Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ASUNTO firman VÄLITTÄJÄÄ paikalla? Olis kysyttävää, miksi...

Vierailija
19.03.2007 |

Elikkä asunto oli yksityiseltä välitysfirman kautta tarjolla vuokralle.

Kävin perjantaina näytössä katsomassa (lisäkseni oli vain yksi pariskunta). he eivät jättäneet hakemusta toisin kuin minä. Kyselin sit onko ainut näyttö kun niin ihastuin asuntoon. Välittäjä sanoi, että on ja pyysi mua kirjoittamaan tietoni paperille. Lupasi tänään soittaa kun on ollut yhteydessä vuokranantajaan.

Rupesin jo aavistelemaan " pahinta" kun ei iltapäivään mennessä kuulunut yhteydenottoa ja itse soitin sitten välittäjälle. Kuulema asunto menikin työsuhdeasunnoksi (puhuin eri tyypin kanssa kuka oli perjantaina paikan päällä) ja sanoi, että " sulla oli kyllä luottotiedot kunnossa ja parin päivän päästä on tulossa jälleen samantyylinen vuokra-asunto hakuun" . Sanoin, että miks mulle sit sanottiin, että se oli ainut näyttö kun niin alko vituttaa ja sit se vaan jatko siitä toisesta tulevasta asunnosta, et voisin sitä hakea. Sanoin, etten pysty yli 600¿ maksamaan kun tää asunto tulis olee jo lähemmäs 700¿kuussa, (se mitä hain olis ollu 590¿). Sit vaan sanoin selvä ja kiitos.

Mulle jäi sellainen tunne etten saanut sitä koska mukanani olis muuttanut 1-vuotias lapsi.

Onko yleistä, että tolleen yhtä äkkiä ilmestyykin joku työsuhdetyyppi ottamaan asunnon???? Mitä hyötyä vuokranantajalle on vuokrata mieluummin työsuhdeasunnoks kuin yksityiselle henkilölle???

Mua niin jäi vaivaamaan tää asia kun ihastuin ja suorastaan rakastuin jo siihen asuntoon :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättääkö välittäjä kenelle halukkaista asunto annetaan vai kertooko välittäjä vaihtoehdot vuokranantajalle ja hän päättää?!

Vierailija
2/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua todella kiinnostaa, koska se välittäjä vaikutti muutenkin niin tylyltä mua kohtaan ja toiselle pariskunnalle vastaili ystävällisemmin vaikka he eivät edes sit halunneet tätä asuntoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nuori pari, ja kun etsittiin omistuasuntoa, meille oltiin tosi tylyjä. Luulivat ettei pystytä maksamaan.

Sitten kun tehtiin tarjous niin jopa muuttui ääni kellossa....

Vierailija
4/6 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minustakin olisivat saaneet yhtälailla pitkä aikaisen vuokralaisen.

t ap

Vierailija
5/6 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...edellyttäen tietenkin että yritys on tunnettu ja sen talous kunnossa... Sori, mutta niin se vaan on.

Vierailija
6/6 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset muutenkin maksavat laskut paremmin ajallaan kuin yksityiset, varsinkin kun on pienemmistä vuokrista kyse.

Välittäjä takaa vuokraajalle vuokranmaksun määräaikaisuuden ajan päivälleen oikein tilille, joten ei varmasti ota välittäjä sitä riskiä, että pienituloisen vuokralaisen ottaisi asuntoon, jos on yritys tarjolla vaihtoehdoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan