Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotiäidit, jotka teette gradua tms opinnäytetyötä kotona

Vierailija
19.03.2007 |

Miten järjestätte kirjoitusajat vai kirjoitatteko aina yöllä?

Miten on sujunut? Minua väsyttää iltaisin niin paljon, että ajatus ei tahdo kulkea millään. Lauantai aamuisin laitan miehen ulkoilemaan lasten kanssa ja yritän silloin vähän tehdä. Olen ajatellut laittaa lapset osa-aikaisesti päiväkotiin, mutta sitten menis kotihoidontuki enkä saa enää opintotukea. Ja työtön ei saa opiskella. Onko kuka palkannut hoitajaa lapsille kotiin muutamaksi tunniksi viikossa? Auttaako se mitään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, pienin gradu-aikaan 1-2v. Kirjoitin aina öisin. Illalla laiton lapset nukkumaan ja aloitin puoli kymmenen aikaan. Välillä olin niin väsynyt, että nukahdin päivälläkin keittiön pöydän ääreen.

Vierailija
2/13 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti käytän toisen päivän viikonlopusta, mutta pääosin pyrin viikonloput olemaan perheen kanssa. Raskasta, mutta toivottavasti ohi 6kk päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hyvä ratkaisu, koska itse tarvitsin pidempiä yhtenäisiä jaksoja gradun työstöön, että ajatus pysyi kasassa. Toisaalta lapsi sairasteli isossa ryhmässä niin paljon, että pari kuukautta meni luultavasti ihan hukkaan itseä tai lasta parannellessa!

Kun olin saanut gradun siihen pisteeseen, etten tarvinnut enää pitkiä yhtenäisiä rupeamia, otin lapsen kotihoitoon, ja kirjoitin lapsen ollessa puistotädillä tai ihan leikkien lomassa. Myös lapsen varhaiseläkkeellä oleva pappa tuli tässä vaiheessa tosi tarpeeseen!

Olen siinä samanlainen kuin ap, ettei mullakaan aivotyöstä tule enää kello yhdeksän jälkeen mitään, vaan menen lapsen kanssa melkein samaan aikaan nukkumaan! Ei olisi yöllä työskentely toiminut meillä ollenkaan.

Vierailija
4/13 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tein aikoinani, kun lapsia oli kaksi, vanhempi 2 ja nuorempi 1 vee, gradun kotona. Iltaisin tai päivisin en paljoa tehnyt (jotain pientä joskus kun nukkuivat päikkäreitä), mutta yhden kevään viikonloput ahersin, ja mies vei aina lapset jonnekin (uimaan, puistoon, kylään, syömään ym.), ja oli poissa vähintään 4-5 tuntia, että sain kunnolla tehtyä. Ja valmista tuli! Kyllä se oli hirveää, sori vaan. Mutta se työhän on tehtävä, että valmistuu. Ja nyt olen äikän maikkana, tai oikeastaan viime kesänä syntyneen tytön kanssa kotona.

Vierailija
5/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Eli se oli vain AMK tasoinen työ.) Tein opinnäytetyöni öisin lasten mentyä nukkumaan (lapsia 4). Yhdessä yössä tein töitä n. klo 22-03. Viikossa ahersin n. 2-4 yötä. Rankkaa oli, mutta työ tuli tehtyä. Mitään ulkopuolista apua en saanut tai edes hakenut.

Vierailija
6/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotona töitä ja se että lapset ovat puistotädillä aamupäivän auttaa tosi paljon. Siihen päälle nukkuvat vielä yleensä tyytyväisinä päiväunet. Eikä vaikuta kotihoidontukeen.

Vierailija
7/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä poika nukkui vielä pitkät päiväunet ja tein kirjoitushommia tiivisti sen ajan, iltaisin tai öisin en ole koskaan kyennyt opiskeluhommiin. Talvella sain mummin aina pariksi päiväksi meille ja apu oli korvaamatonta. Eli suosittelen jotain hoitosysteemiä.

Vierailija
8/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistotädillä, yliopiston lapsiparkissa, palkatulla hoitajalla, kavereillani ja päiväkodissa. Olen myös kirjoittanut päiväuniaikaan. Iltaisin/öisin on minunkin tosi vaikea enää tehdä mitään ajattelua vaativaa.

Vierailija
9/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat? Jos olet täällä lähellä, mä voin hoitaa lastasi:). Olen itsekin opiskelija ja kaksi lasta löytyy perheestämme. Lapset tosin ovat puolipäivähoidossa.

Ja sit toinen juttu: onko seudulla yksityistä pph:aa? Jotkut varmaan ottaa myös lapsia jotka ovat vain muutaman tunnin päivästä, eikä taksakaan ole sit hirveä. Kotihoidontukesi säilyy.

Vierailija
10/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aina töiden jälkeen lähti vauvan kanssa ulos. Tein joka päivä 2 tuntia ja viikonloppuisin enemmän. Kun lapsi oli 10 kk, olin maisteri.

Tsemppiä!

Vierailija
11/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten 1/2 vuotta meni niin, että laitettiin lapset päiväkotiin ja sinniteltiin miehen palkalla ja lainalla (opintolainaa en tosiaankaan enää saanut - saatikka opintorahaa).

No, pitkään siinä meni, mutta nyt se on tehty!

Ilman hoitoapua en olisi millään saanut gradua tehtyä. Kaikki aika, energia ja huomio meni lasten hoitoon (eikä edes riittänyt) silloin, kun hoitoapua ei ollut.

Vierailija
12/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 18 illalla. Sitten tulee kuitenkin koko ajan keskeytyksiä, kun on joku katastrofi/ melua kantautuu korviin . Meillä on 3 kpl 0-3-vuotiaita ja lisäksi miehen isompi lapsi asuu täällä.

Päivisin en pysty tekemään mitään, koska nämä eivät koskaan nuku samaan aikaan. En minäkään jaksa tehdä öisin, koska vauvatkin herää vielä öisin. Viikonloppuisin olen nyt koettanut jotain tehdä, mutta en mä pysty kamalan kauan tekemään. Niin hirveesti tekemistä tän pesueen kanssa.

En oikein voi palkatakaan ketään; ei riitä yksi hoitaja näille tai pitäis olla joku tosi kokenut näitten kanssa ( esim. nää pienimmät on kaksoset alle vuoden). Hyvä kun itse pärjää.....:(

Mä teen gradua valtsikkaan, ollut tekemättä jo vuosia :(

Vierailija
13/13 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli 3 x 7 tuntia viikossa tarhassa ja puolivuotias kuopus kotona. Sain äitiyspäivärahaa tai kotihoidontukea pienemmästä ja esikoisesta maksoin osapäivätarhamaksun. Tein siis kotityöt kun kuopus oli hereillä ja opiskelin kun hän nukkui. Lisäksi opiskelin iltaisin kun lapset olivat nukkumassa + silloin tällöin kun saatiin muita hoitajia. Tätä viritystä kesti 4 kk, ihanaa että se on ohi!

Mies piti yhden isyyslomaviikon, niin että opiskelin täyspäiväisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi