Miksi äiti on aina viimeinen prioriteetti jopa omana juhlapäivänään?
Taas mentiin anopille, ja minä sain järjestää kaiken. Mies vain istui ja odotti valmista. Milloin äiti saa olla päivän sankari?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei milloinkaan. Tiedän yhden äidin joka saa aina äitienpäivänä hepulin kun lapset eivät jaksa nousta edes herkkuaamiaiselle jonka äiti on perheelle väsännyt.
Miksi hän väsää?
Mitäs tähän sanoisin.. tähän mennessä mies on herännyt ajoissa, tehnyt itselleen aamupalan sekä syönyt lounaankin. Lapsille ei laittanut mitään. Minä sain heti aamusta herättyäni alkaa laittaa lapsia aamutoimille ja valmistella päivän aterioita. Iltapäivällä saan sitten ottaa valmiskakkua esiin jääkapista ja kattaa pöydän. Ehkä saan kortinkin silloin lapsilta. Toiveeni oli mennä brunssille mutta se ei toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse asettunut tuohon rooliin. Miksi menette anoppilaan? Päivää on yhtä lailla sinun kuin anopin.
Ensi vuonna varaat pöydän ravintolasta vaikka itsellesi ja lapsillesi. Miehen voi jättää pois, jos ei kiinnosta. Saa mennä äidilleen järjestään päivän.
Tämä. Minua yritettiin niin ikään asettaa tuohon muottiin kun tulin äidiksi, eli anoppilaan anopin omaa päivä juhlimaan.
Totesin, että haluan viettää juhlapäiväni kahdestaan lapseni kanssa. Että lapsi tulee sitten myöhemmin moikkaamaan isoäitiän, mutta äitienpäivänä ollaan kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tähän sanoisin.. tähän mennessä mies on herännyt ajoissa, tehnyt itselleen aamupalan sekä syönyt lounaankin. Lapsille ei laittanut mitään. Minä sain heti aamusta herättyäni alkaa laittaa lapsia aamutoimille ja valmistella päivän aterioita. Iltapäivällä saan sitten ottaa valmiskakkua esiin jääkapista ja kattaa pöydän. Ehkä saan kortinkin silloin lapsilta. Toiveeni oli mennä brunssille mutta se ei toteutunut.
Miksi et varannut pöytää itse?
Vierailija kirjoitti:
Miksei toteutunut? Olisit voinut sen brunssipaikan itse varata ja mennä sinne lapsien kanssa.
Avioliiton saa myös purettua, jos huomaa ettei kumppania kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään enää järjestä esimerkiksi isänpäivää. Suklaalevy ja kortti riittää.
Suklaalevy ja korttikin voivat olla liikaa. Eikä miehesi ole isäsi.
Lähinnä lasten takia on jotain ostettava. Sukat Tokmannilta tai tuo suklaalevy.
Miksi? Lapsille korttitarvikkeet kotiin ja tekevät kortin. Sen kummempaa ei tarvitse, spessummat jutut isä voi järjestää itse itselleen.
Mies menee pojan kanssa äitinsä luona käymään ja minä saan pari tuntia olla itekseni ja teen mitä tykkään eli puutarhassa touhuan. Anopin kans on hyvät välit mutta nyt halusin omaa aikaa jota toivoin ja myös sain.
Itse varata ja maksaakin vielä, just. Noissa brunssipaikoissa on varmaan vaan perheitä ja en tiedä katsotaanko sellaisia pitkään jos vaan äiti ja lapset. En ole koskaan käynyt niin epävarmuus
Miehen pitäisi priorisoida se, jonka reiät käytössä...ellei :O