä lennotkin jos ei edes passia ole. Ja nopeasti oli Jeti leikkausjonossa, joka ei siis näemmä maksa edes perusmaksua, ees hammaslääkäritarkastuksen suuruista. En tosiaan tiennyt että reissaaminen paperittomana onnistuu näin helposti.

Vierailija
25/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin, kyllähän vasurit aktiivisesti juhli (pääministeri kirkkaimpana etujuhlijana) samalla kun veti maata pala kerrallaan aina vaan syvemmälle kohti konkurssia. Eihän nuo omasta elintasostaan tinkineet.

Ja media kertoi kansalle että vain median mielipiteillä on merkitystä joten kansa olkoot hiljaa. Näin se sananvapaus toimi ja toimii edelleen suomessa. 

Vierailija
26/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärr

En saanut Australiassa tekoniveliä. Huolestuin vain naarmusta ja kävin hakemassa varuiksi antibiootit. Sain tosin samalla tiputusta ja nesteytystä mutta antibiooteista jouduin maksamaan ihan niin kuin vaikka maidosta kaupassa kun ne sieltä apteekista myöhemmin hain. Mutta mitään käyntimaksut tai lääkärimaksua ei minulle tullut. Jouduin odottamaan vuoroani ehkä joku 45min.

Vierailija
27/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jälleen kerran", milloin tätä ennen?

Vierailija
28/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen julkinen velka oli viime vuoden syyskuun lopussa 225 miljardia euroa. Suhteessa bruttokansantuotteeseen tämä on 81,5 prosenttia. Erityisen huolestuttavaa on julkisen velan kasvuvauhti, joka Eurostatin mukaan on kovempi kuin missään muussa EU-maassa.

Oikestiko ihmettelette? kaiken maailman uusiin rakennuksiin, humpuukki kursseihin, uusiin järjestelmiin on uponnut miljardeja. Kokoomuslaiset ja vihreät konssulteineen tekevät keskenään näitä päätöksiä jotka tulevat hurjan kalliiksi. Rahaa on käytetty niin hövelisti.

Onko mä ainut joka tämän näen?? Sit aidosta terveydenhuollosta ja lapsista säästetään. Eli opetus, parantumisesta jne....

Vierailija
29/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi kiinnostaa, että miten ei-EU maalaiset tulevat Suomeen lentokoneella ilman passeja vain hakemaan ilmaisia tekoniveliä, eikä edes päivänaksua tarvitse maksaa siitä tekonivelerstä puhumattakaan. Ja sitten lentävät takaisin kotimaahansa. Mikä juttu siis on? Luulis että lennot jostain Afrikasta Suomeen maksaa enemmän + ruoka + hotellit kuin se tekonivel siellä paikallisessa lääkärissä.

Vierailija
30/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko Kekkonen oikeasti, ettei Kokoomusta koskaan Suomea johtamaan?

Vierailija
31/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaanko pysyä aiheessa? Ekaksi vietiin Kiinaan kaikki teollisuudet ja työpaikat, sit Nokia tuhottiin. Täällä on viimeiset 40 vuotta ollut taustalla pelkästään ahneus. Tämän takia tää maa on höylätty kaljuksi.

Vierailija
32/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisia lounaita ei ole. Turistin kotimaa maksaa laskun. Siksi ulkomailla pääsee jonon ohi ja aivan kaikki tutkitaan, koska joku muu maksaa, vaikka potilaalle itselleen olisi ilmaista.

Vierailija
33/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiesit että asia oli noin ?

Vierailija
34/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei rokoteta ja saadaan niskoillemme taudit ja sairaudet, tyhmää ajattelua.

Vierailija
35/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan niin, että suomalaiset vähenevät ja on tullut uutta porukkaa tilalle, joita ei kiinnosta suomalaisten ongelmat. Suomi ei ole entisensä, kiitos impivaaran vihaajien.

Suurempi ongelmahan on suomalaiset päättäjät joita ei suomalaisten ongelmat kiinnosta. En mä edes varsinaisesti ihmettele, että jotain mullahia ei Kalevin terveyshuolet kiinnosta, mutta onhan se kohtuutonta, että edes Petteriä ne ei kiinnosta, vaikka paljolti se ois senkin ensisijainen tehtävä huolehtia Kalevien hyvinvoinnista. 

Vierailija
36/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiesit että asia oli noin ?

Jep. Ei ne niitä papereita ja passeja siinä sairaalapedillä katso ja maksa samalla kun vaihtavat sinun vieressä makaavan tekoniveltä ja kovaan ääneen puhu samalla, siitä, että kaikki on ilmaista eikä edes poliklinikkamaksua tule perässä mutta lento jo varattu ei EU-kotimaahan elinaikaimpääsi kiireellä leikkaukseen jonojen ohi.

Vierailija
37/50 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos ulkomaalaisen kaverin nivel murtunut niin pääsee ihan ensiavun kautta suoraan hoitoon, vaikka ei eurooppalainen olisikaan. Olkoon vaikka japanilainen tai australialainen tai muu, jonka kanssa on sopimukset sairaushoidosta. Poikkinaisen nivelenkö kanssa turisti pitäisi jättää ensiapuun? Ihan ilmaiseksi ne hoidetaan jos on tapaturmasta kyse tai äkillisestä tilanteesta. Tuskin on kotimaassaan elänyt 20 vuotta ilman niveliä ja nyt sitten päättänyt lentää Suomeen niitä korjauttamaan.

Eikä sairaalassa muutenkaan heitetä sitä laskua siihen potilaan syliin sänkyyn. Ne lähetetään myöhemmin kirjeitse kotiin.

Vierailija
38/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrätkö termiä paperiton? Nämä tulivat ei-EU-maasta ja saivat Suomessa hoitoa, jota omassa maassa saa vain rahalla, paperittomana Suomessa maksutta. Ei edes sairaalapäivistä maksua.

On eri asia sairastua kohdemaassa kuin mennä sinne vasiten hakemaan hoitoa. Ihan en usko, että Australiassa sait ilmaiseksi tekonivelen."

Mistä tiedät että he saivat ilmaista hoitoa? Itsekö päättelit asian? Suomeen tulee ulkomailta ihmisiä hoitoon ja maksavat kyllä hoitonsa itse.

Vierailija
39/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä odotat meidän kansana tekevän?

Ymmärrät varmaan, että yksittäisen henkilön vaikutusmahdollisuudet ovat aika rajalliset?

T: Tuntematon

Vierailija
40/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä meillä on ne rikkaiden hyvät koulut, joissa on 60 000 e vuosimaksut?

Tulossa. Ei tarvitse paremmiston sietää enää populistimöllien vaarallisia vaikutteita ja voivat valikoida itselleen mieluisat kauniit ja edustavat tiloihinsa jatkokoulutettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi