Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Millainen palaveeraja olet?

Vierailija
12.05.2025 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011187742.html

Oli hauska testi. Itse tein tämän ja tuli tasapeli. Olen sekä toimeenpanija että myös kokouslihaa. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kokouksissa yksi vakiotyyppi, joka jaarittelee minuuttitolkulla asioista, jotka ei kosketa mitenkään kokouksen muita osallistujia. Se on todella rasittavaa.

Yleensä kun hän avaa suunsa, niin siirryn siinä kohtaa selaamaan sähköposteja. 

Vierailija
2/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Olen tämän mukaan lähinnä kokouslihaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä testi avautuu vain tilaajille. Jäi siis tekemättä. 

Vierailija
4/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kokouksissa yksi vakiotyyppi, joka jaarittelee minuuttitolkulla asioista, jotka ei kosketa mitenkään kokouksen muita osallistujia. Se on todella rasittavaa.

Yleensä kun hän avaa suunsa, niin siirryn siinä kohtaa selaamaan sähköposteja. 

Meilläkin. Kivointa jos kokous on päivän lopussa, asiat käyty läpi ja olet jo lähtemässä, mutta sitten alkaa...

Vierailija
5/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäjä. Kuvastaa hyvin.

Vierailija
6/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan 2/3 kaikista kokouksista ja palavereista on enemmän aikasyöppöjä juttuja kuin hyödyllisiä työn kannalta. 

Välillä oikein innostuu, kun on hyvin vedetty dynaaminen kokous. Sitä kun ei tapahdu liian usein. 

Vierailija
7/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän testaamattakin, että olen vastuunpakoilija, jolla ei koskaan ole mitään sanottavaa. Olen väärällä alalla ja epäkiinnostavassa työssä ja lähinnä säilössä. 

Vierailija
8/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarista on tullut kummallinen psykologien ja "psykologien" leikkikenttä. Ajanvietettä hyväuskoisille.

Vierailija
9/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäjä. Kuvastaa hyvin.

Eli Suomeksi sanottuna olet kokouksisa paljon äänessä ja syöt ilmatilaa muilta. Et epäröi tuoda mielipiteitäsi julki ja kyseenalaistat muiden näkemyksiä. 

Vierailija
10/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän testaamattakin, että olen vastuunpakoilija, jolla ei koskaan ole mitään sanottavaa. Olen väärällä alalla ja epäkiinnostavassa työssä ja lähinnä säilössä. 

Esihenkilön silmissä olet kokouslihaa.

Vierailija
11/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palavereissa olen äänessä vain silloin, kun minulla on asioista jotain sanottavaa. Muuten jätän sen puhumisen niille, jotka enemmän rakastavat omaa ääntään. 

Vierailija
12/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka haluaisi läpi kokouksen olla oikeissa töissä. Melkein aina kokous olisi turha, kun ihmiset seuraisivat ja käsittelisivät saapunutta viestintää. (Toki kiire usein estää)

Vierailija
13/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lainaus hesarin jutusta: 

palavereissa yleinen ongelma on se, että asiat jäävät puheen tasolle. Kokouksen jälkeen ei tiedetä, mitä siitä konkreettisesti jäi käteen.

Palaveri on saatettu suunnitella huonosti. Tärkeää olisi määritellä selkeästi etukäteen, mihin kokouksella pyritään. Onko kyse ideoinnista, päätöksenteosta vai tiedon jakamisesta?

Paikalle on hyvä kutsua vain he, joita asia todella koskee. Jos osallistujia on liikaa, saattaa keskustelu karata sivupoluille. Tai sitten kokous muuttuu vetäjän yksinpuheluksi ja muut ovat passiivisia.

Enpä voisi enempää olla samaa mieltä. 

Vierailija
14/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan erään yhdistyksen puheenjohtaja ja muistelen kauhulla niiden aikojen kokouksia. Niissä oli ensinnäkin liikaa henkilöitä paikalla, jotka ajoivat enemmän omaa agendaa kuin yhdistyksen. Monelle se oli egoa hivelevää, kun "sai" olla mukana kokouksissa. 

Pahinta taisi kuitenkin olla se, kun lähes kaikki tulivat kokouksiin täysin valmistautumattomina, vaikka agenda oli jaettu hyvissä ajoin. Päätöksien tekemiseen meni tuhottoman paljon aikaa, kun erimielisyyksiä oli liikaa ja asioita alettiin pohtimaan vasta paikan päällä kokouksissa.

Jätin puheenjohtajuuden hyvillä mielin melko nopeasti. 

Vierailija
15/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen testin mukaan kokouslihaa. 

Vierailija
16/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää kaikkia kokouksia mahdollisuuksien mukaan. Oikeasti ne vie yleensä vain aikaa tuottavasta työstä. 

Vierailija
17/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puoliksi positiivari japuoliksi kokouslihaa. Tunnistan itseni. Vaihe riippuu kokouksesta ja siitä, mitä siellä käsitellään.

Vierailija
18/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että nämä kokouskäytäntöjen ongelmat on samanlaisia kaikkialla ihan alasta riippumatta. Pomot haluavat olla äänessä ja sitten ne urallaan eteenpäin pyrkivät ja kyynärpäitä käyttävät komppaa.

Vierailija
19/19 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se, joka haluaisi läpi kokouksen olla oikeissa töissä. Melkein aina kokous olisi turha, kun ihmiset seuraisivat ja käsittelisivät saapunutta viestintää. (Toki kiire usein estää)

Kyllä. Välillä oikein hämmästelee sitä, kuinka ihmiset jättää viestinnän huomioimatta. Ovat sitten huuli pyöreänä kokouksissa, että en mä vaan ole ollut tästä tietoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi