Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kasvovoiteen saa imeytymään syvemmälle. Kolme kerrosta ja hetkessä pinta kuiva.

Vierailija
11.05.2025 |

L300 kahta erilaista levitän heti kasvoveden jälkeen. 

Lumenesta saan näppylöitä. Olen kokeillut myös mini derm ja aqualan, mutta sama tilanne. Jää hetkeksi pidempään pinnalle, mutta ei kosteuta kunnolla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrosta kasvovettä sormin tai kämmenin, seuraavaksi seerumi ja lopuksi päivävoide, yöksi tuhdimpi yövoide joka lukitsee kosteuden ihoon.

Hyvä muistaa tässä vaiheessa, että se yövoide pitää laittaa pari tuntia ennen nukkumaanmenoa kasvoihin, että kerkeää imeytyä JA tyynyliinat silkkiä, koska puuvillatyynyliina imee itseensä sen yövoiteen.

Vierailija
22/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kuivaihoinen kerron, että olen löytänyt, ihan vaan uteliaisuuttani kerran ostin

Cien Q10 Intense serum. Aivan ihana vaikka on Lidlin merkki ja tosi halpa

Ihoni kiittää..on menossa kolmas tölkki.

Vielä kaiken lisäksi pakkaus on erittäin kätevä, eli voide ei ole heti tarjolla, vaan 

korkki pois ja painallus päältä, siinä on annos kämmenelläsi kasvoille levitystä varten.

Kokeilkaa ihastutte aivan varmasti, jos minun vanha ihoni kuin nuortuisi, niin

varmasti nuoremmalle se tekee ihmeitään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei nyt taas vaihteeksi kukaan tajua mistään mitään. Ihosi vaatii kuorimista ja sitten kosteutusta. Nivean sininen voide on paras ikinä. Levittyy surkeasti mutta hoitaa hommansa. Ja minulla on rutikuiva iho. Käytän myös kosteutussuihkeita.

Ja pitihän sitä tietysti tästäkin aiheesta jostain syystä tulla vittuilemaan ja teilaamaan, vaikka eivät nuo sinunkaan ohjeesi mitään objektiivisia totuuksia ole etkä selvästi omaa mitään oikeaa tietoa aiheesta, joten aivan turhan takia täällä äksyät. Ei voi tietää, auttaako kuoriminen AP.ta ja Nivea saattaa olla liian paksua ja ärsyttävää. Ap kertoi kuitenkin näppylöistä.

Vierailija
24/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kosteuttava seerumi ja päälle Linola-kasvovoide.

Vierailija
25/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrosta kasvovettä sormin tai kämmenin, seuraavaksi seerumi ja lopuksi päivävoide, yöksi tuhdimpi yövoide joka lukitsee kosteuden ihoon.

Kannattaa tuon kasvoveden suhteen aina korostaa, että nyt ei tarkoiteta puhdistavaa kasvovettä vaan nimenomaan kosteuttavaa kasvovettä (essencea). Ärsyttää Suomessa koko kasvoveden "virheellinen" nimitys. Mielestäni pitäisi olla selkeästi puhdistusvesi (ihon puhdistukseen) ja kasvovesi (kosteutukseen). Itse käytän Lumenen Herkkä-sarjan kasvovettä ihonpuhdistuksen viimeistelyyn ja sen jälkeen Lumenen Lähde hoitovettä palauttamaan ihon ph'n puhdistuksen jäljiltä ja vastaanottamaan kosteuttavat tuotteet. Esim. moni hoitovesi itsessään sisältää jo esim. hyalyronihappoa.

Vierailija
26/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glyserolipitoista voidetta alle (esim Xyliderm). Sitoo kosteutta ja helpottaa paksumman voiteen imeytymistä. 

Mulla itselläni ongelma on, että voiteet eivät imeydy melkein lainkaan, vaan kuivuvat naaman iholle mähmäksi jolloin kasvojen iholla on kyllä kosteusvoidetta mutta iho on SILTI pinnalta rutikuiva. 

Xyliderm ja Miniderm ovat olleet tyyliin jumalan lahjoja tälle ihotyypille. Laitan jompaakumpaa alle, annan olla hetken ja sitten rasvaisempaa voidetta päälle jolloin kosteus lukittuu ja imeytyy paremmin. 

Minulla on käytössä kombo Xyliderm ja Ceralan Plus. Ihon pinnalla on kuivia ihosoluja ja ihoa ei kannata alkaa ainakaan kuorimaan millään, koska se alkaa puolustautua kehittämällä vielä kuivemman kerroksen päälle. Ne kuolleet ihosolut lähtevät kyllä kun pesee kasvoja ihan tavallisella veteen kastetulla froteepyyhkeenpalasella. Kannattaa vaikka paloitella joku vanha pyyhe ja alkaa käyttää niitä aina kasvojenpuhdistusliinana. Käytetty sitten omaan pikku purkkiinsa tai ämpäriinsä odottamaan pesua kavereidensa kanssa. 

Se pesulappu ottaa mukaansa ylimääräiset kuolleet solut jne kun ihoa pestään vaikkapa ihan vaahdottamalla Lacto Linen pesunestettä ja sen jälkeen pyyhkimällä vielä veteen kostutetulla puhtaalla pesulapulla kunnes on puhdasta. 

Tuossa prosessissa menee aikaa. Minä pesin iltaisin jo kotiin tullessa kasvot heti ja sen jälkeen laitoin useamman kerroksen Xylidermiä ja lopuksi Ceralan Plussaa lukitsemaan kosteuden ihon sisälle. Pintakuiva iho on ikävä jo siksi, että tulee miliota ihon alle ja ainakaan minä en pidä niiden sörkkimisestä ruiskuneulalla ja puristelusta. En viitsisi myöskään mennä pelkästään niiden vuoksi kalliiseen ihonpuhdistukseen.

Vierailija
27/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko vaikutusta jos ihon kuorisi viikoittain ? 

Ainakin minulla iho pistää hanttiin ja muuttuu entistä herkemmäksi ja pintakuivemmaksi.

Vierailija
28/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittäiskö voidepesu?

Minulle ihotautilääkäri on määrännyt perusvoiteella pesun kaikkialle muualle paitsi päänahkaan ja kainaloihin, jalkapohjille ja käsille.

Vierailija
29/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt kuorinta. Savinaamio. Kasvovesi. Ohut kosteuttava voide tai seerumi alle, päälle rasvaisempi voide sulkemaan kosteus sisäänsä. Toista 1-2 krt viikossa. (Huom, aluksi saattaa esiintyä enemmän näppyjä ihon alkaessa luontaisesti puhdistautua kuorinnan jälkeen.)

Savi kuivattaa ihoa.

Vierailija
30/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvovesi!! sen jälkeen rasva

Vierailija
31/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei nyt taas vaihteeksi kukaan tajua mistään mitään. Ihosi vaatii kuorimista ja sitten kosteutusta. Nivean sininen voide on paras ikinä. Levittyy surkeasti mutta hoitaa hommansa. Ja minulla on rutikuiva iho. Käytän myös kosteutussuihkeita.

Mun iho tuli kuntoon noilla "kukaan tajua mistään mitään"  ohjeilla.

Vierailija
32/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormalla voit tuhota ihon suojamuurin ja kuivuuden lisäksi saat riesaksesi punoittavan ja ärtyneen couperosa ihon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme