Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa teet papusäilykkeistä? (Papuja suolaliemessä, vedessä tai tomaattikastikkeessa)

Vierailija
10.05.2025 |

Inspiraatiota kaipaan. Edullista ruokaa, kun alle 1e saa tetran tai säilyketölkillisen kypsiä papuja. Usein on tarjouksia 3 kpl 2-2,5e. Olen käyttänyt chili con carne kastikkeessa jauhelihan ja tomaattimurskan kanssa. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan salaattiin, teen papukeittoa, paistan pannulla sipulien kanssa.

Vierailija
2/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tykkään paahdetuista kikherneistä. Uuniin öljytilkan kanssa 200 asteeseen, kunnes ovat rapsakoita, sen jälkeen maustaminen esim. suolalla, savupaprikalla, juustokuminalla ja chilijauheella. Voi napsia pelkiltään tai laittaa salaatin tai vaikka wokin sekaan. Olen tehnyt noita myös isoista valkoisista pavuista, ihan ok tuli niistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minestronekeiton voi tehdä erilaisista pavuista. Perunanachot. 

Vierailija
4/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantilaiseen aamiaiseen. On meidän herkkua viikonloppuna 

Vierailija
5/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvejä

Vierailija
6/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän lisänä riisin ja muusin päälle. Huuhtelen säilöntäliemen pois. Kiehautan vedessä ja valutan veden pois. Sitten maustan mun lempparimausteilla pavut. Sitruunaa, soijakastiketta ja suolaa esim.

Tomaattiin säilöttyjä en osta nykyisin. Ne lämmitin vaan mikrossa lisukkeeksi ja söin sellaisenaan sen säilöntäkastikkeen kera.

Eipä se sen kummempaa laittoa tarvitse nuo tölkkipavut. Siitä vaan sitten salaattia lautaselle myös. Fetasalaatti vaikka.

Vierailija
7/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gnochhi-papu vuokaa. Eli gnochheja, tomaattikastiketta, mozzarellaa ja papuja. 

Vierailija
8/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikhereneistä teen currya ja hummusta, joskus kumoan salaatin sekaan tai paahdan uunissa.

Isot valkopavut on musta ihania oikeastaan missä tahansa uuniruoassa ja myös kasviskeitoissa. 

Kidneypavuista saa ihania patoja ja pihvejä, sekä meksikolaista.

Myös mustapavuista saa hyvät pihvit ja kannattaa ehdottomasti kokeilla myös leipomisessa. Muistaakseni yhteishyvässä oli joskus papukakku ohje. Ihan kuin mehevää suklaakakkua söisi.

Vierailija
9/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan salaattiin tai bowliin. Tortillatäytteeseen tai kasvispataan.

Vierailija
10/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivat tosi hyvin osaksi linssikeittoa!

Vierailija
11/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sellaisenaan huuhdeltuna suolan ja öljyn kanssa.

Vierailija
12/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niistä pavuista ilmeisesti kovin kummoisia ja monia ruokia saa.

Itse en ole tehnyt kuin tulista soppaa noista valkoisista tomaattikastikepavuista. Kikherneet syön hummuksena. Olen myös noita jonkun mainitsemia peltikikkareita koittanut, mutta en varsinaisesti tykästynyt niihin. Myös suklaahummusta olen tehnyt, sekin oli sellaista ihan syötävää, mutta ei kumminkaan kovin innostavaa.

Toivoinkin, että tästä ketjusta olisi löytynyt uusia kunnon papureseptejä, mutta nuo samathan ne taas kerran oli täällä mainittu. Eli aloituslauseeni tuntuu pitävän paikkansa; ei pavuista kovin kummoisia ja monia ruokia saa.

Vierailija
13/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tykkään paahdetuista kikherneistä. Uuniin öljytilkan kanssa 200 asteeseen, kunnes ovat rapsakoita, sen jälkeen maustaminen esim. suolalla, savupaprikalla, juustokuminalla ja chilijauheella. Voi napsia pelkiltään tai laittaa salaatin tai vaikka wokin sekaan. Olen tehnyt noita myös isoista valkoisista pavuista, ihan ok tuli niistäkin.

Tavallisiakin herneitä voi käyttää samalla tavalla.

Vierailija
14/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, käyn töissä ja on varaa ostaa kunnon ruokaa.

Vierailija
15/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itse papuja ruoanlaitossa, mutta pidän meksikolaisista papuruoista. 

Vierailija
16/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyöräytän pavuista hummusmaisia tahnoja leivän päälle. Laitan rasvaksi oliiviöljyn tilalla rypsiöljyä ja mausteeksi vaikka tomaattipyreetä, savupaprikaa, hieman pippuria, chiliä ja suolaa. Tai sitten sekoitan yrttejä tai Provenceen yrttimausteseosta ja valkosipulia paputahnaan.

Vierailija
17/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tacojen täytettä juustoraasteen kanssa. Pannulla paistan ensin kasaan. Jos on, niin savulihaa tai chorizoa mausteeksi.

Vierailija
18/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavut tomaattikastikkeessa ja perunamuussi.

Vierailija
19/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin käyn töissä ja on varaa ostaa muutakin kuin papuja, ei tarvi pakolla  hintoihin katsella kaupassa, mutta syön silti myös niitä papuja. 🤭

Vierailija
20/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään "ruoka", jos tekee paputahnan tai paahtaa kikherneitä uunissa. Ei myöskään se, että kaataa tölkkipavut jonkun muusin tm. päälle tai salaatin joukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän