Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ammattiliitot ovat tehneet duunareiden hyväksi

Vierailija
10.05.2025 |

Mitä vit- tua on ammattiliitot tehneet Euroopassa viimeisen 40 vuoden aikana?! 

Eurooppalaiset duunarit on laitettu kilpailemaan kiinalaisten orjien kanssa ilman mitään sanktioita. Kiinalainen duunari on orjan asemassa kun sillä ei ole ammattiliittoja tukena ja siitä johtuen heillä ei ole lomia, oikeutta lakkoiluun, työaika on aina ja työturvallisuus on olematon. 

Miten meni niinku omasta mielestä ammattiliitot? Miksi sallitte tämän? Miksi ei ole ollut korkeita tulleja kiinalaisille tuotteille jo 40 vuotta? Luulitteko, että businesmiehet ovat eurooppalaisen duunarin puolella! 

Älkää ikinä salliko businessmiesten määritellä politiikkaa. Busineksen pitää sopeutua politiikkaan, ei päinvastoin.

P.S. Kiinalainen tehdas saastuttaa paljon enemmän kuin Euroopassa tehtaat. Miten vihreät olette tämän sallineet? 

Menikö aika ma-muuttajien oikeuksia miettiessä?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot on neuvotelleet ne työehtosopimukset joiden takia tehtaita ei kannata täällä pitää.

Paitsi että tehtaita ja tuotantoa on ja palkkakulujen osuus menoista ei mikään kummoinen prosentti ole. Mutta pääasia että saadaan vauhkottua ja lobattua ammattiliitot ja joukkovoima nurin, että työnantajapuoli, joka muuten ON liittoutunut, pääsee sanelemaan täysin ja korvaamaan duunarit kehistysmaalaisilla.

Siihenhän tämäkin aloitus varmaan pyrkii. Ammattiyhdistysliikkeen vähättelyyn, jotta kukaan ei liittyisi ja työntekijät menettäisi ainoan puolustajansa. Jos ay-liikettä ei ole, kyyti on kylmää.

Vierailija
22/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaiset itse ostavat Kiinassa tuotettuja tuotteita, neuvo on yksinkertainen, älä osta niin niitä ei kukaan tänne rahtaa ja valmistajien on pakko tuoda tehtaita takaisin eurooppaan, voi tosin olla vaikeaa alussa kun joka tuotteessa lukee nykyään made in Kiina. Ay-liikettä ei ostolakkoihin tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Itse olen ytk jäsen ollut jo varmaan noin 5 vuoden ajan. Yhtään yleiskorotusta en ole saanut vaan olen aina itse neuvotellut palkkani ja lomani. 

Ylipäätänsä miksi ammattiliitot neuvottelee yleiskorotukset prosenteissa? Sehän tietää aina sitä että tuloerot vain kasvaa eli mitä isompi palkka niin sitä isomman korotuksen saat. 

Minä olen nähnyt millaisia työntekijöitä nämä ay ihmiset ovat. Ne ovat puhelimen näprääjiä, heillä kestää tunnin hommassa päivässä, he kyttää muiden tekemisiä ja heidän mielestään muiden kuuluu tehdä enemmän töitä kuin heidän. 

Ei  enää ikinä ammattiliittoon koska työelämän pitäisi olla reilu ja sellainen paikka missä kaikilla on hyvä olla.

M33

Vierailija
24/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä työehtojen heikennys alkoi, kun liityttiin EU:hun. EU:ta ajoi innolla läpi suurpääoma. Meillä pääpukarina hääräsi Lipponen. Hän oli niin oikealla, että kokoomuksessa ihmeteltiin.

Jos suurpääoma ajaa jotain läpi, se tuskin on pienen kansalaisen etu. 

Katsokaa Saksan tilannetta. Ruotsi sentään älysi pitää oman valuutan. 

Eikö persut vaatineet eroa EU:sta? Kummasti ne vaan tavoitteet katoaa, kun pääsee valtaan.

Kyllä, työvoiman vapaa liikkuvuus toi köyhistä itäblokin maista muualle ja näin laskivat palkkoja. 

Mutta tämäkään ei riittänyt. Piti tuoda orjien tekemiä tuotteita Kiinasta halvalla. 

Vierailija
25/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliitot on neuvotelleet ne työehtosopimukset joiden takia tehtaita ei kannata täällä pitää.

Paitsi että tehtaita ja tuotantoa on ja palkkakulujen osuus menoista ei mikään kummoinen prosentti ole. Mutta pääasia että saadaan vauhkottua ja lobattua ammattiliitot ja joukkovoima nurin, että työnantajapuoli, joka muuten ON liittoutunut, pääsee sanelemaan täysin ja korvaamaan duunarit kehistysmaalaisilla.

Siihenhän tämäkin aloitus varmaan pyrkii. Ammattiyhdistysliikkeen vähättelyyn, jotta kukaan ei liittyisi ja työntekijät menettäisi ainoan puolustajansa. Jos ay-liikettä ei ole, kyyti on kylmää.

Päinvastoin. Olen aidosti pettynyt liittojen toimintaan ja haluan niiden parantavan toimintaa. Se tapahtuu kun jäsenet osaavat vaatia oikeita asioita liitoilta.

Ap

Vierailija
26/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittojen olisi pitänyt olla tiukkana parikymmentä vuotta sitten, kun tänne alkoi tulla virolaisia työntekijöitä virolaisilla palkoilla. Nyt on myöhäistä. Paljonkohan liitot saivat siitä, etteivät vastustelleet asiaa tuolloin?

Vierailija
27/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliittojen pitäisi julkisesti vastustaa työperäistä m-muuttoa. On iso epäkohta se että ammattiliitot hyväksyy työperäisen m-muuton vaikka meillä suomessa on vuosittain satoja tuhansia työttömiä omasta takaa. 

Vierailija
28/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Itse olen ytk jäsen ollut jo varmaan noin 5 vuoden ajan. Yhtään yleiskorotusta en ole saanut vaan olen aina itse neuvotellut palkkani ja lomani. 

Ylipäätänsä miksi ammattiliitot neuvottelee yleiskorotukset prosenteissa? Sehän tietää aina sitä että tuloerot vain kasvaa eli mitä isompi palkka niin sitä isomman korotuksen saat. 

Minä olen nähnyt millaisia työntekijöitä nämä ay ihmiset ovat. Ne ovat puhelimen näprääjiä, heillä kestää tunnin hommassa päivässä, he kyttää muiden tekemisiä ja heidän mielestään muiden kuuluu tehdä enemmän töitä kuin heidän. 

Ei  enää ikinä ammattiliittoon koska työelämän pitäisi olla reilu ja sellainen paikka missä kaikilla on hyvä olla.

M33

Viimeinen lause on käsittämätön.... haha... haha hahaa 

Vierailija
29/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliittojen pitäisi julkisesti vastustaa työperäistä m-muuttoa. On iso epäkohta se että ammattiliitot hyväksyy työperäisen m-muuton vaikka meillä suomessa on vuosittain satoja tuhansia työttömiä omasta takaa. 

Tämäkin vielä. Totta. 

Vierailija
30/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaiset itse ostavat Kiinassa tuotettuja tuotteita, neuvo on yksinkertainen, älä osta niin niitä ei kukaan tänne rahtaa ja valmistajien on pakko tuoda tehtaita takaisin eurooppaan, voi tosin olla vaikeaa alussa kun joka tuotteessa lukee nykyään made in Kiina. Ay-liikettä ei ostolakkoihin tarvita.

Vaikea olla ostamatta kun ei ole muita myynnissä ja niiden hinta on matalampi kuin Euroopassa valmistettu. 

Vierailija
31/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammattiliittojen kuulu vastustaa ulkomaista työvoimaa vaan vahtia että kaikki pelaavat samoilla säännöillä.

Vierailija
32/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Viimeinen lause on käsittämätön.... haha... haha hahaa 

Onko se sinusta reilua että isompi palkkaiset saa isomman korotuksen tai että ay ihmiset tulevat työpaikalle istumaan ja näpräämään puhelinta jotta muut tekevät enemmän töitä?

En tule itse koskaan liittymään ammattiliittoon koska ammattiliitot pilaavat työelämän, minut huijattiin ammattiliittoon kun aloitin työurani mutta ajan myötä tajusin erota liitosta. 

M33

Vierailija
33/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M33

Oletko kieltäytynyt niistä yleikorotuksista ja lomaoikeudesta jonka AY-liike on neuvotellut aikoinaan vai luuletko torppari isännän hyvähyvyyttään antaneen vuosiloman kun olet niin hyvä tekijä? On meillä lapsellisia oman elämän "sankareita" kun porvareitten hyvyyteen luottaa, eikö sen nyt jo sokeakin huomaa hallitusta seuratessa mihinkä se johtaa.

Vierailija
34/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ammattiliittojen kuulu vastustaa ulkomaista työvoimaa vaan vahtia että kaikki pelaavat samoilla säännöillä.

Mitäs luulet että suomalaiset työttömät ajattelee siitä kun tänne otetaan ulkomaalaista työvoimaa? Suomalaisten työttömien työllistyminen on entistä vaikeampaa kun siitä työpaikasta taistelee entistä useampi työtön.

Vierailija
35/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea olla ostamatta kun ei ole muita myynnissä ja niiden hinta on matalampi kuin Euroopassa valmistettu. 

Siksi pitää olla tullimaksut. 

Meidän, siis EUn, pitää tehdä vapaakauppaa vain kaltaistemme kanssa. Kanada, jenkit, Japani, Korea, Australia ym. 

Vierailija
36/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Oletko kieltäytynyt niistä yleikorotuksista ja lomaoikeudesta jonka AY-liike on neuvotellut aikoinaan vai luuletko torp

Nykyinen hallitus on hyvä. Te itse veitte suomen taantumaan ja te itse tuhositte suomen, orpon hallitus koittaa korjata teidän tekemät virheet. 

Tiesitkö että työpaikka on paikka missä kuuluu tehdä töitä? Työnantajat kyllä arvostaa työntekijää joka on hyvä ja tärkeä työntekijä.

M33

Vierailija
37/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä väitteesi perustuu?  Viherpieruvassarin unelmaanko!?

Vierailija
38/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tessi se on niillä ulkkareilla kuin suomalaisillakin. Sitä paitsi ne ulkkarit on monesti todella tarkkoja sen kanssa, että saavat sen mikä kuuluu.

Vierailija
39/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan sitä työntekijää puolustaa työnantajaa vastaan jos ei liitto? Ytk lakiapua ei ole lähelläkään sitä mitä liitolla.

Vierailija
40/78 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkoja pitää nostaa, koska se edustaa kehitystä ja on isänmaallista. Ilman palkkojen nostoa teollisuutemme ei kehity ja jää tuottamaan toisarvoisia tuotteita. Siitä seuraa se, että joudumme kilpailemaan paskastialaisten ja kiinalaisten kanssa työpaikoista. 

Tuottavuus on otettava yritysten korkeammalle kehittämistä tuotteista, ei matalista palkoista. Koska se estää matalasti tuottavien tuotteiden valmistamisen ja kehittää meidän teollisuutta valmistamaan high-end tuotteita. 

Suomessa on sata vuotta keitetty sellua ja myyty sitä 300€/tonni. Siinäkin työn osuus on mitätön ja hinta koostuu tuhottujen puiden massasta. Eli olemme myyneet puita, raaka-ainetta, emme työtä. Sveitsi myy rannekelloja 300 000€/kpl. Siihen meidänkin on pyrittävä.

Kokoomuksen ja SDPn johdolla maamme teollisuus on keskittymässä toisarvoisten tuotteiden valmistamiseen, kun teollisuutta ei haasteta tuottamaan kehittyviä tuotteita, vaan teollisuudelle annetaan mahdollisuus ottaa tuottavuus ma- muuttajien matalista palkoista. Se ei ole isänmaallista eikä järkevää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän