Miehen kanssa lähdössä PARIISIIN. Miltä alueelta kannattaa ottaa hotelli?
Hotelleita näyttää olevan PALJON ja joka puolella :) Ollaan lähdössä 10-vuotis häämatkalle. Eli mistä päin kannattaa hotelli ottaa ja miksi?
Kommentit (6)
Tietysti jos tarkoitat keskustalla 8. ja 9.arrondissementia ja suuria tavarataloja niin sinne on vähän matkaa. Mutta tuo 8. ja 9. arrondissement on tosi turistialuetta myös, mutta hyvää aluetta jos haluaa käydä ostoksilla ja syödä suht helposti ja edullisesti.
T:Pariisissa asunut
ttä ovat edullisempia kuin esim. Champilla ja alueella on kuitenkin ihania ravintoloita, herkkukauppoja, kahviloita, suuret tavaratalot on kävelymatkan päässä ja lentokenttäbussipysäkki. :-)
Toki ihania hotelleita on kaikkialla Pariisissa. Eiffelin alueelta löytyy varmaan huippuromanttisia kuherrusmajoja ja Maraisin alue ja latinalaiskorttelit on muodikkaita.
Ihan kiva hotelli, mutta esim. aamupalalla ei saanut kuin esim. yhden sämpylän per syöjä. Mutta alueena oli kyllä ikimuistoinen=)
Eli 5. tai 6. arrondissement, Quartier Latin tai Saint Germain. Ehdottomasti viehättävämpää aluetta kuin Oopperan ja suurten tavaratalojen alue, paljon ruokapaikkoja, illallakin elämää, muttei rauhatonta. Latinalaiskortteleista on kävelymatka Seinelle, Notre Damelle jne. Metrolla pääsee kätevästi joka puolelle, vaikka sinne tavarataloille ostoksille. Kävelläkin jaksaa.
ihmiset kehuvat latinalaiskorttelia " romanttiseksi" . Se on täynnä pieniä ja halvahkoja hotelleja.
Itse olen kerran ollut siellä, jossain rähjässä. Vähän ärsytti, kun piti kävellä niin pitkä matka keskustaan. Toisen kerran olin ihan keskustassa, mutta eipä se kiireisellä paikallakaan asuminen niin herkkua ollut.
Tärkeintä on, että muistat Pariisin olevan ISO kaupunki. Kartalla välimatkat näyttävät lyhyiltä, mutta käytännössä se ei ole sitä.