Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä, joka laistaa kaikista velvollisuuksistaan

Vierailija
13.05.2025 |

Vihaan lasteni isää, enkä syyttä!

Kun halusin erota hänen alkoholismin takia, ilmoitti lasten isä heti, että mitenkään ei aio auttaa minua lasten kanssa eikä aio olla lasten kanssa tekemisissä. Laki vaati maksamaan minimielatusmaksut ja kun ensimmäinen täytti 18 vuosi sitten, loppui elatusvelvollisuus ja odottaa nyt kovasti kun vuoden päästä loppuu toisen lakisääteiset.

Haluan lapsilleni tietenkin hyvän elämän ja koulutuksen, joten olen ottanut toisen työn vastaan, jotta lapseni voivat opiskella. Isä ei tietenkään pyynnöistäni huolimatta osallistu taloudelliseen tukemiseen millään tavalla. Miten kukaan ihminen voi olla noin alhainen luuseri, että ei välitä jälkipolvestaan yhtään? Eikö häntä voi mihinkään lakiin perustuen vaatia auttamaan lastaan saamaan opinnot suoritettua ilman valtavaa velkataakkaa? Kyse ei ole siitä, etteikö hän pystyisi vaan siitä periaatteesta, että tällöin ei saisi kostoaan minua vastaan.

Mies on siis valmis vaikka saattamaan lapsensa velkavankeuteen, jos sillä saa jotenkin aiheutettua minulle pahaa mieltä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta halusit kuitenkin lapsia saada tuonmiehen kanssa? - Ja taas sitä saa kiittäää onneaan, että n pysynyt sinkkuna kun tuskin sinäkään Ap niin tyhmä olet, että jos olisit tämän kaiken vastuuttomuuen tiennyt miehessä piilevän olsit menny hänen kanssaan kimppaan. - Joten olen siis itse potenttiaaline uhri, jos kävisi niin onnettomasti, että haaveni kumppanin löytämisestä käviskin toteen.

Vierailija
2/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kerran on täysi-ikäinen niin sillä on velvollisuus elättää itse itsensä. Menee töihin ja sillä selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäinen lapsi voi hakea oikeudessa koulutustukea/elatustukea etävanhemmaltaan. Varaton lapsi on myös oikeutettu oikeusapuun tuossa prosessissa. Kannattaa perehtyä aiheeseen.

Vierailija
4/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit sen toisessa lauseessa miksi hän ei ota vastuuta: alkoholismi. Ei alkoholisti kanna mistään muusta vastuuta kuin siitä, että juotava ei lopu. Ei alkoholistilla ole muuta merkitystä elämässä kuin alkoholi.

Vierailija
5/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta halusit kuitenkin lapsia saada tuonmiehen kanssa? - Ja taas sitä saa kiittäää onneaan, että n pysynyt sinkkuna kun tuskin sinäkään Ap niin tyhmä olet, että jos olisit tämän kaiken vastuuttomuuen tiennyt miehessä piilevän olsit menny hänen kanssaan kimppaan. - Joten olen siis itse potenttiaaline uhri, jos kävisi niin onnettomasti, että haaveni kumppanin löytämisestä käviskin toteen.

Olet idiootti.

Vierailija
6/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysi-ikäinen lapsi voi hakea oikeudessa koulutustukea/elatustukea etävanhemmaltaan. Varaton lapsi on myös oikeutettu oikeusapuun tuossa prosessissa. Kannattaa perehtyä aiheeseen.

Niinpä, mutta mikään näistä asioista ei kuulu lapsen isälle joka on irtisanoutunut isyydestään. Kuolinvuoteellaan se sitten rukoilee anteeksiantoa.

Vierailija
7/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aukaisit reitesi juuri hänelle, kehtaatkin kutsua tuollaista mielipuolta ISÄKSI.

Vierailija
8/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii hyvin toimeentulevan vanhemman ja lukio opinnot.

Vierailija
9/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta mikään näistä asioista ei kuulu lapsen isälle joka on irtisanoutunut isyydestään. Kuolinvuoteellaan se sitten rukoilee anteeksiantoa.

Nyt en ymmärtänyt. Kyllähän se isälle kuuluu, jos oikeus määrää hänet maksamaan koulutusavustusta lapselleen.

Vierailija
10/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi kerran on täysi-ikäinen niin sillä on velvollisuus elättää itse itsensä. Menee töihin ja sillä selvä.

Mihin töihin sinä suosittelisit pääsääntöisesti opiskelevan menemään? Varsinkin kun juuri tänään luin itsekin artikkelin korkeastikoulutetusta alle 3-kymppisestä nuoresta miehestä, joka on 2 vuotta etsinyt töitä siinä onnistumatta.

Vierailija
11/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ja kallis prossi jossa lopputuloksesta ei ole takeita. 

Vierailija
12/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuollaisen "isän" lapsi ottaisin äidin sukunimen ellei sitä jo olisi ja jos äidillä olisi uusi puoliso pyytäisin tätä adoptoimaan minut.

Vierailija
13/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin sinä suosittelisit pääsääntöisesti opiskelevan menemään? Varsinkin kun juuri tänään luin itsekin artikkelin korkeastikoulutetusta alle 3-kymppisestä nuoresta miehestä, joka on 2 vuotta etsinyt töitä siinä onnistumatta.

Kun rima on tarpeeksi alhaalla niin töitä saa. Jos on tuossa iässä vailla vaikka 15 €/h niin tuskin onnistuu. 9 €/h hommiin voi hyvinkin päästä,

Vierailija
14/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaupassa, ravintolassa ja ajan taksia. Olen tehnyt myös siivoustyötä.

- opiskelija

Vierailija
15/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukkamainen ihminen joka ei ansaitse tulla kutsutuksi isäksi kostaa eroa lapsilleen. Jokainen normaali ja lapsistaan välittävä isä haluaa tukea lapsiaan ja näiden parasta.

Vierailija
16/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaupassa, ravintolassa ja ajan taksia. Olen tehnyt myös siivoustyötä.

- opiskelija

No ei ihme että kaikille ei riitä töitä, kun yksi uivelo haalii niitä useampia. 

Vierailija
17/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit yrittävät kaikkensa, että lapset saisivat opintonsa loppuun mahdollisimman pienellä velkamäärällä. Isät katkaisevat elatusmaksut sekunnilleen 18 vuotispäivänä.Exäni on juuri kuin APn ex. Sanoi vielä pitävänsä huolen, ettei lapsille jää senttiäkään perittävää hänen jälkeensä. Kaikki omaisuus onkin nykyisen vaimon nimissä. En voi ymmärtää tuollaista vihaa omia lapsiaan kohtaan.  Eivät meidänkään lapset ole tehneet tai käyttäytyneet mitenkään niin, että ansaitsisivat tuollaisen kohtelun. Huvittavaa on, että haukkuu minut, jos lapset eivät ole tarpeeksi ajoissa muistaneet hänen syntymä- tai isänpäiviään. Kello kuuden jälkeen illalla on liian myöhäistä. Sairasta kai tuo on ja parasta pysyä niin kaukana kuin mahdollista. 

Vierailija
18/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on nämä trollit, jotka saa trollitehtaalta 20 senttiä jokaisesta mene töihin länkytyksestä. Mutta hyvää siinä on se, että tekevät töitä. Toivottavasti tuollainen mädäntynyt mieli ei seuraa kotiin, vaan sen osaa jättää tehtaalle.

Vierailija
19/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kuule rukoile silloinkaan. Syyttävät, että heitä ei rakasteta eikä hoideta vaikka kaikkensa jättivät antamatta. Narsisti on narsisti kuolinvuoteellaankin.

Vierailija
20/32 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rima on tarpeeksi alhaalla niin töitä saa. Jos on tuossa iässä vailla vaikka 15 €/h niin tuskin onnistuu. 9 €/h hommiin voi hyvinkin päästä,

Kuplaeläjä iski taas.