Mitä eroa silmälaseilla (vahvuuksilla).....
...jotka on ostettu prismasta ja jotka on optikolta reseptillä? Itse tarvitsisin lukulasit. Kannattaako vain käydä ostamassa ne jotka tuntuu hyviltä vai mennä optikolle näöntarkastukseen?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mene ilmaiseen näöntarkastukseen ja osta sitten ne Prisman lasit.
Näin mä olen tehnyt. Toinen silmä on 0,25 toista huonompi, niin hyvin käy lasit, joissa molemmat linssit saman vahvuiset .
Kävin kahdesti ja ero oli pysynyt samana.
Minulle määrättiin lasit +0.50 vahvuuksilla ja käskettiin käyttämään niitä jatkuvasti. Näen ihan terävästi ilman niitäkin, joten en ole käyttänyt
Miksi nuo peruskaupoissa myytävät silmälasit ovat niin halpoja verrattuna esim. nissenillä, instrumentariumilla jne myytävät?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo peruskaupoissa myytävät silmälasit ovat niin halpoja verrattuna esim. nissenillä, instrumentariumilla jne myytävät?
Ne on muovista puristettuja, vahvuus vähän sinnepäin. Sangat kestää minkä kestää, parhaimmillaan muutamia vuosia, huonoimmillaa viikko. Optikolta saat siis laadukkaammat, mutta Prisman laseillakin pärjää
Jos sieltä löytyy sinulle sopivat niin prismalasit on ihan hyvät. Optikon lasit sitten jos tarvitsee vahvuutta tai on paljon hajataittoa. Jos joutuu laseja käyttämään paljon niin vääränvahvuiset aiheuttaa päänsärkyä.
Yleensä nuo halppikset ovat vain lukulasit kun ikänäkö muuttuu mutta jos on muuta vikaa silmissä ,mitä et välttämättä huomaa esim.päätä särkee usein jne.kannattaa mennä optikolle joka tekee testin silmille muista vioista ja saat myös monitehot jossa suurentava osuus pienille teksteille tulee alas ja näkö osuus normaaliin katsomiseen ylemmäs.
Osta Alkosta lasipullollinen juomaa kunnon vahvuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on muovista puristettuja, vahvuus vähän sinnepäin. Sangat kestää minkä kestää, parhaimmillaan muutamia vuosia, huonoimmillaa viikko. Optikolta saat siis laadukkaammat, mutta Prisman laseillakin pärjää
Googlaappa uudestaan. Tutkivat että ihan samat vahvuudet
Leikin kauan ilman laseja ja halppislaseilla. Sitten menin synsamiin ja aloin nähdä kunnolla.
Käy optikolla, mutta osta netistä lasit. Miksi maksaist pavelusta, satasia siihen, kuinka liikeesä kiireellä valitaan kehykset. Pysyt varmaan itsekin syöttämään reseptin netin putiikin sivuille?
Optikon tekemä näöntarkastus on maksuton vain siinä tapauksessa että hankit samasta optikkoliikkeestä lasit. Kuinka paljon te teette ilmaista työtä?
Vierailija kirjoitti:
Käy optikolla, mutta osta netistä lasit. Miksi maksaist pavelusta, satasia siihen, kuinka liikeesä kiireellä valitaan kehykset. Pysyt varmaan itsekin syöttämään reseptin netin putiikin sivuille?
Juu, kuka tahansa osaa mitata linssien sylinterit itse ja säätää sankojen aisat sopiviksi.
Mun siskolla on sellaiset "markettilasit", ja sanoi, että niissä on se tarkan näön alue aika pieni. Jos silmiä yhtään enempää liikuttaa, kuva saattaa vääriistyä niiden halpislasien läpi katsottaessa.
Mutta kyllä niillä markettilaseillakin pärjännee tiettyyn rajaan, varsinkin, jos molemmissa silmissä on samat voimakkuudet tai edes hyvin lähellä toisiaan. Jos toisessa on +0,5 ja toisessa +1, voi alkaa olla jo haasteita niiden markettilasien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kuka tahansa osaa mitata linssien sylinterit itse ja säätää sankojen aisat sopiviksi.
Jos on käynyt optilkolla näöntarkastuksessa, ne sylinterit on merkittynä siihen piilarireseptiin.
Lukulaseista puhuttaessa.
Jos kyseessä on normaali ikänäkö eli ei ole muuta vikaa kuin lähinäön heikentyminen, niin prisman lasit ovat ihan hyvät. Niissäkin on eroa joten kannattaa kokeilla mitkä ovat itselle sopivat.
Mikäli silmissä on hajataittoa tai ei näe kauas yms. prisman lasit eivät toimi. Ne on tehty yleislaseiksi eli ovat kuin suurennuslasi. Niitä ei ole valmistettu korjaamaan muita silmän vikoja.
Eli lyhyesti: Optikon reseptillä saadut lasit ovat laadukkaammat ja ne korjaavat muutakin kuin ikänäön. Prisman lasit toimivat suurennuslaseina kun ikänäkö haittaa lukemista. Laatu huono mutta hintakin on halpa.
Jos ne Prisman lasit toimii sulle riittävän hyvin, ei mitään syytä mennä mihinkään optikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaappa uudestaan. Tutkivat että ihan samat vahvuudet
Onko joku väittänyt muuta? Viestissä korostetaan ettei vahvuudet ole yhtä tarkkoja kuin optikoiden määräämissä laseissa. +1.0 on +1.0 kun otetaan optikolta. Kun ostetaan markettilasit niin vahvuus voi olla +0.9...+1.1 tai jotain sinnepäin. Ei se haittaa koska laseilla ei ole tarkoitus korjata kuin ikänäkö ja silloin valitaan lasit sen mukaan että näkee hyvin.
Mene ilmaiseen näöntarkastukseen ja osta sitten ne Prisman lasit.