Millainen ihminen ostaa 1500eur matkapuhelimen?
En vaan tajua. Luureissa ei ole viimeiseen 10 vuoteen tullut mitään merkityksellistä kehitystä. On kamerat, GPS ym lelut.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen pohtii tuota asiaa? Köyhä ja kateellinen?
Tuskin joku on "kateellinen" siitä että toisella on kännykkä , mutta köyhiä Suomessa on kohta 80% jos Kokoomuksen ja Persujen riehuminen jatkuu ..Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu ..
Vierailija kirjoitti:
Joka välittää tietoturvasta, kameran laadusta ja ympäristöstä?
Toki ensimmäinen on vähän niin ja näin, että mistä sitä lopulta älypuhelimessa saa. Mutta sellainen ihminen, esimerkiksi.
Ja tietysti sellainen, joka aikoo käyttää sitä luuria seuraavat kymmenen vuotta, tai enemmänkin.
Ostin lippulaivamallin muutama vuosi sitten, laitoin todella laadukkaan suojuksen siihen, joka kestää koviakin iskuja ja vettä. Sen alla puhelin on edelleen päältä kuin uusi. Luurilla on vieläkin noin kymmenen vuotta elinaikaa jäljellä ilman tietoturvan menetystä.
Ehkä vähän niin kuin välitän tässä ympäristöstäkin.
Mutta totta puhuakseni kännykkävalmistajien pitäisi kyllä olla asiassa mukana, ei pelkän helpon rahan. Nythän he kuluttavat turhaan kallisarvoisia luonnonvaroja luureihin, joilla on elinaikaa muutama vuosi, ja sitten ne ovat käyttäjän tietoturvalle vaarallisia.
Tarkalleen ottaen tuolle luurille ei tule hintaa kuin 120 euroa vuodessa (maksoi 1200). Ei se nyt niin kallista ole, kolme vuotta kestävät puhelimet saattavat hyvinkin maksaa 360 eur. Käytettyjä ostamalla voi tietysti päästä halvemmalla, mutta en jaksa koko ajan vaihtaa.
Sellainen ihminen ostaa 1500€ iPhonen suurimmalla muistitilalla jolla varaa siihen. Hänellä rahaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on näitä kateellisia ja köyhiä kenellä ei ole varaa Iphone 16. Itse omistan Iphone 15 ja en todellakaan osta mitään 150e puhelinta eihän sillä pysty mitään tekee!
näissä Premium puhelimissa on kestävämpi runko ja kaikki muut ominaisuudet 100 kertaa paremmat.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se 99 euron luuri ihan hyvä, 10 kuvaa kun otat ni muisti täynnä ja muutenki hidas ku täi tervassa.
99 euron puhelimiin saa muistikortin. Niihin useamman tonnin puhelimiin yleensä ei saa.
Minun mielestä yhdessäkään kännykässä ei voi olla hyvä kamera. Edes kaikki järjestelmäkameratkaan ei täytä minun vaatimuksia kuvanlaadun osalta.
M54
Kukin päättää itse minkä hintaisen hyödykkeen ostaa.
Itse en suostu maksamaan yli 200 euroa puhelimesta, koska käytän sitä soittamiseen, vastaamiseen ja muutamaan ei niin tärkeään kuvaan, sekä whatsappiin. En tarvitse korkeaa kuvan laatua, enkä teramuistia.
Ja olen tullut siihen tulokseen, että valmistajat, muutkin kuin puhelin-, kehittävät tuotteitaan koko ajan huonompi laatuisiksi, huonommasta materiaalista, huonommista juotoksista, halvemmista komponenteista.
Heillä ei ole koskaan ajatuksena tehdä parempaa ja kestävämpää, sekä helpommin huollettavaa.
Toki silloin tällöin tulee uusia ominaisuuksia, mutta nekin tehdään laadusta tinkimällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on näitä kateellisia ja köyhiä kenellä ei ole varaa Iphone 16. Itse omistan Iphone 15 ja en todellakaan osta mitään 150e puhelinta eihän sillä pysty mitään tekee!
näissä Premium puhelimissa on kestävämpi runko ja kaikki muut ominaisuudet 100 kertaa paremmat.
Noh noh, mulla on vuosia vanha lippulaivamallin omenapuhelin, mutta en minä sillä kenellekään leuhki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se 99 euron luuri ihan hyvä, 10 kuvaa kun otat ni muisti täynnä ja muutenki hidas ku täi tervassa.
99 euron puhelimiin saa muistikortin. Niihin useamman tonnin puhelimiin yleensä ei saa.
Minun mielestä yhdessäkään kännykässä ei voi olla hyvä kamera. Edes kaikki järjestelmäkameratkaan ei täytä minun vaatimuksia kuvanlaadun osalta.
M54
Niissä kalliissa puhelimissa on jo lähtökohtaisesti riittävästi tallennustilaa ja käytännössä kaikkiin kalliisiinkin puhelimiin saa muistikortin tupla-simmin paikalle.
M58
Miksi naiset ostavat kalliita designer laukkuja?
Miksi naiset ostavat kalliita meikkejä?
Miksi naiset ostavat kalliita vaatteita ja jatkuvalla syötöllä?
Niin, nämä on niitä kysymyksiä.
Jokainen käyttää rahansa mihin haluaa. Fiksua on käyttää rahaa kuin jemmata, koska rahan arvo voi olla pyöreät nolla koska tahansa.
Fiksuinta on omistaa osakkeita, rahastoja, kiinteää omaisuutta kuten kultaa, kiinteistöjä, asuntoja, taloja ja sitten voi sijoittaa rahan viihteeseen kuten tietokoneisiin, puhelimiin - joita toki voi käyttää työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
idiootti
Empiirisen tutkimukseni mukaan todennäköisimmin idiootilla, kuten sulla, on se satasen luuri.
No esim. minä. Hinta ei haittaa, inhoan niitä joiden pitää saada aina kaikki mahdollisimman halvalla ja mieluiten ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin joku on "kateellinen" siitä että toisella on kännykkä , mutta köyhiä Suomessa on kohta 80% jos Kokoomuksen ja Persujen riehuminen jatkuu ..Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu ..
Köyhät kyykkyyn, jeeee!
Koska ne taitettavat maksaa ihan sairaasti ja housun etutaskuun ei mahdu muut. Tarkoitus olis käyttää sitä loppuelämä, mutta ei taida kestää.
teinipissis kuvittelee olevansa kardashian