Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen kysymys. Kuinka moni suomalainenkaan pitää salmiakista tai ruisleivästä? Mielestäni hirveää kuraa molemmat

Vierailija
11.05.2025 |

Karkit on oltava hedelmäkarkkeja tai suklaata. Leipä vaaleaa.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän molemmista, mutta salmiakista minun on täytynyt luopua terveydellisistä syistä.

On myös salmiakkia, jossa ei ole lakritsiuutetta.

Vierailija
22/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia en syö vapaaehtoisesti, mutta ruisleivästä tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki on kyllä hyvää mutta ei uskalla paljon syödä epäterveellisyyden vuoksi. Ruisleipä ei oo mun lempparia, joskin tykkään siitäkin - jotkut muut leivät vaan on vielä parempia. Mutta tosi monen tuttavan lempileipää se kyllä on. 

Vierailija
24/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän molemmista, mutta salmiakista minun on täytynyt luopua terveydellisistä syistä.

Joo, verenpainetautisten ei sovi ottaa salmiakki isoja määriä. 

Vierailija
25/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä rakastan molempia. Vaaleat leivät on ihan turhaa höttöä. 

Vierailija
26/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillisesti nykypäivänä ei löydy kovaa ruisleipää kaupasta.

Se uusi Sitkas on kovan puoleista - Tykkään. 

Ruisleipä on parasta ja vatsakin tykkää siitä. Verenpaine ei tykkää hyvää salmiakista minä tykkään siitäkin. 

Vierailija
27/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan salmiakkia ja oikeaa ruisleipää!

Vierailija
28/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ruisleivästä kaikkein eniten, mutta saan siitä ripulin. Tänään söin, kun on vapaapäivä eikä haittaa jos pierettää. Salmiakistakin tykkään. Onko ap joku vauvasuu?

Vierailija
29/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakista saan rytmihäiriöitä ja ruisleipä ei sovi vatsalle. En varmaan ole suomalainen. No sauna on kiva.

Vierailija
30/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas joku "aikuinen" avautuu ennakkoluuloistaan.

Vierailija
31/74 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain vaaleaa leipää ja ostan sen aina tuoreena leipomosta. Harmi, että laatu ei Hgissä ole samaa kuin esim. Pariisissa. Olen syönyt ruisleipää viimeksi ehkä 15 vuotta sitten. Salmiakista opin pitämään vasta n 40-vuotiaana. Olen nyt 45.

Vierailija
32/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se todellakin nostaa verenpainetta eikä lääkärit muutenkaan suosittele sitä.

Vierailija
33/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sen suomalaisempaa, kuin salmiakki ja ruisleipä. Molempia tulee syötyä aktiivisesti.

Vierailija
34/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään ruisleivästä kaikkein eniten, mutta saan siitä ripulin. Tänään söin, kun on vapaapäivä eikä haittaa jos pierettää. Salmiakistakin tykkään. Onko ap joku vauvasuu?

Sama ja sitten todettiin keliakia. Hyvästi ruisleipä. 

Vierailija
35/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ruisleipä on paras leipä ja salmiakki paras makeinen, noin yleistäen kategorioittain. tietysti yksittäinen tuote voi olla mitä vaan, salmiakeissakin paskaa tai ruoisleipä kehnoa ja jossain muussa aktegoriassa herkullisia yksilöitä. 

Vierailija
36/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En syö muuta kuin ihan vaaleaa vehnäleipää, ja salmiakki on aivan järkyttävän makuista. Mä en oikein karkeista välitä muuten kuin tummasta suklaasta.

Vierailija
37/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä on hyvää, mutta ei sovi aikuisen suolistolle. Salmiakkia ei pitäisi mainita samassa yhteydessä, jotain rajaa. 

Vierailija
38/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö lainkaan vaaleaa leipää, jota voi kutsua vain sokerittomaksi pullaksi. Karkeista ykkösiä lakritsit ja salmiakki. 

Lääkäri on kieltänyt minulta molemmat. Tosi kurjaa, sillä rakastan niitä.

Vierailija
39/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ihmisiä jotka sanovat ruokaa kuraksi. Sadat miljoonat ihmiset maailmassa näkevät nälkää, ja täällä meillä yltäkylläisyydessä joku ylimielinen perusjuntti sanoo ruoan olevan syömäkelvotonta kun ei ei ole juuri omaan makuun. Halveksuttavaa.

Vierailija
40/74 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ihan sikana molemmista. Ja sinä ap, sulle kaikki on kuraa, se on kyllä käynyt ihan selväksi täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän