Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttusi pyytää kummiksi. Mitä sanot?

Vierailija
10.05.2025 |

Nyt en tarkoita sydänystävää, vaan hiukan randomimpaa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on pyydetty mutta pyyntö peruttiin kun sanoin että olen eronnut kirkosta.

Vierailija
22/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon. Yksi kummilapsi on ja sekin on tarpeeksi.

Parhaan kaverin lapselle voin olla epävirallinen kummi, mutta kellekkään muulle en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sylikummi on ihan 'tavan' kummi. Ei sillä ole sen kummempia oikeuksia tai velvollisuuksia.

Perinteisesti sylikummi ostaa kummilahjan kuten esim. hopealusikan ja rippiristin. 

Höpölöpö. Meillä omat vanhemmat pitää perinteisesti lasta eli ei ole SYLIkummia ollenkaan. En ole itsekään kummankaan kummilapseni SYLIkummi ja olen silti se kummeista joka on hankkinut ne kummilusikat sekä rippiristit

Olen ollut noin kymmenessä kastetilaisuudessa ja kaikissa niissä on vauva ollut kummin sylissä.

Vierailija
24/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin kauniisti. 

Vierailija
25/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Vierailija
26/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on pyydetty, mutta olivat päihdeongelmaisia, joten en suostunut.

Vierailija
27/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, että vaikka kirkko ja usko ovat tärkeitä asioita elämässäni, olen eronnut kirkosta. Toisekseen olin jo rippikoulun jälkeen sitä mieltä, että olen sopimaton kummiksi, eikä mielipiteeni ole muuttunut.

Vierailija
28/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin suostuisin. Yhden kummi olen, sellainen kaukokummi kun asumme eri valtioissa. Olen muistanut kummilapsen synttärit, nimpparit ja joulun ihan hyvin lahjoin, mutta kertaakaan en ole saanut kiitosta kuin äidiltään, en edes joulukorttia. Olen siis ollut lahja-automaatti. Oma moka, mutta tulipahan tehtyä. Nyt lapsi on jo aikuinen, käy Suomessa pari kertaa vuodessa, mutta eipähän ole tullut minun ovikelloa soittamaan. Ei ole kiinnostunut minuun edes tutustumaan. 

Vierailija
29/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aikoinaan kummeilta (äidin veli vaimoineen) kummilusikan. Kerran kummisetä osti mulle jäätelötuutin. Siinä ne muistamiset. Itse olen neljän kummi, enkä lisää halua. 60+

Vierailija
30/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva olla jonkun kummi 🤗

Vierailija
31/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon, en ole edes rippikoulua käynyt. 

Vierailija
32/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kiitos enää, pyydä nuorempaa. Olen 50v ja kaikki 7 kummilasta ovat jo aikuisia. En enää jaksa olla sellainen kummi kuin haluaisin ja mitä olin nuorempana"

Vierailija
33/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanin etten kuulu Jeesus-kulttiin.

Vierailija
34/51 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset lahja-automaatiksi kun heillä ei ole ketään läheisempää ihmistä.

Kyllä minä kummina päätän, olenko lahja-automaatti vai en! Kuka täysikärkinen menisi sellaiseen mukaan jos ei halua? Olen hoitanut kummilapsiani joskus viikonloppuisin tai iltaisin kun olivat vauvoja, vienyt puistoon taaperoita, retkille ja yökylään vähän isompia, enkä ikinä ollut lahja-automaatti. 

Vierailija
35/51 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen aina etten kuulu kirkkoon. 

Vierailija
36/51 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sylikummi on ihan 'tavan' kummi. Ei sillä ole sen kummempia oikeuksia tai velvollisuuksia.

Se on kunniatehtävä ristiäisissä ja sylikummi on aina se lähin äidin ystävä.

T.  Viiden jo aikuisen lapsen kummi, joista kahdelle olen sylikummi

Vierailija
37/51 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kunniatehtävä ristiäisissä ja sylikummi on aina se lähin äidin ystävä.

T.  Viiden jo aikuisen lapsen kummi, joista kahdelle olen sylikummi

Ei se kaikkialla näin mene. Minua on ristiäisissä pitänyt isäni ja oman lapseni ristiäisissä kannoin häntä itse. Kummit löytyy kyllä (ystäviä ja sukulaisia)

Vierailija
38/51 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi kummiksi. Sanosin suoraan, etten halua, ja olisin huono kummi, kun en mihinkään osallistuisi enkä ostelisi lahjojakaan. En myöskään suostuisi kenenkään kaasoksi. Enkä muihinkaan tällaisiin.

Vierailija
39/51 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan saman kuin viimeksi siskolleni. Eli kiitos kutsusta, mutta mulla on kummilapsi-kiintiö jo täynnä enkä ole olemassa oleviakaan muistanut vuosiin. Löytää varmasti paremman kummin muualta. 

Vierailija
40/51 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää halua, kaikki kummilapseni on jo aikuisia niin kuin omat lapsenikin. Erosin myös lut srksta niin ei käy senkään puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän