Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin alkoholinkäytön ja muutuin reilussa vuodessa eri ihmiseksi

Vierailija
15.05.2025 |

Kaikki ne menneet vuodet ja se ihminen joka olin noiden vuosien aikana tuntuvat nyt tosi kaukaisilta asioilta. Koko elämä olisi mennyt varmaan toisin jos en olisi koskaan maistanut alkoholia. Miehet mm. käyttivät käytännössä hyväkseen kun olin usein jossain pöhnässä tai täydessä kännissä. 

9/10 kaikista niistä jutuista on sellaisia, että haluaisin vain unohtaa. Puolisolle en pysty ainakaan kertomaan mitä kaikkea on tullut tehtyä. Ällöttää ja kuvottaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älä nyt miehellesi ainakaan dumppaa traumojasi, nyt on nyt ja mennyt pitää vaan hyväksyä kun sille ei enää mitään voi

Vierailija
22/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet saa ja naiset antaa asenne on sinulla syvällä.

Jep. Todennäköisesri AP on juuri hakeutunut niiden miesten seuraan taloudellisten syiden takia. Sellaisissa suhteissa molemminpuolinen hyväksikäyttö on yleistä.

Ei vaan baarissa kun on yksin nuorena naisena liikkeellä niin sitä ajautuu kaikenlaiseen seuraan. Olen tehnyt töitäkin pitkälti aikuusikäni joten kyllä minulla oli omiin juomiin rahaa. ap

Eli siis joku mystinen voima kantoi sinut baariin ja tyrkkäsi miesten syliin? Nämä miehet sitten heti haistoivat tilaisuuden, ja sinä katselit vain voimattomana vierestä, kun ruumiisi olivat tuntemattomien voimien hallussa. Et siis itse tehnyt tietoista valintaa mennä baariin ja sieltä miesten mukaan, etkä ole siten vastuussa valinnoistas

Olen oman alkoholismini uhri. Tämä on hassua, että hakisin muka miehistä jotain syyllisiä. Koko alkoholisoitumispotentiaalini yhdistettynä traumoihini ja mt-ongelmiini ajoi minua juomaan ja kaikki vain lutviutui tavallaan saumattomasti yhteen. Ei se ollut erityisesti kenenkään vika.

Alkoholikin ihan oikeasti muuttaa persoonaa ja altistaa kaikenlaiselle jos sille on mahdollisuutta. Vikoina vuosina minäkin siksi join mieluummin kotona kun en enää jaksanut baareja tms. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttumiseen lienee vaikuttanut se paljon, että sinusta tulee vanhempi ja raskaus. Sama ihminen silti olet, mutta hyvä että alkon olet lopettanut.

Vierailija
24/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin harmittaa miksi en jättänyt alkoholia jo paljon aikaisemmin. Nyt kun katsoo elämää taaksepäin niin siitä on ollut mulle pelkästään harmia. Parempi toki myöhään kuin ei milloinkaan ja se hyvä tässä on ettei ainakaan tarvitse yhtään vaiheilla asian suhteen vaan on päivän selvää etten enää juo.

Olen samaa mieltä. Katumuksen positiivinen puoli on se, että sen kautta kirkastuu, mitä oikeasti pitää tärkeänä ja millainen ihminen todellisuudessa on. Itsekin pidin alkoholin avulla aivan liian pitkään hengissä sitä feikkiminää, joka hakeutui jatkuvasti vääräntyyppiseen seuraan ja oli lähes kokonaan unohtanut sen, kuka oikeasti on.

Nyt se on ohi. Minulla ei ole varaa palata menneeseen enkä usko, että edes saisin enää juomisesta mitään mielihyvää. Illuusioiden romahtaminen tekee kipeää mutta sen jälkeen on vapaa eikä tarvitse yrittää enää esittää tai paeta mitään.

Vierailija
25/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneitä maitoja ei kannata haikailla kun kaupasta tulee aina uusia niin pitkään kun kauppa on auki ja kerranhan täällä vain eletään (ellei syklinen maailmankaikkeus ole totta ja olemmekin täällä ikuisesti uudestaan ja uudestaan ja uudestaan

Vierailija
26/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttumiseen lienee vaikuttanut se paljon, että sinusta tulee vanhempi ja raskaus. Sama ihminen silti olet, mutta hyvä että alkon olet lopettanut.

Totta kai äitiys on myös vaikuttanut. Puolison kanssa on sen verran juteltu, että unohdetaan menneet ja hän tietää, että paljon sellaista siellä on jota en halua kertoa ja jonka takia en ole monenkaan miehen mielestä "parisuhdemateriaalia", mutta se on ok ja asia on hyväksytty näin. ap

Vierailija
27/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli

Vierailija
28/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen sekopäiden torstaitori av:lla..

Älkää ap ja muut antako näiden lannistaa. Niit kiukuttaa kun ne ei saa oloaan paremmaksi muuten kuin ilkeilemällä muille ja silloinkin vaan hetkeksi.

Vierailija
29/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai käyttivät käytännössä hyväkseen😂 Tee ihmeessä rikosilmoitus😂

Moraalittomuus ei ole rikollista. Se vain tekee ihmisestä kelvottoman yksilön.

Vierailija
30/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ap ja muut antako näiden lannistaa. Niit kiukuttaa kun ne ei saa oloaan paremmaksi muuten kuin ilkeilemällä muille ja silloinkin vaan hetkeksi.

Sinä se sekopää olet, jos et kestä muiden mielipiteitä.

Vierailija
31/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi sama kuin ap:lle

Piti hakea uusi hetu ja kaikkea. Ennen oli Pertti, 54, sähkäri. Nykyään Jessica, 24, influensseri.

Vierailija
32/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit lopettamaan? Itse en siihen ainakaan omin voimin kykene. Viikonloppu kun tulee, niin korkki aukeaa, vaikka ei haluaisi.

Sain lapsen. Mulla on lapsen takia syy tsempata kun aiemmin ei ollut tavallaan mitään syytä yrittää vaan ei tarvinnut tavallaan välittää mistään. Lapsen ansiosta elämällä on jotain tarkoitusta, niin typerältä kuin se kuulostaakin. En keksi olemassaololleni oikein muutakaan perustetta. ap

Siis miten niin kuulosta typerältä, että lapsen mukana on tullut elämälle tarkoitus? En itse keksi parempaa syytä, kuin lapsi, että pystyy esim jättämään  alkoholin/huumeet, huonon elämän. 

Enneminkin on niin, että ihminen on todella syvällä, ellei hän edes lapsen takia pysty luopumaan, vaikkapa nyt viinasta. 

Minulle alkoholi ei ollut ap kaltainen ongelma, enkä juonut koskaan julkisilla paikoilla, koska esim baariin menin aina autolla. Mutta join kotiona, kohtuudella kyllä, mutta kuitenkin. Sekin oli ihan turhaa. 

Minullakin tuo tissuttelu jäi kokonaan pois, kun aloin odottaa lasta. 

Lapsi, jos mikä on hyvä syy tehdä ryhtiliike elämässä. 

Vierailija
33/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se sekopää olet, jos et kestä muiden mielipiteitä.

Itseäsi ammuit kuin vanha tekijä

Ohis

Vierailija
34/35 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai käyttivät käytännössä hyväkseen😂 Tee ihmeessä rikosilmoitus😂

Ei siinä nyt ole mitään rikosilmoituksen paikkaa. Enkä ymmärrä mitä hauskaa tässä on. Taidat olla trolli. ap

Sanoit, että käyttivät käytännössä sinua hyväkseen, eikä silti ole mielestäsi aihetta rikosilmoitukseen. Käytkö ihan täysillä?

Vierailija
35/35 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko kolmeen reikään samanaikaisesti?