Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ehdottaa - Kelalle pääsy ihmisten tileihin

Vierailija
12.05.2025 |

Maksumuurin takana, mutta artikkelia näkyy tarpeeksi.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011226533.html

Minä en ainakaan halua että tilitietojani urkitaan vaikken rikokaan lakia. Tämä menee lähemmäksi jotain poliisivaltiota. Asia pitäisi hoitaa niin että jos epäillään rikosta niin poliisi tutkii, ei Kelan tädit.

Kommentit (457)

Vierailija
141/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos saisivat oikeuden käydä ihmisten tileillä, niin omaisuuden suoja on ihmisoikeus. Eli kenenkään rahoja ei saa käydä sieltä hakemassa. Se on kyllä melkoisesti vasemmistoa ketuttanut. Ainakin kommunisteja.

Enkä usko, että pankkiten olisi pakko kenenkään tilejä näyttää.

Nimeä yksi Suomalainen kommunisti, jota tämä haittaa. 

Vierailija
142/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halloo! Kelalle on tähänkin asti pitänyt toimittaa pankin tiliote parin kuukauden ajalta, jos hakee toimeentulotukea!!! Kela saa toimeentulotuen ratkaisemiseksi tarvittavia tietoja myös suoraan muilta viranomaisilta, kuten Verohallinnosta ja Ulosottolaitokselta, siis jo nyt!!

Se on vaan helpotus halkijalle, jos Kela itse katsoo sen tiliotteen ilman, että hakijan tarvii itse niitä toimittaa Kelaan.

Samoin se oli helpotus aikanaan, että Kela alkoi saada palkkatiedot suoraan Tulorekisteristä. Sitä ennen niitä palkkakuitteja piti itse toimittaa Kelaan, kun haki työmarkkinatukea.

Niin, rehellisillä ei ole mitään pelättävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanomissuojaa heikennetään. Alisuoriutuminen lisättäisiin uudeksi irtisanomisperusteeksi."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011222992.html

Vierailija
144/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän jo nytkin hakemukseen liittää tilitiedot mukaan.

Mutta saat valita tilin. Tarkoituksenamme on tyhjentää kaikki tilit S-bonuksia myöten. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.

Tiliotteet pitää toimittaa kaikista tileistä, vaikka niitä ei käyttäisikään

Akuankkatileistäkin?

Vierailija
145/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Irtisanomissuojaa heikennetään. Alisuoriutuminen lisättäisiin uudeksi irtisanomisperusteeksi."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011222992.html

Jos et myy asiakkaalle tarpeeksi autoja niin se on potkut. 

Vierailija
146/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee hyvin yhteen sen sanni grahn laasosen ajaman yleistuki uudistuksen kanssa, että tileillä ei tule olla rahaa tai muuten ei saa tukia.

Vierailija
147/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halloo! Kelalle on tähänkin asti pitänyt toimittaa pankin tiliote parin kuukauden ajalta, jos hakee toimeentulotukea!!! Kela saa toimeentulotuen ratkaisemiseksi tarvittavia tietoja myös suoraan muilta viranomaisilta, kuten Verohallinnosta ja Ulosottolaitokselta, siis jo nyt!!

Se on vaan helpotus halkijalle, jos Kela itse katsoo sen tiliotteen ilman, että hakijan tarvii itse niitä toimittaa Kelaan.

Samoin se oli helpotus aikanaan, että Kela alkoi saada palkkatiedot suoraan Tulorekisteristä. Sitä ennen niitä palkkakuitteja piti itse toimittaa Kelaan, kun haki työmarkkinatukea.

Niin, rehellisillä ei ole mitään pelättävää.

Käsittelyt muutenkin KELAssa aivan tukossa, niin tästä saadaan vielä lisää päiviä käsittelyyn. Ehtii kansalainen nälkiintyä mukavasti. Riikka tykkää, kun Suomalainen kuolee tieltä pois. 

Vierailija
148/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän saattoi käydä tv- lupatarkastaja, nykö sitten köyhyyslupatarkastaja?

Ettei vain ole rahaa köyhällä jemmassa eikä kalliimpia merkkitavaroita jne. 

Vierailija
149/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Tarkoitus on ottaa duunareilta omaisuus pois. 

Vierailija
150/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi menee täysin kontrollivaltioksi. Ei hyvä.

Vierailija
151/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on enää lyhyt matka siihen, että pian on ilmoitettava kelaan syömiset, ja jos ylittää 3e/päivä budjetin tulee karenssia. 

Vierailija
152/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos saisivat oikeuden käydä ihmisten tileillä, niin omaisuuden suoja on ihmisoikeus. Eli kenenkään rahoja ei saa käydä sieltä hakemassa. Se on kyllä melkoisesti vasemmistoa ketuttanut. Ainakin kommunisteja.

Enkä usko, että pankkiten olisi pakko kenenkään tilejä näyttää.

Kyllä kyselevät tallettaessa mistä rahat ovat. Ja joiltakin nostaessakin,mihin aikoo käyttää. Minä sanoisi,että railakkaaseen elämään,viinaan,naisiin.

Vierailija
153/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, kyllähän Kela nykyäänkin syynää tiliotteet. Mitä uutta siinä on? Varmaan tulee pettymys kun asiakkaat ovatkin oikeasti köyhiä.

Vierailija
154/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meno on nykyään kuin neuvostoliitossa, mitä vitt ua päättäjillä liikkuu päässä? Aina kun luulen, ettei sairaammaksi voi mennä niin hallituksen sirkus pistää pahemmaksi. Eikun hakemaan ulkomailta työpaikkaa, muka länsimainen ja pohjoismainen hyvinvointivaltio. :DDDDD 

Veit sanat suustani. Täysin samaa mieltä. 

Vierailija
155/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Kela voisi mennä kuuseen valvontasysteemin kanssa.

Vierailija
156/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela, poliisi ja ulosotto pääsevät käsiksi kansalaisten tilitietoihin aiempaa helpommin - Viranomainen saa tiedot nopeasti omasta järjestelmästä

Viranomaisten pääsyä kansalaisten pankkitilitietoihin helpotetaan lainmuutoksella.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f16778b-9831-4790-b285-627307e99725

Tätä yritettiin jo vuonna 2018 sipilän hallituksessa. Kaatui omaan mahdottomuuteensa.

Vierailija
157/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan niin tollo ole, että luulee, että Kelalle avautuisi oman pankkitilin tiedot samassa näkymässä kuin se itselle avautuu verkkopankissa? Siis sivu, jossa näkyisi kaikki pankki- ja vakuutusasiat, maksupohjat, viestittelyt ym. tiedot?!😂 Ei tietenkään!!!!!

Vaan jos tämmöinen oikeus tulee, niin Kelalle avattaisiin pääsy vain pankin tiliotepalveluun.

Mutta näemmä joku luulee, että jatkossa hän jakaa koko verkkopankkinsa yhdessä Kelan kanssa. 😂

Vierailija
158/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenhän saattoi käydä tv- lupatarkastaja, nykö sitten köyhyyslupatarkastaja?

Ettei vain ole rahaa köyhällä jemmassa eikä kalliimpia merkkitavaroita jne. 

"Sohvan alta löytyi kolikoita 2,7e edestä! Mennäänkö kamarille nyt, vai heti?!" 

Vierailija
159/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä menee hyvin yhteen sen sanni grahn laasosen ajaman yleistuki uudistuksen kanssa, että tileillä ei tule olla rahaa tai muuten ei saa tukia.

Laasosen mielestä ei saanut opiskella. Tässä on nyt tulos. Paljon työttömiä oikeasti köyhiä ihmisiä. 

Vierailija
160/457 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tähän mennään niin mua ei sitten saa estää jos haluan elää täysin vapaasti missä haluan. Kukaan ei mua estää jos haluan kanoja ja yhden lehmän pihalla!!! Saan sitten vapaasti myydä munia ja maitoa!

Mitä enemmän ihmisiä kiristetään sen enemmän ihmiset haluu pois systeemistä.

Ai, hitto ku mä luulin ensiks, että liityt moottoripyöräkerhoon ja alat "elämään yhteiskunnan ulkouolella"! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme