Sairauspoissaolosta ilmoittaminen
Ensimmäinen "oikea" työpaikka ja ensimmäinen kerta, kun olen täällä sairastunut.
Ilmoitin heti aamusta kuumeesta. Jos olen yhä huomenna kipeänä, tuleeko minun ilmoittaa vielä sinä aamuna erikseen/uudestaan? Täällä riittää oma ilmoitus parin päivän sairastumiseen, mutten ole varma, kuuluuko jokaisesta ilmoittaa yksitellen.
Varmaan joo tyhmä kysymys. Työpaikan käytänteitä ei tunnu löytyvän mistään, joten mietin, miten muualla. Onneksi ei naama ole tukossa, mutta lämpö sahaa edes takaisin.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Pitää ilmoittaa huomisesta erikseen. Eihän sitä voi muut tietää tuletko vai et.
Näin vähän arvelinkin. En haluaisi turhaan häiritä yhteenotoilla, minkä takia emmin. Kiitos.
Sovit tuosta esihenkilön kanssa. Osa hyväksyy jo samana päivänä se, että olet esim. myös seuraavankin päivän poissa.
Riippuu työpaikan käytänteistä. Meillä jos nyt on täysin selvää ettei ole seuraavanakaan päivänä työkykyinen (esim. mahatauti tai kova kuume), ei tarvitse erikseen ilmoittaa ja tämä sovitaan pomon kanssa siinä samalla, kun ilmoittaa hänelle että joutuu olemaan pois. Mutta tiedän työpaikkoja ja olen aiemmin itsekin ollut sellaisessa, jossa piti joka aamu ilmoittaa erikseen. Eli kannattaa varmistaa asia pomolta ja varmuuden vuoksi nyt huomisesta ilmoittaisin.
Riittää kun ilmoitat tänne Vauva-sivustolle poissaolostasi.
T. Esimiehesi
Pitää ilmoittaa huomisesta erikseen. Eihän sitä voi muut tietää tuletko vai et.