Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako yhden naisen siivousfirman kannattamaan?

Vierailija
15.05.2025 |

Olen nuorempana tehnyt kotisiivoojan hommia. Tykkäsin siitä hommasta, olin tarkka ja huolellinen - myös asiakkaat tykkäsivät työni jäljestä.

Nyt olen työttömänä toisesta ammatista, jonka tulevaisuus näyttää epävarmalta.

Olen alkanut miettimään, että voisikohan saada vaatimattoman elannon pienellä yhden naisen siivousfirmalla. En halua palkata ketään tai pyörittää mitään isoa toimintaa - lähinnä työllistää itseni n. 38 h/vko, ja palkkaa jos saisi nostettua vaikka 3500 e brutto, olisin jo tosi tyytyväinen (alkuun varmasti vähemmän).

Ajattelin, että keskittyisin kotisiivoukseen ja mahdollisesti muihin kotiaskareisiin esim. vanhusten luona. Tekisin työn asiakkaan välineillä, mutta oma auto löytyy.

Onko kukaan kokeillut tällaista? Voisiko tässä olla järkeä..?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtähän voi olla 38tuntia ja omalla ajalla siirtymiset. Sitä se yrittäjyys on. Ja että saat fiksusti aikaitaulutettua hommat.

Vierailija
22/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä haluat 3800/kk, pitää rahaa tulla sisään kolme kertaa tuo, maksimilaskutus/päivä varmaan 6 h.

Tuntilaskutus melkein satasen. Kuka maksaa noin paljon? Ehkä jos siivoaa yläosattomissa ja saa katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon palkkaan noilla viikkotuneilla tarvitset noin 50€ verollisen tuntilaskutuksen. En osaa sanoa paljonko ihmiset ovat alueellasi siivoustyöstä valmiit maksamaan, mutta omasta näkökulmastani vaikuttaa aika kovalta. Noin 3000€ kuukausipalkoille uskoisin sinun kuitenkin yltävän.

Vierailija
24/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kevyt-yrittäjyyttä. Tällöin et edes perusta Y-tunnusta. Ukko.fi ja pääset alkuun. Työttömänä saa kokeilla yrittäjyyttä 4kk niin ettei tuet lähde, toki ne sen mukaan pienenee kun rupeat tienaamaan. 

Vierailija
25/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla matematiikalla ei onnistu. Jos haluat tienata tuon 3500, niin tuolla tuntimäärällä tuntihintasi pitäisi olla reilusti yli satasen, ehkä 120 euroa. Yleensä siivouksesta maksetaan 40-50 euroa tunnilta. 

Vierailija
26/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme asiaa, jotka ratkaisevat menestymisen ja lopulta myös kannattavuuden.

Laatu, laatu ja laatu.

Vierailija
27/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

break even...housuissas on

anglismit on ahterista

Vierailija
28/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa jos erikoistut hieman. Peset ja siivoat kylppäreitä ja saunoja. Niistä voit ottaa 50€/h kun ihmiset ehkä kerran vuodessa ostais sen siivouksen. Normisiivouksesta 20€/h. 

Vierailija
29/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä osata myös kirjanpito itse ja eikös yli 80 vuotiaat saavat teettää alvittomasti.

Vierailija
30/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 3500 euron kuukausitulot laitoshuoltajana sairaalassa. 2-vuorotyö, pääosa lisistä on työvuoron muutoskorvauksia (sotesopimus). Palkansaajana pääsee helpommalla, jos tällä haluaa itsensä elättää. 

Vierailija
31/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvinkin mahdollista.

Mutta pitää sitten osata vähän muutakin, kuin siivota.

Ja sen siivoamisenkin pitää olla todella hyvää.

Vierailija
32/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa jos erikoistut hieman. Peset ja siivoat kylppäreitä ja saunoja. Niistä voit ottaa 50€/h kun ihmiset ehkä kerran vuodessa ostais sen siivouksen. Normisiivouksesta 20€/h. 

Olen maksanut viikkosiivouksesta kahdelle eri firmalle 45 eur/tunti, matkakustannutkset 5 eur/kerta, joten 20 eur on ainakin täällä Uudellamaalla todella vähän

Vierailija
33/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspalveluiden hinnat varmaan vaihtelevat eri puolilla Suomea mutta ainakin pk-seudulla kerran kuussa tapahtuva siivous on yleensä noin 50 euroa tunti. Jos teet sen 38 tuntia viikossa työtä, niin tuolla laskutuksella saisit 1900 euroa kuussa. Siitä lähtisi vielä x määrä pakollisia yel-maksuja. Palkkatoiveesi on ihan utopistinen.

Vierailija
34/34 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei ymmärrä eroa brutto/netto?

Jos bruttopalkka on 3500e, nettopalkka on varmaan joku 2200 - 2500 e.

Jolloin laskutuksen tulisi olla noin 7500 euroa kuukaudessa. Tämä tarkoittaisi n.150 tuntia töitä kuukaudessa (tuntilaskutuksella 50 e/h, joka on ihan normaali hintataso pk-seudulla)

Toki siinä saa työtä tehdä, mutta en nyt näe että "utopistinen". Saatikka, että tuntilaskutuksen pitäisi olla 150 e/ tunti, että saavuttaisi tuon 2200-2500 e kuukausipalkan. 

Tykkäätte kovasti teilata, mutta voisi laskukaavat ja perustelut myös laittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä