Millainen ihminen ostaa 1500eur matkapuhelimen?
En vaan tajua. Luureissa ei ole viimeiseen 10 vuoteen tullut mitään merkityksellistä kehitystä. On kamerat, GPS ym lelut.
Kommentit (55)
Joillekin tuo on mitätöntä taskurahaa. Miksi tyytyä huonompaan malliin?
Minä ostan. Ostan myös autot uutena eikä nekään ole halvimmasta päästä. Ap:n onneksi minä ihan itse maksan ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 1000e pitää selvitä. Olen nyt viimeiset luurit ostanut vähän riskilläkin käytettynä. 550e maksoi nykyinen.
Mihin käytät säästyneen rahan?
Kyllä sitä käyttöä aina on esim ostan tutuille jotain tarpeellista. Ei oo mukava käyttää 1000e luuria kun jos hajoaa tulee kalliiksi. Vielä kun ei oo lajaa kotivakuutusta.
Epävarma lammas, joka yrittää päteä materialla johon ei oikeasti ole varaa. Toivottavasti mahdollisimman moni sellainen henkilö lukee tämän ja myöntää itselleen että kaikki kyllä näkevät heidän lävitseen.
Laite, jota käytän päivittäin monta tuntia työssä ja vapaalla saa vähän maksaakin. Panostan rahallisesti myös muun muassa sänkyyn ja pyykinpesukoneeseen. Samat syyt.
Täällä bingo!!! Tosin tämä puhelin on ollut nyt käytössä 5 vuotta
Sellainen joka haluaa elämäänsä LUKSUSTA,eikä mitään krääsää..
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutittaa persettään asialla joka ei ole sinulta mitenkään pois?
Kyllä se siinä mielessä "kutittaa" kun mies haluaisi tämmöisen puhelimen ja minun mielestä sille riittäisi parin sada puhelin ja minulla olisi niille rahoille paljon parempaa käyttöä
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon muitakin asioita joita et ymmärrä? Oletko heikkolahjainen tai jotain?
Mulla on yli tonnin älyluuri. Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siinä mielessä "kutittaa" kun mies haluaisi tämmöisen puhelimen ja minun mielestä sille riittäisi parin sada puhelin ja minulla olisi niille rahoille paljon parempaa käyttöä
Sinulla olisi ollut ollut parempaa käyttöä miehen rahoille?
Kerran vaihdettuani parempaan luuriin, paluuta halpoihin rimpuloihin ei ole. Muisti, tehokkuus ja kamerat ovat valovuoden halpiksia edellä. Käyttökokemus on myös todella sulava. Ei mitään lagimista tai kaatuiluja.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan uuden luurin harvoin (edellinen iPhone oli käytössä 7 vuotta), että ihan hyvin siihen voi laittaa rahaa. Itsekään en ymmärrä, miksi jotkut vieläkin uusivat luurin vuoden tai kahden välein, kun tosiaan merkittävää kehitystä ei enää lyhyellä aikavälillä tapahdu.
Sama. Tosin omani oli melkein 10 vuotta vanha ennen kuin sitten viime keväänä ostin uuden. Olisin muuten vain vaihtanut akun ja jatkanut käyttöä, mutta pakko oli vaihtaa, kun päivitykset siihen olivat muutenkin loppumassa. Tosin en nyt raskinut laittaa yhtä paljon rahaa puhelimeen mitä edelliseen. Katsotaan, kuinka kauan 400€ puhelin kestää.
Miksi puhelimeen ei saisi laittaa paljon rahaa, jos on varaa? Laittaahan jotkut paljon rahaa autoon tai harrastukseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Typerät ihmiset jotka haluaa omistaa muuta kuin rahaa
Tyhmät ihmiset omistavat vain rahaa. Rahan arvo on kynän hipaisua vaille arvoton, mietipä sitä.
Sen jälkeen rahasi on arvotonta ja olet tehnyt sen eteen valtavasti työtä ja tehty työ ei muutu arvottomaksi tai omaisuus.
Huvittavaa on se, että 1500 euron iPhone on tehty Kiinassa. Sitä sitten ylpeänä esitellään :P
Vierailija kirjoitti:
Epävarma lammas, joka yrittää päteä materialla johon ei oikeasti ole varaa. Toivottavasti mahdollisimman moni sellainen henkilö lukee tämän ja myöntää itselleen että kaikki kyllä näkevät heidän lävitseen.
Hoh-Vtun-Hoijaa🥱...
Ei sitten sullakaan kauhean hyvin mene...
Vierailija kirjoitti:
Ja yleensä vielä velaksi.Naurettavaa.
Velaksi kaikki miljardöörit elelevät.
Miksi? On halvempaa ottaa pankista lainaa kuin käyttää omaa rahaa. Oma raha tuottaa enemmän kuin lainan korot kuluttaa.
Näin elää kaikki oikeasti rikkaat. Oma raha tuottaa tai on omaisuudessa kiinni.
Mun luuri makso 99e. Riittää hyvin tän palstan selaamiseen. Tällä voi myös soitta ja lähettää tekstiviestejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen rahat joten mies päättää mihin ne sijoittaa. Sinä voit tehdä omilla rahoillasi mitä lystää. Vai eikö huvita tienata itse eikä millään ehdi kun kiirusta pukkaa olla käsi ojossa ja kaula pitkällä toisen lompakolla?
Joka välittää tietoturvasta, kameran laadusta ja ympäristöstä?
Toki ensimmäinen on vähän niin ja näin, että mistä sitä lopulta älypuhelimessa saa. Mutta sellainen ihminen, esimerkiksi.
Ja tietysti sellainen, joka aikoo käyttää sitä luuria seuraavat kymmenen vuotta, tai enemmänkin.
Ostin lippulaivamallin muutama vuosi sitten, laitoin todella laadukkaan suojuksen siihen, joka kestää koviakin iskuja ja vettä. Sen alla puhelin on edelleen päältä kuin uusi. Luurilla on vieläkin noin kymmenen vuotta elinaikaa jäljellä ilman tietoturvan menetystä.
Ehkä vähän niin kuin välitän tässä ympäristöstäkin.
Mutta totta puhuakseni kännykkävalmistajien pitäisi kyllä olla asiassa mukana, ei pelkän helpon rahan. Nythän he kuluttavat turhaan kallisarvoisia luonnonvaroja luureihin, joilla on elinaikaa muutama vuosi, ja sitten ne ovat käyttäjän tietoturvalle vaarallisia.
Ja yleensä vielä velaksi.Naurettavaa.