Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muu joutui taas järjestämään miehensä äidille juhlat?

Vierailija
11.05.2025 |

Olenko ainoa, joka joutuu joka vuosi tekemään kaiken myös anopin hyväksi, kun mies ei saa aikaiseksi edes lahjaa? Miksi miehet eivät ymmärrä, että heidän pitäisi hoitaa oman äitinsä muistaminen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet ainoa, mutta en ihan ole ikinä ymmärtänyt tota konseptia - mä en ainakaan ole tikkua ristiin pistänyt nykyisen enkä entisen anopin lahjoihin yms. Tavallaan mun mielestä turha valittaa jos itse siihen suostuu... 

Vierailija
2/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan joutunut järjestämään kenellekään miehen sukulaiselle mitään juhlia, ostamaan lahjoja tms. 

Joillekin jotka ovat itselleni läheisiä olen saattanut omasta halusta hankkia muistettavat ja muuten tietty osallistua miehen hankkimiin lahjoihin ja järjestämiin juhliin, ihan niin kuin hänkin tekee silloin kun on mun läheisten lahjoista tai juhlista kyse. 

Mä en olisi alunperinkään lähtenyt anopille mitään äitienpäiväjuhlia järjestämään. Olisin mieheltä voinut hyvissä avoin kysellä että miten haluaa äitiään muistettavan ja jos hän ei koe tarvetta muistaa niin antaisin itsekin olla. Jos anoppi olisi mun -ystävä voitsisiin kaksin keksiä jotain juhlistamista, mutta en tosissaan halua lähteä miehen puolesta noita järjestämään, saati että mies tai anoppi voisi mua tuohon pakottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas sinä siihen hommaan joudut? Ihan itse otat sen hoitaaksesi.

Vierailija
4/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Sinä olet valinnut tuon tavan.

Miten luulet miehesi äidin selvinneen äitienpäivistään ennen kuin sinusta tuli hänen miniänsä?

Vierailija
5/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan tekstarin, se riittää. 

Vierailija
6/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan mieheni suvun ja perheen juhlia omalla tavallaan. Ja itseasiassa tykkään enemmän heidän tyylistään kuin oman perheeni kulissijuhlista. Heidän perheessään lahjat ovat sivuosassa ja pääosassa on yhdessäolo. Olemmekin paljon läheisempiä kuin omien vanhempieni kanssa. Ihanaa, kun sain oikean perheen ja suvun vielä näin aikuisiällä!

Vierailija
7/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai miniä tarvi anoppia muistaa. Omaa äitiään toki.

Vierailija
8/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä anoppia ole kertaakaan muistanut äitienpäivänä 20 vuoden aikana. Sillä anopilla on omia lapsia, jotka sitä joko muistaa tai ei. Ei kuulu mulle.

Vierailija
9/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Jos mies ei hoida, niin miksi sinä sen teet? Itse en tuommoiseen suostu. Jos ei mies saa hoidettua, niin ei ole mun syyni. Ja hyvissä väleissä anopin kanssa olen.

Vierailija
10/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sut pakottaa siihen? Mies, anoppi vai sinä itse? Mitä tapahtuisi, josset muistaisi anoppia miehen puolesta? Loppuisiko maailma siihen?

Vierailija
11/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko aloittaja vastata hänelle tässä ketjussa esitettyihin kysymyksiin?

Vierailija
12/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole joutunut.

Vierailija
13/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan joutunut järjestämään kenellekään miehen sukulaiselle mitään juhlia, ostamaan lahjoja tms. 

Joillekin jotka ovat itselleni läheisiä olen saattanut omasta halusta hankkia muistettavat ja muuten tietty osallistua miehen hankkimiin lahjoihin ja järjestämiin juhliin, ihan niin kuin hänkin tekee silloin kun on mun läheisten lahjoista tai juhlista kyse. 

Mä en olisi alunperinkään lähtenyt anopille mitään äitienpäiväjuhlia järjestämään. Olisin mieheltä voinut hyvissä avoin kysellä että miten haluaa äitiään muistettavan ja jos hän ei koe tarvetta muistaa niin antaisin itsekin olla. Jos anoppi olisi mun -ystävä voitsisiin kaksin keksiä jotain juhlistamista, mutta en tosissaan halua lähteä miehen puolesta noita järjestämään, saati että mies tai anoppi voisi mua tuohon pakottaa. 

Miksi olisit edes alun perinkään kysellyt mieheltä miten hän haluaa äitiään muistettavan? Eihän se sinun velvollisuutesi ole. Mies ei ole lapsesi.

Vierailija
14/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai miniä tarvi anoppia muistaa. Omaa äitiään toki.

Ei tarvitse edes omaa äitiään muista jos äiti on paska.

Vierailija
15/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä olet ottanut tuollaisen roolin? Jos kärsit, niin miksi et lopeta! Ei maailma siihen kaadu. Jos anoppi tuosta mielensä pahoittaa, niin ihan sama. Pitäisi senkin ymmärtää, että ei ole sun äiti, vaan miehesi äiti. Suuttukoon pojalleen!

Mun äitini oli tuollainen. Otti tietyn roolin josta koki stressiä. Isäni oli vetelä laiska vätys. Äitini hoiti aina mm. isäni kummipojan lahjat, joulukukat isäni lähisukulaisille, ja kaikki muutkin muistamiset. Jo lapsena ymmärsin tuon olevan väärin. Itse en ole koskaan tuohon vankilaan itseäni laittanut. 

Mutta se on aina oma valinta ottaa tuo rooli. Eli turha valittaa, jos ei asiaan itse tee muutosta.

Vierailija
16/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihana kun sain tehdä sen <3 Miksi tehdä jos ei halua?

Vierailija
17/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvinnu tehä mitää

Vierailija
18/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli ihana kun sain tehdä sen <3 Miksi tehdä jos ei halua?

Samaa mieltä ja tein samoin. Onhan hän lasteni isoäiti. Yhdessä muistettiin.

ap älä ryhdy marttyyriksi, älä ryhdy tuommoiseen velvollisuudesta. Voit kyllä tarkastella asennettasi, olisiko sinulla silti myös syytä kiitollisuuteenkin, eikä vain valittamiseen.

Vierailija
19/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta olemme yhdessä olleet ja molemmat ovat aina äitienpäivänä omaa äitiään muistaneet haluamallaan tavalla. Ei tulisi mieleenkään alkaa jonkun muun äitiä kuin omaani äitienpäivänä juhlimaan.

Vierailija
20/29 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko anoppi Porvoossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän