Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kehittää englannin puhumisen taitoa?

Vierailija
09.05.2025 |

Nyt kaikki vinkit kehiin.

Ei ole varaa palkata opettajaa, eikä lähteä ulkomaille, eli joku halpa keino pitäisi löytää.

Haaste on siis puhuminen. Menen aivan lukkoon, kun pitäisi sanoa jotain. Luen ja kuuntelen englantia sujuvasti, mutta en pysty puhumaan sitä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelemalla ruotsia.

Ruotsi on sukua englannille, eikä kovin kaukaistakaan. 

Siltikin kieli kielenä. Englantia oppii puhumaan vain puhumalla.

Ruotsiakin erittäin hyvä osata jos työllistyä haluaa.

Maamut opiskelevat mieluummin ruotsin kuin suomen, koska se on helpompi. Eihän esim persut osaa edes suomea  vaikka se on niiden äidinkieli.

Veikkaan niillä olevan älynpuutosta.

Sullahan on paha persuahdistus, kielen opiskeluakin sotkee persuajatukset. Hakisit jo apua noihin pakkoajatuksiisi! 

Eikä hän osaa edes itse kirjoittaa suomea. Persut vaan sillä kahelilla mielessä, oli keskustelun aihe mikä hyvänsä.

Vierailija
22/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli peruskoulussa englanti kuutonen, sitten yläasteella käänsin kaikkien Queenin albumien jokaisen kappaleen sanat suomeksi ja lausuin niitä ääneen samalla, nousi ysiluokalla englannin arvosana kasiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kirjoittaminen onnistuu? Voit ensin pyytää ChatGPT:tä juttelemaan sun kanssa englanniksi. Määritä aihe tai taso, jolla haluat harjoitella. Uskon että kirjoittaminen auttaa puhumiseenkin, kun se jo kasvattaa reaktionopeutta.

Keskusteluryhmät on hyviä. Lähellä asuviin ulkomaalaisiin kannattaa myös tutustua. Vähän riippuen iästäsi. Esim. yliopistoissa on vaihto-opiskelijoita ja valmiita kanavia, miten tutustua vaihtareihin. Jos olet reilusti vanhempi, keskustelukerho voi olla paras vaihtoehto.

Vierailija
24/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää kumppania tai ystävää välillä käymään yksinkertaisia keskusteluja englanniksi.

Vierailija
25/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoitat mitä tahansa vapaa-ajan juttua, oli se kauppalista tai päiväkirja, kirjoita englanniksi. Se jo aktivoi kielen tuottamista. 

Vierailija
26/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roikkumalla netissä ja varsinkin vauvapalstalla.

Vaikka puhuminen on eri asia kuin kirjoittaminen niin koen että englanninkielinen kommunikointi ihmisten kanssa nettipalstoilla on auttanut omaa kielitaitoani.

Vierailija
27/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan ääneen lukeminen? Tottuisi lausumaan englantia niin ehkä se olisi vähän helpompaa myös silloin kun on itse keksittävä sanottavaa.

Vierailija
28/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot englanninkielisiä ohjelmia ilman tekstityksiä, kuuntele ääntäminen ja toistele repliikkejä.

Yksinkertaisuudessaan puhumalla englantia opit puhumaan sitä paremmin. Luet vaikka englanninkielistä kirjaa ääneen tai puhut itseksesi vaikka ruokaa tehdessä.

Luulin aina että isoveljeni puhuu tosi hyvää englantia, mutta melkein 10 vuotta Hong Kongissa asuttua olen huomannut kuinka tönkösti hän puhuu (ja välillä räikeää rallienglantia) 

Vierailija
29/29 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit pyytää kumppania tai ystävää välillä käymään yksinkertaisia keskusteluja englanniksi.

Tää on hyvä! Siinä harjaantuu kahden ihmisen kielitaito ja toinen voi auttaa/korjata heti.

Myöskin varmaan mukavempaa kuin itsekseen puhuminen, kuten itse ehdotin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi