Tänään hammashoitolassa...
Voi että meinas palaa hihat. Tai paloikin, mutta ei ollut ketään kelle sen näyttää...
Olin siis kävellyt 5kk ikäisen vauvani kanssa vaunuilla hammashoitolaan lyhyen matkaa, pakkasta pari astetta ja vauvalla kevyesti yllä (koska matka lyhyt ja tiesin, että sisällä en saa kaikkia vaatteita riisuttua kuitenkaan nukkuvalta vauvalta herättämättä häntä).
No, riisuin itseni ja nostin vauvan kovassa kantokopassa lattialle odottelemaan. Huomasin, että vauvan uni keveni heti sisälle tultaessa, joten en heti avannut makuupussia tai keventänyt muuten vauvan vaatetusta (vauvalla siis body, sukkahousut, toppapuku, ohut kypärämyssy, jaloissa töppöset ja käsissä tumput), sillä tiesin hänen heräävän muuten heti. Päätin odotella hetken, että uni taas syvenee.
Noin 5 minuutin kuluttua ajattelin, että pian pitää aukaista pussia ja koittaa, olisko vähän syvempää uni jo. No eiköhän siinä samassa ohi kävele 2 noin 40v. lääkärinaista, joista toinen pysähtyy kohdalle ja kurkkaa koppaan. Oletin, että tulee joku " onpa söpö" tms. kommentti, mutta lääkäri ei katsonutkaan mua vaan totesi seuralaiselleen, että kyllä pitäis tajuta vähentää vauvan vaatetusta, sisällä on niin kuuma. Ei siis edes katsonut mua päin! Jatkoi matkaa ja totesi vielä muutaman metrin päässä kollegalleen, että vauvalle tulee muuten karu paluu ulos, jos on liian lämpimänä sisällä. Voi jösses.
Melkein juoksin perään huutamaan, että pitäisi vain huolen omasta lämpötilastaan. Mutta istuin vain suu auki ja ihmettelin, että eikö todellakaan ihmisillä ole mitään käytöstapoja?! Ei kai ihan oikeasti ole normaalia arvostella toisen henkilön toimintaa noin törkeällä tavalla?
No joo, sinänsä pikku juttu, mutta pitäisi minusta edes sen aikaa osata olla hiljaa, että on kuulomatkan päässä. Kahvihuoneessa olisi voinut sitten taivastella oikein porukalla, mikä idiootti oli taas vauvan kanssa liikenteessä, kun ei raukkapoloista vauvaa edes riisuttu HETI sisään tultaessa.
Nimimerkillä vauva nukkuu joskus jopa tunnin sisällä yllä mainituilla varusteilla kaukalossaa, jos on nukahtanut autoon, eikä ole yhtään kuumissaan kun herää.
Kun on suu nopeampi ajatuksia niin tulee noita tilanteita.