Vauvan kävelyheijaste ei katoa
Meillä vauva 2kk ikäinen ja kävelyheijaste ilmenee edelleen. Kaikkialla sanotaan, että heijasteen tulisi sammua toisen elinkuukauden aikana, mutta meillä ei sammunut. Onko kellään kokemusta, että heijaste olisi sammunut vasta vähän myöhemmin ja kaikki ollut hyvin? Muutoin vauva kehittyy kuten kuuluu.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyikö vauva täysiaikaisena, yliaikaisena vai ennakkoon?
Rv40+1
Kysyin, koska keskosilla käytetään "korjattua ikää" kehityksen mittaamisessa. En silti olisi vielä huolissani, kun vielä on 2kk. Ei kannata koko ajan testailla. Joskus ainakin sanottiin, että se voi jäädä päälle, jos koko ajan testaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyikö vauva täysiaikaisena, yliaikaisena vai ennakkoon?
Rv40+1
Kysyin, koska keskosilla käytetään "korjattua ikää" kehityksen mittaamisessa. En silti olisi vielä huolissani, kun vielä on 2kk. Ei kannata koko ajan testailla. Joskus ainakin sanottiin, että se voi jäädä päälle, jos koko ajan testaa.
Kiitos asiallisesta vastauksesta! :)
Siis voisiko joku selittää mikä ihme on kävelyheijaste ja miten se oikein näkyy??
Oletko sama joka oli aiemmin huolissaan kun samaista heijastetta ei vauvalla ollut? Veikkaampa että olet avohoitopotilas ilman vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis voisiko joku selittää mikä ihme on kävelyheijaste ja miten se oikein näkyy??
Herran pieksut sentään.kaikkea sitä saa lukea ja "tietää", kun oikein vanhaksi elää.
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/0-1-v/vauvan-keh…
Vierailija kirjoitti:
Oletko sama joka oli aiemmin huolissaan kun samaista heijastetta ei vauvalla ollut? Veikkaampa että olet avohoitopotilas ilman vauvaa.
Öö mitä ihmettä? 😅
Vierailija kirjoitti:
Lähde: MLL
"Kävelyheijaste
Muutaman ensimmäisen elinviikon aikana lapsi nostelee jalkojaan ja ikään kuin kävelee, kun häntä pidellään kainaloista pystyasennossa ja jalkapohjat koskevat alustaan. Heijaste voi tulla jonkin aikaa näkyviin vedessä vielä sen jälkeen, kun se ei enää näy kuivalla maalla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herran pieksut sentään.kaikkea sitä saa lukea ja "tietää", kun oikein vanhaksi elää.
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/0-1-v/vauvan-keh…
Varsin tärkeistä asioista kysymys!
Aika monella vauvalla on vielä 2kk neuvolassa kävelyheijaste. En ole koskaan huolissani jos vauva voi muuten hyvin. 3kk mennessä sammuu. Terkka vuodesta 2002
Vierailija kirjoitti:
Aika monella vauvalla on vielä 2kk neuvolassa kävelyheijaste. En ole koskaan huolissani jos vauva voi muuten hyvin. 3kk mennessä sammuu. Terkka vuodesta 2002
Kiva kuulla jos näin on!
Nostan vielä jos lisää kokemuksia :)
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä...? T. Kahden äiti
Älä stressaa kehitystä vaan nauti vauvasta!
Tämä. Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Minun lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Minun lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.
N30
Taisi mennä väärään ketjuun
RELAA. Jos vauva syö ja on tyytyväinen niin kaikki on hyvin. Hysteriasi on vahingollisempaa kuin kävelyheijaste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
14 vuotiaana ensimmäinen? Ja nyt 8 lasta?
Vierailija kirjoitti:
RELAA. Jos vauva syö ja on tyytyväinen niin kaikki on hyvin. Hysteriasi on vahingollisempaa kuin kävelyheijaste.
Ei se aina ihan näin mene
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se aina ihan näin mene
Sivusta eri.
Se menee juuri näin. Älä stressaa. Mitä se sinun stressaaminen asiaa edes auttaisi? Jokainen lapsi kehittyy omaan tahtiinsa ja saat vielä huomata, että sinä et mahda sille yhtään mitään, vaikka kuinka stressaisit. Jos helpottaa niin suurin osa lapsista kehittyy ihan normaalisti.
Eipä näillä varhaisheijasteilla ole nepsyasioiden kanssa mitään tekemistä. Liittyvät motoriikkaan.