Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bonusäidit, muistetaanko teitä?

Vierailija
10.05.2025 |

Mulla on omat lapset ja he kyllä aiakin jollain tasolla muistavat vaikka nuoria teinejä oavtkin. Sanovat onnittelut kuitenkin ja ehkä kortinkin saan.

Olen myös miehen lapsille ns. bonusäiti. Lapset ovat jo aikuistuneet ja asuvat omillaan, mutta olen heidän elämässään ollut nyt useamman vuoden ja monessa auttanut. Eivät oikeastaan ole meillä asuneet koskaan, mutta kuten sanoin, olen heitä auttanut oman elämän alkuun monella eri tavalla. Laitan ruuat yms. aina kun käyvät. Mua eivät kuitenkaan äitienpäivänä mitenkään noteeraa ja se tuntuu kyllä kieltämättä vähän pahalta. Tuskin on poikkeusta tänäkään vuonna. Ei edes viestiä, että hyvää äitienpäivää sinulle (olenhan myös omien biologisten lasteni äiti myös). Sen sijaan esim. siskoni lapsi muistaa aina onnitella myös minua kun olemme äidilläni ja siitä tulee hyvä mieli, että huomaa onnitella kaikkia äitejä vaikka en juuri hänen äitinsä ole eikä meillä ole edes mitenkään erityisen läheiset välitkään.

Vielä enemmän ehkä pännii, että oma nykyinen mieheni ei huomaa esim. omille lapsilleen opettaa tapoja, että jos hänen lapsensa (bonukseni) käyvät meillä tässä äitienpäivän tienoilla, niin ei huomaa heille sanoa, että olisi kohteliasta sanoa mullekin hyvää äitienpäivää. Toinen bonukseni oli juui käynyt ostamassa äidilleen äitienpäivälahjan ja tuli samalla reissulla käymään.. Tuntui kuin olisi hieronut sillä asialla vielä enemmän sitä vasten mun kasvojani, että "ostin äidille, muta en todellakaan sulle". Tämä lapsi on vain ajattelematon, ei varmastikaan ollut tarkoitus, sitä en usko, mutta tuntui pahalta.

Tuntuu aliarvostetulta.. ja toki pikkumaiselta vähän myös. Mutta tunteilleni en mitään voi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis PANOPIIAT.

Yritätte itse ylentää itsenne joksikin kakkosäidiksi, ette sitä ole. Ne lapset ovat sietäneet teitä sen mitä on selvitäkseen tarvinnut. Se siitä.

Katkeruus :( päästä irti syö sinua sisältä.

Vierailija
22/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen lapsilla on oma äiti ei ne tarvitse mitään hemmetin bonusäitejä.

Ei, mutta miehet rakastavat pahoinpidellä lastensa äitejä tällaisella paskalla. Pahuus on Suomessa syvää, niin syvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis PANOPIIAT.

Yritätte itse ylentää itsenne joksikin kakkosäidiksi, ette sitä ole. Ne lapset ovat sietäneet teitä sen mitä on selvitäkseen tarvinnut. Se siitä.

Katkeruus :( päästä irti syö sinua sisältä.

Kyllä se on polygaminen apinahaaremi joka syö kaiken hyvän tästä maailmasta, naisineen ja miehineen. Uusperhe on polygamian muoto, ja useimmiten se synnyttänyt nainen ei ole synnyttäessään tietänyt synnyttävänsä polygamiseen haaremiin, vaan tätä on käytetty hyväksi. Jos tämän tosiasian ääneen sanominen on katkeruutta niin sitten olen katkera - joka tapauksessa en tule koskaan hyväksymään uusperhesekoilua, eikä tule jumalakaan. 

Vierailija
24/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta miehet rakastavat pahoinpidellä lastensa äitejä tällaisella paskalla. Pahuus on Suomessa syvää, niin syvää.

Pahoinpidellä? Jos joku pahoinpitelee lasta, niin soita heti poliisille! 

Minusta on suuri rikkaus, että ex löysi uuden ihanan vaimon ja lapset saavat siellä kodissa kaksi rakastavaa vanhempaa ja uusia sisaruksia, joita bonusäiti toi mukanaan perheeseen. Yritänkin ajatella tätä lapsen kautta, en oman katkeruuden :D

Vierailija
25/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos bonusäideille jotka ovat adoptoineet hylätyt miesvauvat ja tämän ä pärät! Teette tärkeää työtä, kun viette toisten roskat ulos. Hyvää äitienpäivää!

Vierailija
26/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on suuri rikkaus, että ex löysi uuden ihanan vaimon ja lapset saavat siellä kodissa kaksi rakastavaa vanhempaa ja uusia sisaruksia, joita bonusäiti toi mukanaan perheeseen. Yritänkin ajatella tätä lapsen kautta, en oman katkeruuden :D

Niin onhan se tietysti parempi kasvaa kaltaistensa joukossa, jos toinen vanhempi on polygaminen apina niin voisi olla lapsellekin liian kovaa kasvaa yksinomaan monogamiesssa ympäristössä. 

Vierailija
27/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muisteta, mutta meillä ei ole sellaiset välit, että olisi tarpeenkaan. Aikoinaan mieheni lapset oli meillä paljonkin, mutta kun kasvoivat isommaksi, ne omat kaverit on kuitenkin siellä oman kodin lähellä. Sekin on valinta, kuinka paljon lapset haluaa viettää aikaansa äidin kanssa tai isän kanssa. En minä koe, että minua pitäisi muistaa äitienpäivänä. Silloin kun käyvät meillä kylässä, usein tehdään jotain mukavaa yhdessä. Esim. käydään syömässä tai jäätelöillä tai jossain tapahtumassa tai shoppailemassa. Tämä on oikein hyvä systeemi. He nimenomaan käyvät kylässä, eivät ole kotonaan meidän kodissa.

Vierailija
28/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan se tietysti parempi kasvaa kaltaistensa joukossa, jos toinen vanhempi on polygaminen apina niin voisi olla lapsellekin liian kovaa kasvaa yksinomaan monogamiesssa ympäristössä. 

Ota lääkkeet

Vierailija
29/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua muistetaan. Miehelläni on tytär, joka oli 8 kk ikäinen, kun tavattiin. Hän on eronnut lapsen äidistä jo raskausaikana, tai oikeastaan lapsen äiti on eronnut miehestäni. Ennemminkin niin päin. Tyttö on ollut meillä joka toinen viikonloppu aina, niin pitkään kuin muistan, ja lisäksi kuukauden kesälomalla. Ei hänen äitinsä kanssa ole voinut neuvotella mistään ikinä. Muistan kun mentiin naimisiin ja tyttö olisi halunnut häihin, niin äitinsä ei antanut lupaa. Hän oli silloin vasta 5-vuotias. Varmasti tuntui ikävältä, että pikkuveli 2,5 v. sai olla hääjuhlassamme, ja häneltä äiti kielsi pääsyn juhliin, kun ei sattunut olemaan isäviikonloppu.

Minä olen saanut aina kortin tai tekstarin tai kukkia. Jos on sattunut sellaiselle viikonlopulle äitienpäivä, että hän on meillä, mieheni on usein johtanut leivontaa ja keksinyt lasten kanssa yhdessä ohjelmaa. Nyt kun ovat jo teinejä, ei enää tule kakkukahveja sänkyyn, mutta jota

Onhan tuo ihan eri asia, kuin se että miehen lapset on aikuisia eivätkä ole kuin käy joskus 

Vierailija
30/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tutkija sanoin YLEn haastattelussa, että meidän tulee luopua tästä synnyttäjä-äiti -ajattelusta ja lopettaa lahjojen antaminen synnyttäjille. Sen sijaan muistamisen arvoisia ovat lapsettomat ja bonusäidit, jotka ovat ymmärtäneet äitiyden laajemmin.

Vielä kun saisi lapset uskomaan, että ei se biologinen äiti lahjaa ansaitse, mutta isän puolisolle pitää antaa kiitokset,

En minä tarkoita, että ei saisi biologista äitiä muistaa ja siellä aikaa viettää. Tottakai. Niinhän se kuuluukin. Ajan takaa sitä, että tuntuisi hyvältä jos mun roolia bonusäitinäkin arvostettaisiin sen verran, että saisin onnittelun. Vaikka viestillä. Ihan geneerinen "hyvää äitienpäivää" riittäisi. Ei ylisanoja, ei lahjoja. Pelkkä muistaminen viestillä. Tuntuu vain pahalta. Kuin olisin ilmaa.

ap

Hyvää isän nyxäpäivää? Osalla niitä bonuksia on kertynyt useampia, eivätkä mitenkään läheisiä.  

Vierailija
31/31 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muisteta. Mutta kuitenkin miehen äidille ja lapsen äidin äidille annetaan kukat suklaata yms (eiväthän hekään ole lapsen äitejä?) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi