Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kiinteitä voi antaa 3-4kk alkaen vaikka maitoa riittäisikin täysimetykseen

Vierailija
20.03.2007 |

Olen koittanut saada ystävääni kokeilemaan kiinteiden antamista kun vauva roikkuu kokoajan tissillä ja vie kaiken ajan.. äiti itsekkin on aika uupunut jatkuvaan imetykseen, mutta kun neuvolassa sanottiin et kun maitoa riittää niin 6kk silloin imetetään! miten saan sen pään käännettyä et ei kaikkea neuvolassa sanottua ole PAKKO noudattaa..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat hänen tehdä niin kuin hän itse parhaaksi katsoo. Hyvä, että kerrankin saa lukea neuvolasta, jossa kannustetaan puolen vuoden täysimetykseen. 3 - 4 kuukauden iässä vauvat monesti roikkuvatkin rinnalla koko ajan, kun tilaavat lisää maitoa. Muutaman viikon päästä tilanne voi olla ihan toinen.

Vierailija
2/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tutti oli parempi apu. Tutti on vähentänyt tissittelytarvetta ja säännöllistänyt ruokarytmiä. Meillä tosin vauva syö ilman tuttia niin paljon käsiään, että tutti otettiin sitä varten käyttöön. Se on pienempi paha kuin peukalo, joka on keskimmäisellämme on iso ongelma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäruokaa ei siis ole tarvittu tällä kolmannellakaan. Tutti ainoastaan vapautti äidin vähän enemmän muihin hommiin kuin jatkuvaan imetykseen.

Vierailija
4/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkevästi sanottu, mutta tuossa iässä kuukausikin on pitkä aika. On ihan eri asia maistattaa kiinteitä vaikka viiden kuukauden iässä kuin kolmen. Olen itsekin alkanut antaa kiinteitä 5-kuiselle, koska vauva niitä jo kaipaili, eli en kannata suositusten orjallista noudattamista. Mutta vanhemmilla pitää olla tarpeeksi järkeä, että erottaa ekan vastaajan mainitseman tiheän imun kauden ja oikean lisäruuan tarpeen.

Vierailija
5/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan kuin yksi kaverini. Täysimetin kuopustamme 6½kk, ja vaikka itse en kokenut täysimetystä hankalana tai rasittavana (vauva söi 3-4 tunnin välein, eikä mulla ollut tarvetta olla hänestä erossa sen pidempiä pätkiä, kerran oli koko pvän hoidossa ja sai pumppaamaani maitoa), kaverini ilmeisesti koki, kun koko ajan ehdotti että annapas sille jo perunaa. Vauva kasvoi 11-kiloiseksi pelkän rintamaidon voimin, nukkui yöllä 5-7 h pätkiä, eikä minun mielestäni ollut aina tississä kiinni, vaikka kaverini näin oli muutamalle tutulle selittänytkin (en tajua, mitä mun imetykseni kenellekään kuuluu, mutta ilmeisesti kuuluu). Kertaakaan en jättänyt lähtemättä tämän kaverin kanssa minnekään imetykseen vedoten, enkä nolannut imettämällä vauvaani hänen seurassaan tissit ja vatsanahka paljaana keskellä kauppakeskusta, eli oikeasti en ymmärrä miksi täysimetys oli hänelle niin iso ongelma. Ehkä siksi, että on pystynyt (halunnut?) imettää omaa kolmea lastaan vain muutaman kuukauden.

Nyt kuopukseni on 1 v 3 kk ja imetän edelleen, sitä tämä kaverini ei tosin edes tiedä, annan hänen olla siinä uskossa että imetys on jo loppunut. En jaksa taas kuunnella sitä päivittelyä jatkuvasti (=2 kertaa vuorokaudessa, 15-20 min ajan, ainoastaan omassa kodissamme) tississä roikkuvasta lapsesta.

Vierailija
6/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissitakiaisesta kärsiä. Minä kuitenkin olen iloinen, että voin ruokkia vauvaani mahdollisimman luonnonmukaisesti. Imetysaika on kuitenkin aika lyhyt, jos ajattelee koko sitä aikaa, jonka lapsi on huolehdittavana.

Minua imetettiin 3viikkoa (1970-luvun alussa) ja olen minäkin aikuiseksi kasvanut ja tervekin olen. Ei kiinteisin ja velleihin kuole, mutta äidinmaito on parempaa ravintoa imeväiselle.

Vierailija
7/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopunaikaa imee tissiä (yötäpäivää) niin minusta voisi ainakin kokeilla lisäruokaa.. äiti myöntää itsekkin olevansa väsynyt kun ei saa nukutuksi kunnolla jne.. mutta kun neuvolassa sanottiin...-AP koita tässä sitten tukea..

Vierailija
8/8 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkoittaa sitä että voi tulla suoliston limakalvon vaurioita, suoliston limakalvon läpäisevyys kasvaa ja siitä siirtyy elimistöön muutakin kuin ravintoaineita, mm. bakteereita ja niiden aineenvaihduntatuotteita. Tämä taas vaikuttaa mm. elimistön puolustusjärjestelmään tavoilla, joita ei kaikkia vielä edes tunneta. Vaikkapa aikuisena puhkeava autoimmuunitauti (diabetes, kilpirauhassairaus, haavainen paksusuoli, allergiat) voi olla seurausta liian varhaisesta kiinteiden aloituksesta.

Imeväisen ruoka on maito. Jos oman äidin maito ei riitä, niin sitten korvikemaito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä