Haluaisin muuttaa Tallinnaan
Kommentit (19)
Mun exä muutti sinne, IT-hommiin. On kovasti tyytyväinen siellä, mutta toisaalta hänellä on kova palkka ja asuu hyvällä alueella, taitaa useimmissa paikoissa olla mukava elää noilla spekseillä.
Tallinna on kiva paikka jos on rahaa. Halpaa siellä ei enää ole ollut aikoihin. Jos autoilu ei ole ongelma, niin 20-30 kilometrin päästä on sujuvaa vielä kulkea keskustaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä muutti sinne, IT-hommiin. On kovasti tyytyväinen siellä, mutta toisaalta hänellä on kova palkka ja asuu hyvällä alueella, taitaa useimmissa paikoissa olla mukava elää noilla spekseillä.
Jos sinulla on Helsingissä kova palkka IT-hommissa ja asut hyvällä alueella niin elintaso ei ole enää nykyään yhtä kova kuin Tallinnassa jossa palkasta ei viedä hillitöntä siivua suorilla ja välillisillä veroilla sekä kaikilla veroluonteisilla maksuilla ja valtion suojeluksessa olevien monopolien rahastuksella (sähkönsiirto, jäte, vesi jne).
Tallinnassa pääset jopa lääkärille jonottatta kun siellä eivät "hovihankkijat" tehneet toimimatonta IT järjestelmää miljardeilla vuosikymmenen ajan vaan toimiva systeemi koodattiin muutamalla sadalla tonnilla kun hyväveliverkostot puuttuivat hankintaketjusta.
Loistava kohde, kokeile ensin vaikka vuokralla! Ehdottomia positiivisia seikkoja on värinätön meininki, ja myös vihervassarisukuouilisekoilijat pidetään ruodussa! Turvallisempaa ja siistimpää kuin Helsingissä!
Kumi huuli vapaa maa, kumi huulet ajetaan Suomeen hakemaan parempaa elämää.
Tarkkana keneltä vuokraat ja millaiset takuuvuokrat annat, iteltä virolainen (venäläinen nimi tosin) vuokranantaja ryösti takuuvuokrarahat ilman syytä kun muutin takaisin Suomeen.
Vierailija kirjoitti: Paljonko maksaa muutto?
Laivalipun hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Loistava kohde, kokeile ensin vaikka vuokralla! Ehdottomia positiivisia seikkoja on värinätön meininki, ja myös vihervassarisukuouilisekoilijat pidetään ruodussa! Turvallisempaa ja siistimpää kuin Helsingissä!
Samaa ajatellut. Sen lisäksi täynnä ihania kahviloita, ja kymmenien vuosienkin jälkeen rakastan kävellä vanhassakaupungissa, istahtaa viinille, tai osallistua protestanttiseen/ortodoksiseen jumalanpalvelukseen mihin nyt paikalle osunkin. Kaikki (minua) ahdistava loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Loistava kohde, kokeile ensin vaikka vuokralla! Ehdottomia positiivisia seikkoja on värinätön meininki, ja myös vihervassarisukuouilisekoilijat pidetään ruodussa! Turvallisempaa ja siistimpää kuin Helsingissä!
Samaa ajatellut. Sen lisäksi täynnä ihania kahviloita, ja kymmenien vuosienkin jälkeen rakastan kävellä vanhassakaupungissa, istahtaa viinille, tai osallistua protestanttiseen/ortodoksiseen jumalanpalvelukseen mihin nyt paikalle osunkin. Kaikki (minua) ahdistava loistaa poissaolollaan.
Eikö katolinen messu kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Tarkkana keneltä vuokraat ja millaiset takuuvuokrat annat, iteltä virolainen (venäläinen nimi tosin) vuokranantaja ryösti takuuvuokrarahat ilman syytä kun muutin takaisin Suomeen.
Tämä nyt on ihan standardi ympäri maailmaa. Paluumuuttajan takuut jätetään maksamatta ties millä tekosyillä.
Onhan tuo nykyisin kuin taivas verrattuna Helsinkiin tai muihin vähänkin isompiin kaupunkeihin Suomessa. Jokainen voi itsekseen miettiä _miksi_.
Tullinna. Ulkoistetaan Tallinnaan Tullaus osittain. No ei kai sentään.
Oi niitä aikoja, kun mentiin Georg Otsilla Tallinnaan. Henkkarit otettiin pois ja tilalle annettiin punainen passin tapainen. Oppaan matkassa 3 tuntia bussikuljetuksessa. Opas kuitenkin antoi tehdä kauppaa. Seurueessa ollut rouva myi 2 silkkihuivia. Sen jälkeen ei ollut ruplista puutetta. Ryypättiin koko porukka, 4 henkilöä niitä rouvan rahoja.
Olen vähän odotellut tätä muuttoliikettä 😅
Bu-bu-bum-bum
Hei, me mennään Tallinnaan, pu-pummilla Tallinnaan
Jos haluaa talvesta eroon pitää muuttaa kauemmas. Mutta ei kaikille mahdollista.
Valitse suomalainen parittaja.