Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttusi pyytää kummiksi. Mitä sanot?

Vierailija
10.05.2025 |

Nyt en tarkoita sydänystävää, vaan hiukan randomimpaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon

Vierailija
2/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kirkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän kunniasta. Kysyisin, että mitä toivovat kummilta.

Vierailija
4/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. En halua kummiuden tuomia velvollisuuksia. 

Vierailija
5/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset lahja-automaatiksi kun heillä ei ole ketään läheisempää ihmistä.

Vierailija
6/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu kirkkoon. 

Vierailija
7/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä lähtisi. Jos kyse olisi perhetutusta ja mua vaimon kanssa kysyttäisiin yhdessä, voisimme harkita. Jos kyse taas olisi vaikka "työpaikan kahvipöydän Masasta", jota vaimoni ei edes tunne ja mäkin vain työni kautta, kieltäytyisin kohteliaasti. Ihan siitä syystä, että kun mä tai "Masa" vaihtaa työpaikkaa,  tuo "ystävyyssuhde" helposti katkeaa ja niin käy helposti suhteelle kummilapseen.

M50

Vierailija
8/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiskummeista ei mitään hajua, mutta kissallani on 3 kummia. Kaikki halusivat ihan vapaaehtoisesti, eli itse nimittivät itsensä tehtävään ilman minun mitään myötävaikutusta edes sanallakaan vihjaten. Tehtävää suorittaneet kiitettävästi riittävin tapaamisin ja muistamisin. Kummiuden kohde tyytyväinen ja osoittaa kiitollisuuttaan jokaiselle.

Vierailija
9/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ryhtyä "tavan" kummiksi, mutta en sylikummiksi, enkä ainoaksi kummiksi.

Jos ryhtyy kummiksi, voisi sitten osallistua edes jotenkin lapsen elämään. 

"Tiinan" sylikummi muistaa tyttöä muulloinkin kuin merkkipäivinä, ottaa luokseen muutamaksi päiväksi muutaman kerran vuodessa ja käy itse usein vierailulla, vaikka asuu toisella paikkakunnalla. Nyt suunnittelevat yhteistä etelänmatkaa. Toinen kummi muistaa lahjoin ja vie tytön usein ravintolaan syömään. 

"Tarun" sylikummi osti kummilusikan ja siinä kaikki. Hänen tyttärensä laittaa synttärikortin ja joskus viestittelee molempien tyttöjen kanssa. Toinen kummi lähettää synttäri- ja joukulahjat, mutta tapailu harvinaista kun muutti ulkomaille.

T. tyttöjen äiti

Vierailija
10/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylikummi on ihan 'tavan' kummi. Ei sillä ole sen kummempia oikeuksia tai velvollisuuksia.

Vierailija
11/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sylikummi on ihan 'tavan' kummi. Ei sillä ole sen kummempia oikeuksia tai velvollisuuksia.

Perinteisesti sylikummi ostaa kummilahjan kuten esim. hopealusikan ja rippiristin. 

Vierailija
12/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on neljä kummia, joista kahdesta ei juuri ristäisten jälkeen ole paljoa kuulunut, toinen kävi kylässä muossa asipissa, mutta huomioi kummilapsen pienellä muistamisella. Nyt ei 7 vuoteen oltu tekemisissä. Yksi on mieheni veli, joka jouluosin ja syntymäpäivisin antaa lapselle 20e. Se neljäs on ainoa, joka oikeasti on kiinnostunut lapsesta ja viettänyt tämän kanssa aikaa. On kutsunut kylään ja ovat tehneet päivätetkiä vaikka minne kivoihin paikkoihin. Hänestä on tullut lapselleni turvallinen aikuinen elämässä ja hänestä jää mukavia lapsiusmuistoja.

Mieti millainen kummi haluat olla. Jos et oikeasti halua viettää aikaa lapsen kanssa, ja tutustua häneen, niin älä ala kummiksi. Kaikkien etu.

Vierailija
13/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyydä,en kuulu kirkkoon.

Vierailija
14/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ja mua ei ole kastettu.

Vierailija
15/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan sylikummi oli hän kenelle vanhemmat ovat ajatelleet lapsen huoltajuuden jos lapsi sattuisi jäämään orvoksi tai vanhemmat eivät kykenisi lapsesta huolehtimaan. Tuskin nykyään on näin. 

Vierailija
16/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripariskunta pyysi minua kummiksi mutta kieltäydyin koska siinä on velvollisuuksia. En halua olla pelkkä nimellinen kummi joka ristiäiskuvassa ja seuraavan kerran rippijuhlissa.

Vierailija
17/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti sylikummi ostaa kummilahjan kuten esim. hopealusikan ja rippiristin. 

Höpölöpö. Meillä omat vanhemmat pitää perinteisesti lasta eli ei ole SYLIkummia ollenkaan. En ole itsekään kummankaan kummilapseni SYLIkummi ja olen silti se kummeista joka on hankkinut ne kummilusikat sekä rippiristit

Vierailija
18/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde enää kummiksi, minulla on jo niin monta kummilasta, että uusia en enää ota. Paitsi jos olisi reilummin rahaa niin semmosen ulkomaalaisen kummilapsen voisin hankkia ja hänelle sitten kuukausilahjoituksena pikkusumma rahaa. 

Vierailija
19/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, että koko kummijärjestelmästä luovuttaisiin. Kauheat paineet tulee kummillle, täälläkin tuo yksi äiti kirjoitti että kummi vie lasta etelänlomille ym.

Myönnän etten ole ollut maailman paras kummi ikinä. Muistan kyllä synttärit ja joulut, mutta ei ole yhtään yökylää ollut, puhumattakaan etelänmatkoista. 

Vierailija
20/51 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se todellakaan ole kummin velvollisuus lasta matkoille ja ravintolaan viedä tai edes kalleilla lahjoilla muistaa. Toisen tyttäreni kummi nyt vaan haluaa olla tytön elämässä monin tavoin. Ohiksena se, että ottaa kyllä molemmat tytöt etelään mukaan. Kerroin vain esimerkkinä sen takia kun joku suhtautuu kummiuteen sydämellä ja joku taas tyytyy ostamaan kummilusikan eikä vaivaudu edes synttärikorttia lähettämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä