Minusta -la päätteiset sukunimet ovat jotenkin kolkkoja, -nen päätteiset ovat lupsakampia
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkää -la päätteisistä enemmän. -nen on vähän nolo. Semmonen puolvillanen vaan.
Pohjalaisena ovat nuo la-päätteet tutumpia, ovat yleisempiä Länsi-Suomessa.
Nen-päätteet tulevat taas sieltä lupsakkaasta Savon muasta.
Ei kaikki. Esim. oman nen-päätteisen melko harvinaisen sukunimen on oma länsisuomalainen isoisoisä keksinyt ite aikoinaan. Ei mitään juuria Savoon.
eri
Poikkeus vahvistaa säännön, sopii tähänkin asiaan. Mutta yleensä nuo nen-päätteiset sukunimet tulevat Itä-Suomesta. Toki muuttoliikkeet ovat sotkeneet tätä myös, mutta la-päätteet Länsi-Suomessa viittaavat yleensä taloon.
-la päätteiset nimet on paljon kauniimpia. Tai ylipäätään lähes kaikki muut kuin -nen päätteiset.
Kuusela on paljon kauniimpi kuin Kuusinen esimerkiksi.
Mun pappa on aikoinaan ottanut Pohjois-Pohjanmaalla sukunimeksi talon nimen, joka on nen-päätteinen.
Vierailija kirjoitti:
-la päätteiset nimet on paljon kauniimpia. Tai ylipäätään lähes kaikki muut kuin -nen päätteiset.
Kuusela on paljon kauniimpi kuin Kuusinen esimerkiksi.
Johtuu Armi Kuuselasta, joka oli kaunis.
Totta. Mutta nen-päätteisyys viittaa itä-suomalaisuuteen, joten luonne on todennäköisesti huono heillä.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mutta nen-päätteisyys viittaa itä-suomalaisuuteen, joten luonne on todennäköisesti huono heillä.
Just. Jestas tätä vauvapalstalaisten itsensä kehumista ja muiden haukkumista. Nyt on jo luonne huono, jos sukunimi päättyy nen. Tämähän on pahempaa kuin horoskooopit.
Vierailija kirjoitti:
Mä skippasin kaikki -nen päätteiset sulhokandidaatit. Mulle kelpasi vain ehta länsisuomalainen :)
Lerssi-Jauho-Kärpänen on ollu meitin suvussa ylipolvisesti kulkeutuvana. Myös löytyy Raato-Kärpäsiä ja Svinhuvvuddvärkkejä.
Olen etsinyt kumppania sukunimen perusteella, ja etsinnässä mm Jauhopää ja Pöhkö.
Vinkaiskaa jos tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä skippasin kaikki -nen päätteiset sulhokandidaatit. Mulle kelpasi vain ehta länsisuomalainen :)
Pistitkö oikein Tinderiin, että "En vastaa sitten nen-päätteisellä sukunimellä oleville eli huonoluonteisille miehille"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä se huonoluonteisen naisen kannattaaa ottaa jollain muulla päätteellä oleva sukunimi, niin pääsee sitten helposti ihmisiä harhauttamanan, että ois parempiluonteinen kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkää -la päätteisistä enemmän. -nen on vähän nolo. Semmonen puolvillanen vaan.
Mitähän se lupsakkuus oikein tarkoittaa? Minusta savossa ollaan ihmeellisiä vänkyröitä.
ENKÄ ole vänkyrä!! Revi siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistitkö oikein Tinderiin, että "En vastaa sitten nen-päätteisellä sukunimellä oleville eli huonoluonteisille miehille"
En oo tindersukupolvea. Piti löytää puoliso ihan naamatusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se lupsakkuus oikein tarkoittaa? Minusta savossa ollaan ihmeellisiä vänkyröitä.
ENKÄ ole vänkyrä!! Revi siitä!
😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväluontoiset pohojalaaset uhoavat ja kehuvat itseään. Ne kun on geeneiltään muuta kuin suomalaiset.
Sellaisia nimiä kuin Hämäläinen, Savolainen jne. on annettu henkilöille, jotka ovat muuttaneet vieraan heimon maalle. Esimekiksi Savoon muuttanut hämäläinen on saatettu nimetä Hämäläiseksi.