Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta -la päätteiset sukunimet ovat jotenkin kolkkoja, -nen päätteiset ovat lupsakampia

Vierailija
14.05.2025 |

Oma mielipide.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia nimiä kuin Hämäläinen, Savolainen jne. on annettu henkilöille, jotka ovat muuttaneet vieraan heimon maalle. Esimekiksi Savoon muuttanut hämäläinen on saatettu nimetä Hämäläiseksi.

Vierailija
22/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkää -la päätteisistä enemmän. -nen on vähän nolo. Semmonen puolvillanen vaan.

Pohjalaisena ovat nuo la-päätteet tutumpia, ovat yleisempiä Länsi-Suomessa.

Nen-päätteet tulevat taas sieltä lupsakkaasta Savon muasta.

Ei kaikki. Esim. oman nen-päätteisen melko harvinaisen sukunimen on oma länsisuomalainen isoisoisä keksinyt ite aikoinaan. Ei mitään juuria Savoon.

eri

Poikkeus vahvistaa säännön, sopii tähänkin asiaan. Mutta yleensä nuo nen-päätteiset sukunimet tulevat Itä-Suomesta. Toki muuttoliikkeet ovat sotkeneet tätä myös, mutta la-päätteet Länsi-Suomessa viittaavat yleensä taloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-la päätteiset nimet on paljon kauniimpia. Tai ylipäätään lähes kaikki muut kuin -nen päätteiset.

Kuusela on paljon kauniimpi kuin Kuusinen esimerkiksi.

Vierailija
24/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula, Tossavainen

Vierailija
25/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pappa on aikoinaan ottanut Pohjois-Pohjanmaalla sukunimeksi talon nimen, joka on nen-päätteinen.

Vierailija
26/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-la päätteiset nimet on paljon kauniimpia. Tai ylipäätään lähes kaikki muut kuin -nen päätteiset.

Kuusela on paljon kauniimpi kuin Kuusinen esimerkiksi.

Johtuu Armi Kuuselasta, joka oli kaunis.

Vierailija
27/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mutta nen-päätteisyys viittaa itä-suomalaisuuteen, joten luonne on todennäköisesti huono heillä.

Vierailija
28/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta nen-päätteisyys viittaa itä-suomalaisuuteen, joten luonne on todennäköisesti huono heillä.

Just. Jestas tätä vauvapalstalaisten itsensä kehumista ja muiden haukkumista. Nyt on jo luonne huono, jos sukunimi päättyy nen. Tämähän on pahempaa kuin horoskooopit.  

Vierailija
29/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä skippasin kaikki -nen päätteiset sulhokandidaatit. Mulle kelpasi vain ehta länsisuomalainen :)

Vierailija
30/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lerssi-Jauho-Kärpänen on ollu meitin suvussa ylipolvisesti kulkeutuvana. Myös löytyy Raato-Kärpäsiä ja Svinhuvvuddvärkkejä.

Olen etsinyt kumppania sukunimen perusteella, ja etsinnässä mm Jauhopää ja Pöhkö.

Vinkaiskaa jos tiedätte.

Vierailija
31/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä skippasin kaikki -nen päätteiset sulhokandidaatit. Mulle kelpasi vain ehta länsisuomalainen :)

Pistitkö oikein Tinderiin, että "En vastaa sitten nen-päätteisellä sukunimellä oleville eli huonoluonteisille miehille"

Vierailija
32/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä se huonoluonteisen naisen kannattaaa ottaa jollain muulla päätteellä oleva sukunimi, niin pääsee sitten helposti ihmisiä harhauttamanan, että ois parempiluonteinen kuin on.

Vierailija
33/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin kolkko ja nyt lupsakka.

Vierailija
34/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkää -la päätteisistä enemmän. -nen on vähän nolo. Semmonen puolvillanen vaan.

Mitähän se lupsakkuus oikein tarkoittaa? Minusta savossa ollaan ihmeellisiä vänkyröitä.

ENKÄ ole vänkyrä!! Revi siitä!

Vierailija
35/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistitkö oikein Tinderiin, että "En vastaa sitten nen-päätteisellä sukunimellä oleville eli huonoluonteisille miehille"

En oo tindersukupolvea. Piti löytää puoliso ihan naamatusten.

Vierailija
36/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa molemmat. Olen ambinentti! T: Nännimäinla-Nännimäinen.

Vierailija
37/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se lupsakkuus oikein tarkoittaa? Minusta savossa ollaan ihmeellisiä vänkyröitä.

ENKÄ ole vänkyrä!! Revi siitä!

😃

Vierailija
38/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväluontoiset pohojalaaset uhoavat ja kehuvat itseään. Ne kun on geeneiltään muuta kuin suomalaiset.

Vierailija
39/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei kumpaakaan päätettä sukunimessä.

Vierailija
40/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Näyttöpääte.