Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ Enskat tiistaina ¤¤¤

20.03.2007 |

Tässä linkki eiliseen..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9870387&p=1&tmode=1&smode…

Toivottavasti toimii ;)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä oli käynyt sauhu! Siis kirjoittamisen osalta. Mä en eilen jaksanut enää pelin jälkeen avata konetta, ja aamusta lähettiin sinne perhekahvilaan, joten sain koneen auki vasta äskön, ja sit olikin lukeminen teidän jutuissa... Siis mielelläänhän niitä lukee, mut täytys tosiaan useemmin päästä lukemaan... Heh!

Seuraavien lapsien sukupuolista. Meillä ei kanssa odoteltu kumpaakaan, tyylillä " kumpi vaan on tervetullut" mentiin koko raskausaika, ja seuraavienkin kanssa... Jos niitä koskaan ilmestyy... (tällä hetkellä oon taas ajatuksissa ettei meille koskaan toista lasta suoda...)

Pikkuquu oli oppinut istumisen jalon taidon, onnittelut siitä! Ja täällä kanssa odotellaan kovasti kesää saapuvaksi, ja ensin nyt kevättä, jotta päästäis kunnolla tuonne pihalle hommiin! Ja pääsis Eetukin ulkoilemaan, siis kävelemään yms. Ja sit ois tuolla jo muutama pihalelukin odottamassa käyttäjäänsä...

Palloleikki on täälläkin ykkösjuttu. Ja toissailtana Eetu keksi että lelulaatikossa on kiva istuksella ja sinne pääsee ite ja myös pois. Huoh! Ensin tietenkin se tyhjennetään olkkarin lattialle... Ja kukkuuleikki on kanssa hittituote. Ja noiden koirien tai tuon nuoremman kanssa on ihan omat jutut noilla. Eetu painaa perässä ja toinen menee vähän matkaa karkuun ja sit kun Eetu on just saamassa kiinni, niin taas mennään karkuun... Ja koiriensänky on ihan must!

Vilkuttaminen. Eetu ei ainakaan osaa vilkuttamaan, mutta kunnon " moro" tulee ja tuli noin 9-10kk iässä. Ja nykyään morotellaan kaikille...

Iisa kyseli tuosta perhekahvilasta. Me mentiin naapurin kanssa joskus syksyllä ekan kerran sinne, oisko Eetu ollu noin 7kk ikäinen (?) Ja hyvin siellä viihtyi. Ja käy siellä pari ihan pientäkin vauvaa. Musta on ihan kiva käydä siellä, saanpahan " kavereita" ja juttuseuraa muista äideistä. Ja Eetu oppii olemaan kaikkien kanssa, ja tajuaa ettei oo ainoo lapsi! Joten mukaan vaan rohkeesti!!! Ja siellä on kyllä leluja ja aktiviteettiä myös pienillekin vauvoille mm sitteri yms.

Osse saa vieraita tänään, ihanaa! Ja voi sitä tyttöö ku hampaita pukkaa, Eetullehan kanssa tuli ekat hampaat neljän kuukauden iässä... Mukavia imetyshetkiä vaan ;=)

Burdelle onnittelut uudesta asunnosta!

AAn siskoa oli onni potkaissut! Hieno juttu! Kyllähän tuollainenkin summa on upee juttu! (ainakin tänne kelpais!)

Jenni, hyvä kuulla että teillä voidaan jo vähän paremmin! Onneksi ei käynyt pahemmin Dlle tuon päänkopautuksen kanssa.

Napnapin gallupiin.

1. Meillä ei ole, harmi. Mun tyttövaatteita ei oikein Eetulle viitti laittaa, ja miehen vaatteista ei oo mitään käsitystä missä ne on...

2. Hmmm. Meidän " häämatka" oli se kun mies meni ma töihin ja mä kävin Tampereella palauttelemassa tavaroita... Ja myöhemminkään ei olla päästy... Ei oo rahaa... Ja siis tosiaan tulee nyt kesäkuussa kuus vuotta siitä kun mentiin naimisiin!

Open Aino se kyllä huolestuttaa äitiään! Toivottavasti saatte pian jotain selvyyttä asioihin!

AA ja Burde ovat miettineet äitiyden ihanuuksia! kyllä kuulosti niiiin ihanalle!

Hieno juttu Viipero että masuvaivat vähentyneet! Ja toivottavasti häipyvät kokonaan!

napero ja Eetu 1v1,5kk (kääk!!!)

Vierailija
22/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti tulin pyörähtämään. Kohta lähetään Jonskun kans pihalle.

Opelle voimia ja halauksia. Tovitaan, että selviää pian mikä Ainoa vaivaa. Varmasti todella raskasta, kun pientä sattuu eikä saa ravintoa. Voimia sinulle ja pienelle Ainolle.

Viiperolle myös voimia Aleksin allergian kanssa.

Hyvä, että Jenni ja D ovat parantumaan päin. Kiva, jos ees harkitset sinne HopLopiin tuloa.

NapNapin galluppiin:

1. Mun kaikki vaatteet kiersi niin monella sukulaisella, että niistä ei valitettavasti jäänyt mitään jäljelle. Miehen äidillä on jotain miehen vauvavaatteita ja kesällä Joonalla olikin miehen vanhoja vauvahattuja. Anopilla on myös melkein kaikki miehen lelut tallessa. On sitten Joonalle mammalassa leluja oottamassa :)

2. Mä en varmaan ikinä pääse naimisiin :( Kihloissa ollaan oltu jo yli vuos, mut ei vaan saada niitä häitä päätettyä. Mentäis ehkä jollekin pienelle lomalle kaksistaan tai sit pidemmälle koko perhe. Tiedän, et kysyttiin naimisissa olevien mielipidettä, mut vastasin silti ;)

Ihanaa, että Quun perhe on niin innoissaan pikkukakkosen odotuksesta. Mäkin oon jotenkin muiden jutuista ymmärtänyt, että ekan odotus on vaan jännää jne. Kiva, jos se ei pidäkkään paikkaansa.

Ketä meitä muuten on nyt sitten tulossa sunnuntaina HopLopiin? Missä se tarkalleenottaen ees on? Löydänköhän mä sinne?

Mä opetin Joonaa tänään vilkuttamaan sillain, kun lapset vilkuttaa. Nyt Joona osaa avata ja sulkea kättään, kun mä vilkutan ja sanon " hei, hei" . Ei se kyllä vielä sitä osaa yhdistää lähtemisseen.

Mäkin pidän itseäni Jennin tavoin vahvasti pojan äitinä. Olis jotenkin outoa, jos joskus saatais tyttö. Mut ehkä siihenkin sopeutuis. Ja kyllä munkin mielestä saa toivoa tyttöä tai poikaa, jos se vaan on sillain järkevää toivomista. Sitä en ymmärrä, että lääketieteellisesti yritetään vaikuttaa siihen, et saatais jotain tiettyä sukupuolta. Jossain ohjelmassa vaan oli joskus juttu sellasesta parista, joka halus hoitoihin saadakseen tytön.

pesukarhu ja Joona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oon muiden puheista ymmärtänyt, että toisen lapsen odotus menee vaan omalla painollaan ja ei se enään oo niin jännää. Kiva, jos toistakin pystyy oottamaan samalla mielenkiinnolla, kun ekaa. Itse ainakin toivoisin pystyväni... tulikohan vähän selkeemmin? ;)

Vielä siitä sukupuolen toivomisesta. Mä en toivonut Joonaa oottaessa kumpaakaan ja en varmaan seuraavallakaan kerralla toivo, koska mulle sillä ei oo niin suurta merkitystä. Kummassakin on omat ihanat puolensa. Toivon vaan, että joskus lisää lapsia saatais. Mut mä ymmärrän niitä äitejä joilla on esim. kolme poikaa ja ovat aina halunneet tytärtä.

Burdelle onnittelut uudesta asunnosta!

No nyt meen taas häiriköimästä.

Vierailija
24/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turussa käytiin pikaseen eilen pyörähtämässä moikkaan mun kummitätiä ja tätiä. neiti on varmaan jo tottunut reissaaja, koska jälleen nukkui automatkat tyytyväisesti ynisten. mun äiti seuraili koko matkan kun tyttö vähän väliä hymyili unissaan, mahtoi olla hyviä maito-unia.:)

tänään mä sain kameralle tallennettua neidin kääntymisen vatsalta selälle:)

aa ja burde on aloittaneet pohdinnat kuinka ihana lapsukainen heillä on. sama täällä, kyllä meidän rinsessa on NIIN ihana. ja samalla oon kyllä huomannut et kyllä tuo miehuskin on NIIN rakastettava:) kun on mulle tuon nyytin " antanut" ja touhuaa tytön kanssa niin innoissaan.

ossen tytöllä on ärripurri vieraana, höh! toivottavasti helpottais pian bd

napnap oli galluppia pistänyt käyntiin:

1. mun vanhoista vaatteista osa on porukoiden luona tallessa koska oon ite käyttänyt niitä nukkeleikeissä nukeilla. yks sellanen punavalko-raidallinen nanso-puku vuodelta -83 on käytössä meilläkin. on muka kokoa 70 PAH! just ja just menee nyt tytölle.

2. naimisiin mentiin kesällä 05. häämatka heti häiden jälkeen: auton nokka kohti kilpisjärveä. eli ajeltiin tuosta pohjanmaan kautta länsirannikolle ja sieltä sitten ylös kilpisjärvelle asti, sieltä ivaloon ja sit toista reunaa alaspäin. oli ihana vaan istua autossa ympäri suomea, ei ollut mitään aikatauluja, eli pysähdeltiin aina kun siltä tuntu ja etsittiin iltaisin jotain makuupaikkoja. oli kyllä mun elämän ihanin reissu! ei kumpikaan olla oikeen mitään rantaloma-ihmisiä...

jennin olo alkaa helpottaa, hyvähyvä:)

aa:lla on kahviton aamu ollut. höh! sympatiat täältä. (vaikka ite en kahviin koske ees pitkällä tikulla :P) toivotaan et saisit sen mokkamasterin.

burdelle onnittelut kämpän suhteen!!!

karssuli: meillä neiti nukkuu kahdet pidemmät päikkärit. ekat aamulla, jolloin nukahtaa joskus kasin ja puol ysin välillä (kyllä, nuo on päikkärit, koska päivä alkaa yleensä siinä seiskan maissa). nukkuu tonne likemmäs puoleen päivään. sit on yhden syötönvälin hereillä eli noin puoltoista tuntia ja sit toiset päikkärit. helposti tulee siis kahdet kolmen tunnin päikkikset, joskus enemmänkin. eilen kun reissuun lähdettiin niin tyttö nukahti jo ennen kasia tissille ja mä sain pukea unista tyttöä:) mut ronja kans monasti nukahtaa unilleen jos tossa eteisessä, ennen kuin on ulos ees ehditty.

vai on täällä poikien äitejä liikkeellä:) mäkin koko odotusajan olin niin varma että poika sieltä tupsahtaa. mutta eipäs tullutkaan. nyt on niin ihana tuo tyttö etten yhteenkään poikaan vaihtais:):):) tosin, saas kattoo tuleeko musta kuitenkin pojankin äiti vielä joskus... vuosien päästä;)

terkuin tikru ja ronsu 2 ja 2/3 kk

Vierailija
25/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle onnittelut uudesta asunnosta! Pääsette pakkaushommiin!

Niamey: täytyykin tutustua noihin nettisivuihin.

Kyllä te napero saatte lisää lapsia! Oliko se niin että Eetua odotitte useamman vuoden? Olitteko jossain hoidoissa ihan? Ei tarvitse kertoa jos et halua. Miehen vanhemmat yrittivät saada lasta 11 vuotta! Ja sitten ihan luomusti onnistuivat vaikka olivat vuosia hoidoissa käyneet. Tosin he eivät enää toista lasta saaneet. Mutta te kyllä saatte, sä olet niin nuori vielä!

Ja myöhästyneet nimpparionnittelut Eetulle!

HopLop on siinä RetailParkissa, tiedätkö pesukarhu missä se on? Siinä Jumbon ja HK:n takana. Missä on Sotka ja Jysk ja OnOff ym. Muistuuko mieleen?

Mä luulen että kun meillä kaikilla on vasta yksi lapsi, niin se kyllä määrittelee että tunteeko olevansa tytön vai pojan äiti. Mä en tunne olevani tytön äiti ja osaisin ihan hyvin kuvitella meillä myös poikalapsen, mutta kolmesta tyttärestä miehen kanssa puhutaan=) Eikä se toki tarkoita sitä ettei poika olisi mieluinen, olisi toki! Mutta kyllähän te kaikki sen varmaan tiesittekin=)

Sitten kymmenen vuoden päästä jos on sekä tyttöjä että poikia, niin ei varmaan tunne olevansa tytön äiti, vaan ihan ÄITI! =)

On kyllä aika hullua jos joku jollain lääketieteen keinoilla haluaa esim. tytön! Kannattaisi varmaan miettiä, miksi ylipäätään haluaa lapsen. En mä ainakaan halunnut tyttöä tai poikaa, vaan lapsen! Tai sillon aluksi halusi vauvan=) Ja oli jo etukäteen murheissaan siitä että vauvasta tulee taapero, eikä se enää olekaan vaan söpö vauva. Mutta nyt on huomannut että tälläsen taaperon sitä vasta haluaakin! Ymmärtääkö kukaan mun sekavaa sepostusta...?

Vierailija
26/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsit miten hienoa burde että saitte asunnon, nyt vaan pakkailemaan kiirettä pitää.

Galluppiin

1. meillä on jäljellä miehen kastemekko jossa Ainokin kastettiin, lisäsin vaan vaaleenpunasen nauhan siihen, muita vaatteita ei ole tallessa paitsi ekat piikkarit ja kumpparit.

Mun releistä ei taida olla tallella mitään, 1 ensikenkä ja kumisaappaat niitä olen varjellut sitten sitäkin kovemmin.

2. Me mentiin naimisiin 30.5.2003, häämatkaa ei silloin tehty mutta keväällä 2005 oltiin sitten 2 viikkoa miamissa ja oli aivan ihana reissu.

Se toimitti häämatkan virkaa luulin jo silloin reissussa että olen raskaana kun kaikki hajut kävi nokkaan mutta en sitten ollutkaan.

Soitin äsken miehuudelle että rikoin keittimen pannun ja kuten sanoin se heti epäili että olen tehnyt sen tahallaan.

Se lupasi käydä sen moccis masterin hakemassa kun menee salille.

Saatiin kummilahjaksi HOKilta alennuskuponkeja joten tuleepahan niistäkin 1 sitten käyttöön, ihan vaan tiedoksi muillekkin jotka kuuluu HOK:n bonussysteemiin, kandee käydä niiden nettisivuilla ja tulostaa se kummihakemus, sieltä saa lusikan ja 3 alennuskorttia joilla saa max 15 % alennusta melkein kaikesta muusta paitti ruoasta.

Nyt ruoka uuniin

aa

Vierailija
27/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap nyt mä tajusin missä se HopLop on. Kiitos selvennyksestä :)

Ja varmasti vaikuttaa tähän pojan äiti oloon se, että on vaan yhden lapsen äiti, joka sattumoisin on poika ;)

Mäkin haluisin Mocca Masterin, mut en takuulla sitä sais, jos rikkoisin ton vanhan rutjakkeen.

Naperolle lähetän täätä taas rutkasti plussapöllytyksiä.

Mä päätinkin, et lähetään mun porukoille kävelemään sit, kun mies lähtee kannustamaan IFK:ta voittoon ;)

pesukarhu ja Bonsku pian 11kk

Vierailija
28/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihan hirveesti kaikille asunto-onnitteluista!! Mä oon NIIN ONNELLINEN,kun saatiin se kämppä... ja muutenki nyt näyttäis siltä, että yks toinen suuri taakka saadaan meidän perheen harteilta pois.. joten jos ei jotain pahaa niin ei hyvääkään.. Eiku miten se sanonta menee!? :) Taas se tuli huomattua, että kyllä niillä asioilla on tapana järjestyä.

