Kaikki muonat ovat plääh
Miksi mikään ei aiheuta sellaista OI NAM NAM NIIN HYVÄÄ-reaktiota? Maustan muonat kunnolla (en ole suola + pippuri-kombon ylin ystävä) ja osaan kokata.
Kommentit (29)
Minä kyllä tykkään inkivääristä, mutta se sopii mielestäni lähinnä aasialaisiin ja possuruokiin, joita en enää tee, minkä takia en enää osta inkivääriäkään. Jos reseptissä lukee inkivääri, cayenne- tms., korvaan sen kuivatulla chilirouheella, joka sopii tulisuutta antamaan mihin vaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
RUOKA YLIPÄÄTÄÄN ON PLÄÄH. YMMÄRRÄTKÖ. RUOKA YLIPÄÄTÄÄN. RAVINTOLA, OMA, EINES. KAIKKI. RUOKA YLIPÄÄTÄÄN ON PLÄÄH.
YMMÄRRÄTKÖ?
Eineksiä voi tuunata. Minä teen niin.
Jos teen eineksistä ruokaa, vaikka Pata-ainespussista pataa, johon lisätään vain jauheliha, niin laitan siihen lisäksi omia mausteita, ehkä ketsuppia, grillaus- ja yleismaustetta, pippuria, persiljaa tm. tuoretta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain täysin uutta ruokaa.
Minua ainakin alkaa lopulta tympimään kaikki ruoka, jos kierrätän kk-menussa kauan samoja. Menee ruokahalu, kun miettii ruoanvalmistusta, ei tule oikein nälkäkään jne., koska mikään ruoka ei saa vettä herahtamaan kielelle.
Uusi makuelämys herättää makunystyrät.
Juuri näin. Jotenkin vain pää lyö tyhjää. Ravintolaruuassa en usein hinnan takia uskalla kokeilla hirveästi uutta. Jos ruoka ei ole todella hyvää, en sitä syö. En ole ikinä pystynyt syömään vain jotain, että nälkä lähtee. Siitä tulee yököttävä olo. Mieluummin on vaikka kokonaan ilman kuin tunkee jotain plääh-ruokaa kitusiinsa.
Reseptejä on varmaan miljoonia olemassa, joten varmasti uusia makuelämyksiä löytyy.
Esimerki
Teen usein kiinalaista kanaa. Mureutan ennen paistamista. Laitan hoisinia, soijaa, chiliä... Siitäkin tuntuu puuttuvan jotain. Tiedän jo etukäteen miltä se maistuu. Hyvää se on, mutta jokin yllättävä siitä puuttuu. Yhtä tiettyä kiinalaista ravintolaa rakastan, mutta nyt olen tottunut jo siihenkin.
Kun ylipäätään MIKÄÄN ei sykähdytä ja silti pitäisi päivittäin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RUOKA YLIPÄÄTÄÄN ON PLÄÄH. YMMÄRRÄTKÖ. RUOKA YLIPÄÄTÄÄN. RAVINTOLA, OMA, EINES. KAIKKI. RUOKA YLIPÄÄTÄÄN ON PLÄÄH.
YMMÄRRÄTKÖ?
Eineksiä voi tuunata. Minä teen niin.
Yllätys. Kun edelleenkään, edelleenkään mikään ei sykähdytä. Ei pizza, ei pasta, ei mäkki, ei kotiruuat, ei mikään. Burritoja rakastan, mutta ei niissäkään ole mitään ihmeellistä, vaikka lisään chiliä ja suolakurkkua. Kaikki on niiiin maistettu jo miljoonaan kertaan.
Pitäisi löytää se jokin... Tiedän, että kiinaruuissa käytetään usein osterikastiketta. Sen maku on hyvä, mutta kuvottaa alkuperä...
Jauheliha on ainesosana sellainen, että saan melkein migreenin sen ajattelusta. Niiiiiiiiiiin tylsää! Toisaalta jauhelihakeitto on kyllä aina TODELLA maukas, kun sen viitsin vaivautua vääntämään pari kertaa vuodessa. Maku vain paranee ja syvenee uudestaan lämmitettäessä. Siinä on kyllä aina makua kerrakseen, vaikka ruokana onkin tylsä. Eikä minun ruuistani muutenkaan puutu makua. Osaan myös tehdä mehevää lihaa. Tämä ei edelleenkään koske vain minun tekemiäni ruokia, vaan kaikkia ylipäätään.
Vaihda toiseen ravintolaan. Viiden tähden ruoka ei taatusti ole samanmakuista kuin buffetruoka.