Äiti pahoitti mielensä ysiluokan maksullisesta päättäjäisjuhlasta perheellä ei ole varaa osallistua
Äiti pahoitti mielensä ysiluokan maksullisesta päättäjäisjuhlasta perheellä ei ole varaa osallistua
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aiti-pahoitti-mielensa-ysiluokan-ma…
MTV Uutisiin yhteydessä ollut äiti perustelee asian nostamista julkisuuteen sillä, että tilanne muuttuisi tulevaisuudessa.
Kommentit (943)
Harkinnanvaraisella maksusitoumuksella pentu paattiin.
- kelan täti
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa ajatella että tuollaisellakin ihmisellä on useampi lapsi. Haloo, se lippu maksaa 15 e.
Ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu. Minä olin hyvätuloinen yrittäjä kun sain lapset. Nyt pitkäaikaissairas kun lapset on teinejä.
mitkä ihmeen yhdeksännen päättäjäisjuhlat
Mikä ihme tässäkin oli taustalla? Eikö omaisten kuuluisi päästä ilmaiseksi juhliin
Miten se perhe tulee edes hyötymään maksusta tulevaisuudessa, kun lapsi lähtee toiselle asteelle? Ja 15€ on kallis kahvituksista, 5€ olisi järkevämpi.
Vierailija kirjoitti:
mitkä ihmeen yhdeksännen päättäjäisjuhlat
No ne, jotka useimmissa koulussa ovat vain oppilaille.
Eivät liity mitenkään koulun kevätjuhlaan, jossa jaetaan päättötodistukset.
Törkeetä. Ei mullakaan olisi ollut rahaa laittaa. Ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu 15 vuodessa.
Jos kumpikin vanhempi elää sosiaalituella niin eivät varmaan käy työssä. Olisivat voineet ehdottaa vanhempain yhdistykselle, että tulevat talkooavuksi järjestelyihin ja juhlaan niin olisivat varmaan saaneet osallistua ilmaiseksi.
On kummalliseksi mennyt. Peruskoulussa rahastetaan.
Ihan aiheesta pahoitti. Meillä on varaa maksaa, vaikka kymmenestä lapsesta, mutta kyllä on oltava maksuton eli pullaton ja kahviton vaihtoehto tarjolla, kun on ilmaisen peruskoulun juhla.
Vierailija kirjoitti:
Miten se perhe tulee edes hyötymään maksusta tulevaisuudessa, kun lapsi lähtee toiselle asteelle? Ja 15€ on kallis kahvituksista, 5€ olisi järkevämpi.
Ei se kaikki, se järkyttävän suuri summa, mene näihin kahvituksiin.
Vierailija kirjoitti:
No oli tuo nyt vanhempainyhdistykseltä hieman tökeröä. Voisi olla erillinen vapaaehtoinen kahvitus niin kuin ennenkin.
Oon samaa mieltä. Omien lasten kouluissa sisäänpääsy on ollut kaikkiin juhliin ilmaista, tarjoilut sit maksavat. Mutta tuskin järjestäjät mitään maksavat? Eli mamma vaan sinne myymään kahvia, niin ei tarvitse maksaa 15€.
Meillä oli ysigaala mutta vain oppilaille. Kevätjuhla oli vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Kammottavaa ajatella että tuollaisellakin ihmisellä on useampi lapsi. Haloo, se lippu maksaa 15 e.
Kauheaa ajatella, että jotkut on niin kaukana todellisuudesta ettei ymmärrä 30 euron olevan perheen ruokarahaata iso osa. Ja juuri monilapsisilla perheillä rahasta on pulaa.
Ja miksi ihmeessä koulun päättäjäiset ovat maksulliset? Kahvi voi olla maksullinen. Aina se on ollut niin, että joku luokkaretkeä varten rahaa keräävä 8 luokka pitää siellä kahvilaa. Sieltä voi ostaa sillä 15 e mitä haluaa. Tai enemmällä, jos ei kerran ole rahasta väliä.
Ja tilanteet muuttuu. Olin lapsen syntyessä hyvätuloinen, mutta lapsen teini-iässä pienituloinen. Silloin elettiin niukasti ja ylimääräiset, esim harrastus meni säästöistä. Hyvätuloisena minulla kertyi säästöjä. Mutta puenituloisella ei niitä.kerry.
Vituttas kyllä maksaa vielä rahaa. Osallistuminenkin on vähän siinä ja siinä. Suvivirren Jeesus säkeistön aikana kun jää istumaan, niin voi oikein tuntea miten salin lampaat tuijottaa.
Tuolla pitäisi vielä jostain kahvista maksaa. En todella maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu. Minä olin hyvätuloinen yrittäjä kun sain lapset. Nyt pitkäaikaissairas kun lapset on teinejä.
Sama tilanne, paitsi en ollut yrittäjä.
Järjestäisivät yleiset päättäjäiset koko kunnan yseille yksityisenä tilaisuutena. Yseille pääsyliput wilmaan ja muut pääsevät maksamalla sisään.
Tylsää että muutamien valittajien takia ei voida järjestää mitään erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Törkeetä. Ei mullakaan olisi ollut rahaa laittaa. Ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu 15 vuodessa.
Oletko kuullut varautumisesta tai edes säästämisestä?
No oli tuo nyt vanhempainyhdistykseltä hieman tökeröä. Voisi olla erillinen vapaaehtoinen kahvitus niin kuin ennenkin.