Niamey: Kylläpä oli Avonin e-kuvasto houkutteleva!! Voi että sentäs. Vaikka mä yleensä nään punasta just kaikista tommosista vastaavista (esim. oriflame). =)

Jahas... Pitääki lopettaa ja siirtyä imetyspuuhiin + sit ulkoilemaan! (Ukko suostu lähtee mukaan heti ekalla kysymällä. :0 Yleensä saa suostutella puoli tuntia ja sittenki lähtee pakolla. =))

Burde taas ja Heidi <6kk

Vierailija
29/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin...

Mun pieniä mekkoja on odottamassa kesää! Mun isä reissas ulkomailla aika paljon ku olin pieni niin sieltä sit tuli tuliaisina mitä ihaninpia mekkoja ;D Ovat kiertäneet mun serkuilla ja veljen työillä mutta ovat vielä oikein hyvässä kunnossa! Sit mummon virkkaamia pitsikauluksia on useammat ;)

Mieheltä ei ole tallessa kun sen ihan ekat valkoiset nahkakengät!! Aivan ihanat ;D

Häämatkalla oltiin viimekesänä!! Jos joku muistaa meidän Provinssi reissun ;D 2 pv rokkaamassa rv.t oli 33+ :) Nukuttiin autossa kaverin pihassa.. (sisällä oli useampi humalainen henkilö nukkumassa niin me ei oltais mahduttu turvallisesti siellä oleen) Minä ison masun kanssa takapenkillä tyynyn ja peiton kanssa.. Unohtumaton yö siinäkin mielessä että hyvin nukuin ilman särkyjä ;)

Ens kesänä jää provinssi väliin ainakin multa ja neidiltä, mut ehkä seuraavana voidaan jo mennä ;D Ainon pappa asuu ihan siinä lähellä missä provinssi järjestetään niin voidaan tyttö viedä sinne hoitoon ja itekkin yöpyä sit siellä!!

Avonista vielä.. Mäkin yleensä nään punaista kun joku alkaa paasaan jostain verkostomarkkinointi jutusta! Aika moneen on yritetty saada mukaan.. Mut tästä nyt innostuin ku ei velvota mihinkään ja tuotteet vaikutti hyviltä ;) Eikä myyjiä vielä ole liikaa.. nii ku esim. oriflamea myy melkee joka toinen ;D

Neiti on ollut tänään itkuinen, pulautellut enempi ja kakka ollut löysempää ku yleensä ja kovin makean tuoksuista.. Toivottavasti ei ole mitää tautia tulos!! Vaa johtuis hampaista.. niitä tuntuu olevan tulossa taas :)

Jaiks.. Mies pääsee vartin päästä töistä ja ruoka laittamatta :)

Palaillaan taas!!

Niamey ja Aino 7kk

Vierailija
30/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on miehellä siitä ihana työ, ettei haittaa vaikka mä soittelen sille varmaan viis kertaa päivässä :/

NapNap: kyllä Aino aina välillä on ihan kohtuuhyvin syönyt, mutta maidosta se ei oo koskaan oikeen tykännyt... Ekat 2 kk syötiin Nan:ia, josta tuli hirveet huudot joka ilta, ja lopulta aina syönnin jälkeen ja sit Aino jo kieltäytyikin syömästä... Vaihdettiin sit Tutteli plus Omneoon, joka sopii jo paremmin, mutta jotenkin koko ajan mulla on ollu fiilis, ettei tyttö sitäkään mielellään syö :/ 3 kk iässä kokeiltiin kaupan maissivelliä, joka aiheutti samanlaiset huudot & vatsavaivat kuin Nan.

Nyt jo kohta kuukauden on taas ollu maidon kanssa taistelua, sitä susotuu syömään vain magaväsyneenä tai unessa :( Ja aamuyöt on aika katkonaisia, Aino kitisee ja riuhtoo ja viuhtuu unissaan ym. Eikä suostu syömään. Kiinteitä on tähän asti syöty vähän paremmalla menestyksellä :/ Tänään sit ei kelvannu aamulla puurokaan, ja maitokin tuli ylös...

Äsken otin nukkuvan tytön syömään, ja söi sentään jonkin verran...

- - - -

No niin, tässä välissä oli piiiitkä tauko, oli kaveri käymässä.

Nyt iltapäivällä Aino on sentään voinut vähän paremmin, on jo syönytkin jotain eikä oo onneksi enää oksentanut... Tosin maidon jälkeen taas pulautti isosti, pitkin lattiaa (ja mun selkää :/). Vaunuihin tyttö nukahti vasta aikas pitkän kävelyn jälkeen, taitaa sillä joku vieläkin masussa kiusata :(

Galluppeihin vastauksia:

1. Toistaiseksi Ainolla ei oo mitään meidän vanhoja vaatteita tms. Miehen vanhemmilla kyllä olis suunnilleen kaikki sen vanhat vaatteet säästössä, mutta ilmeisesti eivät ole " uskaltaneet" vielä niitä meille tarjota ;) Mun vanhoja vaatteita oli äiti just löytänyt jotain, mutta ovat lähinnä sellaista taapero-vaiheen kokoa, eli pitää vielä odottaa tovi.

2. Häämatkasta: Me mentiin naimisiin 160606 ja heinäkuun alussa kierreltiin autolla pari viikkoa Saksassa ja Itävällassa. Oltais me kyllä toi reissu ehkä muutenkin tehty, mutta nyt se oli häämatka :) Yövyttiin teltassa, romanttisesti :D

Burdelle onnea uudesta kodista!

Muuta en nyt enää muista, mitä piti kommentoida...

t. Ope ja Aino

Vierailija
31/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiks burdelle onnittelut uudesta kodista!!!:)

Voi kun open ainolla on ongelmia ruokien kanssa:( Toivottavasti asia selviää! Ei varmasti ole helppoa äitinä nähdä kun oienellä on paha olla.

galluppiin:

Meillä ei ole varsinaisesti mitään vaatteita jäänyt, ainakin meidän suvussa ne kierrätettiin eteenpäin serkuille.

Meidän suvussa on jo mun mummollakin ollut kastemekko jonka äiti meillekin kiikutti mutta koska Liiaa ei meidän vakaumuksen (tai vakaumuksettomuuden;)) takia kastettu niin mekko jatkoi matkaa seuraavalle vauvalle.

Me mentiin naimisiin toissakesänä eikä olla häämatkaa tehty, meidän koiravaari tarvitsi silloin säännöllisesti lääkkeensä ja muutenkin oli sellaista keplottelua lenkin ym. sairaan koiran kanssa että tultiin siihen tulokseen ettei voida nauttia reissussa olosta kun murehdittais vaan koiraa..ehkä ens kesänä sit voitais johonki lähteä,ihan kotimaassa. Ei kyllä kumpikaan olla mitään reissaajia..mä suunnittelen viikon jo pelkästään ikeaan lähtöä;)

AA: hauska tuo sun käyttämä QB, hetki meni ennen kuin tajusin että sehän oon mä;) Moccamasteri on muuten kestävä vekotin, meiklllä on ollu sama keitin jo varmaan 10vuotta jos ei pidempäänkin. Voi vitsi sun siskolla oli käyny hyvä tuuri,kelpais mullekkin;)

Meillä oli tosiaan tänään lääkärineuvola ja olihan eukko se lääkäri, osas jotenkin tosissaan latistaa mun mielen tosta tytön laiskasta liikkumisesta, sanoi että kyllä nelikuisena ois jo pitäny kääntyä ja nyt kun tyttökin sen vihdoin oppi niin kyllä normaali lapsi kääntyis jatkuvasti..meiän ei sitte kai oo normaali.pöh.Onneks se fyssa oli paljon mukavampi ja sitä mieltä että noi on vaan yksityisiä eroja..tuo oli jo laittamassa lähetettä lastenlääkärille jos seuraavaan fyssakertaan ei tilanne parane.

Muuten oli kaikki kuitenki ok, painokäyrä vähän notkahti kun oli noi pari flunssaa tossa välissä. 9920g/71,5cm.

Queen ja Liia 7kk

Vierailija
32/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli vihdoinkin ¿uskaltaudun¿ tälle puolelle. Tai eipä tuo niinkään uskaltamisesta ole ollut kiinni, vaan ajan puutteesta¿ :) Ei sitä todella osannut odottaa, miten intensiivistä (onks toi nyt oikea sana tähän?) vauvan hoito onkaan! Ensimmäiset päivät kotona meinas tuntua jopa liian rankoilta (syytän siitä niitä hormooneja =D), mutta nyt tästä on jo ihan oppinut nauttimaan. :) Onhan elämä nyt aivan erilaista, mutta hyvällä tavalla. Mutta pidemmittä puheitta esittelen hieman meitä:

Eli itse olen 24-vuotias, ja poika tänään 15 vrk. Naimisissa olen, ja asumme Keski-Uudellamaalla. Hmm¿ Mitäs muuta? Onkohan täällä vauva-puolella olemassa muuten joku ihan esittely-pinokin? Aivot lyö nyt niin tyhjää, etten paljon muuta osaa sanoa tähän hätään :)

Synnytys oli melkoisen väsyttävä ja kivulias kokemus, mutta onneksi kaikki meni hyvin, ja se on nyt takana päin. Ainoaksi haitaksi siitä on jäänyt edelleen kova kipu häntäluussa, kun nousen istumasta ylös ¿ toivottavasti sekin ajan myötä helpottaa¿ Poika on kuitenkin täydellinen pakkaus, joten onnellisempia emme voisi olla! =D Painoa hänellä oli syntyessään 3512g ja pituutta 52cm, PY 35cm. Lähtöpaino oli 3320g, ja 4 pvää myöhemmin, kun TH kävi kotona, painoa oli jo 3690g! (On siis sanomattakin selvää, että ruoka on pojalle maistunut¿) Ylihuomenna seuraava neuvola, joten saa nähdä, paljonko nyt on paino lisääntynyt¿ :)

Arki on siis pikku hiljaa alkanut sujua. Mitään ihmeellistä ja säännöllistä rytmiä meillä ei tosin ole (eikä ihmekään, kun vasta pari vkoa ollaan ¿harjoiteltu¿ tätä elämää), mitä nyt tuntuu, että on tuo herra yön tajunnut yöksi ¿ saattaa hyvinä öinä nukkua jopa ensin 4-5h putkeen, ja sitten vielä 3h ja taas 3h. Mutta ei siis kaikkina öinä¿ Ja liekö muutenkin alun ¿tuuria¿ nuo unet, ja vielä joudutaan enempikin valvomaan¿ Maitoa menisi melkeinpä niin paljon, kun jaksaisi olla suuhun kaatamassa :) Tissiltä pullolle ja pullolta tissille¿ (Ei oma maito tunnu riittävän, niinpä poika syö puoliksi rintamaitoa ja Tuttelia.) Mutta sehän on vain hyvä, että ruoka maistuu! Vaunulenkkejäkin ollaan jo muutamaan kertaan harjoiteltu, ja tänään sain itseni raahattua jopa koko perheen voimin kauppaankin asti ¿ johan tässä meinasi mökkihöperyys iskeä¿ Kilttikin kaveri on *kop kop, puuta koputtaen*, itkee vain, kun on nälkä. Minä se pelkään aivan hirmuisesti täällä sen paljon puhutun ja pelätyn koliikin tai muun vatsavaivan iskemistä¿ Mutta suotta kai sitä etukäteen pelkää ¿ kohtaa sen sitten, kun aika on. Ei niiltä itkuilta kuitenkaan välttyä voi ¿ tulipa se sitten koliikista tai hampaista tai mistä vaan vaivasta.

Mutta näin lyhyehkösti päätän tämän viestin, ja hipsin Eemeliä (työnimi vielä, kun ei olla keksitty ¿oikeaa¿ nimeä) katsomaan, kun se vetää ilta-päikkäreitä.

Lukaisin tämän päivän juttunne, mutta jätän vielä kommentoinnit seuraaville kerroille ¿ koitan ensin totutella ja tutustua teihin. Ja kunhan poitsukin tuosta kasvaa, ja arjen rutiinit toivon mukaan edes hieman säännöllistyisivät, niin on ehkä sitten enempi aikaa surffailuunkin. (Nyt on s.postissakin yli 20 lukematonta viestiä, kun ei vaan yksinkertaisesti ehdi lukemaan¿) Mutta kiitokset, kun saan seuraanne liittyä =D Ja lisä-piristystä kaikille tähän ihanaan vauva-arkeen!!!

Pi-Ki ja Eemeli 15vrk

Vierailija
33/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaanpas tänään tosiaan aktiivisia... palstaterrori olen minäkin. ;)

G: meillä ei ole mitään mun vanhoja enää tallessa eikä miehenkään kyllä... Mun pikkuveljen vanhoja on jotain, mut se on 10 vuotta nuorempi niin ne ei ole kovin retroja... Meillä on kyllä käytössä mun opiskelukaverin vanha äitiyspakkauksen makkari, se on ihana.

G2: me mentiin naimisiin 2005 ja oltiin matkalla Prahassa. Ihana ja romanttinen kaupunkiloma. Meidän piti mennä siellä kahdestaan naimisiin ihan hiljakseen mutta se kkatui byrokratiaan just ennen matkaa. Onneksi yksi vanha luokkakaveri vihki meidät juhlapaikan pihalla ja Praha oli vaan lomailuun. Olipas se ihanaa. :)

Tikru, Elli nukkuu samalla lailla päikkäreitä ku ronja, eli kahdet pitkät ja yhdet lyhyet päivässä ja yöunta 22-07 parilla syötöllä. Hyvä että muutkin nukkuu päivällä kohtispaljon, mietin jo että pitäiskö koittaa pitää hereillä kauemmin, mut hyvähän se jos uni maittaa.

Mä muuten muistan Niameyn provinssihäämatkan viimekesältä kun koitin bongailla masukkaita että törmättäiskö. Mun maha oli vielä kovin pieni niin siitä ei voinut tunnistaa ja olinkin meidän tanssiryhmän kanssa esiintymässä ko. festareilla, oli se vaan mukavaa.

Mun mies on taas iltamenoissa kun niiden kakkoslevy julkaistaan huomenna niin joku promokeikka tänään ja levyjulkkari huomenna.. Mutta pitäähän sen päästä soittelemaan välillä... Tuntuu vaan päivät niin pitkiltä kahdestaan kun se on ihan päivätyössä siis lisäksi.

ja sit sitä harmittaa kun näkee eliä liian vähän. viikonlopun olikin taas kokoajan elli sylissä tai ylpeänä vaunuilemassa, hyvä kun raaski antaa mulle syötettäväksi. Mutta kyllä se tästä rauhoittuu...

onko muuten kaikilla teillä lapsivakuutus? just vertaillaan tässä noita yhtiöitä... tuolla olikin pino aiheesta sopivasti...

jep, illanjatkoja!

i ja e 2kk

Vierailija
34/34 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen jotenkin koko ajan kiireinen, ettei muka ehdi kirjoitella.Luen kyllä teidän kuulumiset.

Opelle tsemppiä!

NapNap:Häämatka tehtiin Islantiin ja oli ihanaa olla Islannin hyytävissä tuulissa ja pulikoida Sinisellä Laguunilla.Suosittelen Islantia!Siellä vaan valitettavasti kaikki on TOSI kallista!

Meidän poika sai jo yli viikko sitten nimen.Toivottavasti on rauhallisempi tapaus kuin sarjakuvakaimansa Lassi.Pitää varmaan ostaa lelutiikero Leevi;)

5,5 viikkoisena oli neuvolan mittauksissa 5005g ja 57cm.

sjt+Lassi 6,5 viikkoa