Täällä on ihan USKOMATON määrä katkeruutta ilmassa.
Vasemmistoa äänestäneillä ottaa näköjään todella koville tämä vaalitulos. Täällä on peloteltu jo kaikella mahdollisella ja mahdottomalla, mitä hirveää siitä seuraakaan kun saadaan porvarihallitus. Ja joku onneton vielä uskoo näihin typeryyksiin.
Tämä tietämättömyyden ja luulottelun määrä täällä on kyllä ihan uskomatonta.
Kommentit (25)
No, mä nyt en varsinaisesti odota mitään itselleni tämän vaalituloksen myötä. On asiat ihan jees. Kiva, joskin pienipalkkainen työpaikka eikä muutenkaan asiat erityisen huonosti. Heikompiosaisia ajattelin Kokoomusta äänestäessäni, lähinnä työttömiä ja vanhuksia. Toivottavasti jotakin muutosta parempaan heille saadaan nyt aikaan.
Vierailija:
Ihan aina.Minä minä minulle ja heti-porukalle näyttää olevan täysin käsityskyvyn ulottumattomissa sellainen, että osa meistä ajattelee lähimmäistään ja miettii kaikkia tekoja periaatteella " kaveria ei jätetä" .
Miten oikein osasitkaan taas vedota tuohon katkeruuteen ....
Vierailija:
Ihan aina.Minä minä minulle ja heti-porukalle näyttää olevan täysin käsityskyvyn ulottumattomissa sellainen, että osa meistä ajattelee lähimmäistään ja miettii kaikkia tekoja periaatteella " kaveria ei jätetä" .
se joka maksaa itsensä kipeäksi veroja ja painaa töitä niska limassa maksaakseen tätä hyvinvointia,
vai se jota pitää ymmärtää aina tappiin asti " kun on vaikeaa" (muilla ei koskaan ole tietenkään rankkaa) ja lisää pitäisi saada etuuksia ja parempia. että pärjää vaan niillä sitten mukavasti.
toisen menestys ja työnteko on pois toisten pussista.
lisää hommia, keppiä ja veronmaksua toisille ja
muille sitten lisää niitä porkkanoita ja työn hedelmiä.
Nythän tämä vasta alkaa näemmä. Hassua sinänsä, mikähän lie, ettei pelottelemalla saatukaan vasemmistolaisia uurnille? Vai voisiko peräti olla, että heitä ei ole Suomessa yksinkertaisesti tuon enempää, mitä vaaleissa kävi ilmi.
Ihan turha yrittää yleistää mitään sääntöjä mistään.
Joku tuossa sanoi, että ei niitä vasemmistolaisia sitten vissiin ole " tuon enempää" . :D Aika vahva liioittelun maku tuollaisessa ilmaisussa kun vielä hetki sitten kokoomus oli oppositiossa ja demarit ovat kuitenkin yhä kolmanneksi suurin reippaalla paikkamäärällä.
viimeks porvaihallitus teki niin pahaa jälkeä ettei demarit ole saanukorjattua jälkiä vieläkään. on aihetta epäluuloon siis. ei se ole katkeruutta
myös päivähoidon tukeminen loppuu. Jokainen saisi maksaa reaalihinnan lastensa hoidosta, kuten esim. Irlannissa tehdään. Hoitoviikon hinta tukemattomana on 200 euroa. Uskon todella, että työttömyys vähenee, kun täytyy miettiä onko varaa tehdä työtä.
Täytyyhän tästä jotain hyvääkin seurata, vai mitä?
Minä en niitä kakaroitanne hoitaisi sillä vaivaisella hinnalla mitä siitä työstä maksatte. Kannatan lämpimästi Irlannin mallia.
Ei oikeen toimis toi kokoomuspolitiikka meillä mun pitäis kai antaa lapsi huostaan vai mitenköhän tää nyt sitte järjestyis
kuin eilinen äänestys osoitti.
Käyttämättä jätettyjä ääniä ei lasketa. Urpot. Mitäs siinä itkette?
ei olisi asioista tietoa. On nähkääs erilaisia näkemyksiä asioista.
Tietämättömyyttä sen sijaan on uskoa moisiin täällä esitettyihin väitteisiin ja levitellä valheita eteenpäin. Väitteillä tarkoitan siis kirjastomaksuja, hyvinvointivaltion alasajoa, palvelujen yksityistämistä, päivähoitomaksujen katon poistamista, työttömyysturvan heikentämistä ja sataa muuta asiaa joista täällä puhutaan. Jokainen normaalijärkinen tajuaa, että nämä ovat aivan tuulesta temmattuja ajatuksia.
Jokainen saa äänestää ketä haluaa, tietenkin on erilaisia näkemyksiä. Aloitusviestini ei koskenutkaan lainkaan sitä.
Ap
Vierailija:
ei olisi asioista tietoa. On nähkääs erilaisia näkemyksiä asioista.
että maksan kyllä jos Suomessakin olisi edes kaksikertainen palkkataso ja tasaveroa maksaisin vain 19%. Eli käteen jäisi noin 5.500 euroa kuukaudessa pelkästään minulle ja miehelle sama. Eli silloin ei paljon kiinnostaisi maksaisiko päivähoito meidän kahdella lapsella 1000 euroa/lapsi/kk vai ei, koska käteen jäisi silti moninkertainen määrä rahaa kuin tässä sosialistimeinigissä.
Kun verrataan ulkomaihin pitäisi aina ottaa huomioon ainakin myös maan palkkataso ja verotus sekä muu yleinen hintataso joka saattaa olla ruuan, vaatteiden jne. osalta huomattavasti alempi kuin Suomessa.
Minun brittikollega kysyi, kun kuuli palkkani (joka siis on 3750 e/kk brutto), että millä Suomessa eletään, kun kaikki (asuminen, ruoka, merkkivaatteet, autot) on täällä niin saakelin kallista? No vastasin siihen, että niinpä....kun ei ole edes parempaa keskituloa nattivalla ihmisellä kohtuullista elämänlaatua, näiden verojen takia......
Sauli Niinistö ei kannattanut kirjastomaksuja. Tomittaja kysyi Niinistöltä syvimmän laman aikaan, että jos olisi pakko tinkiä jommastakummasta, leikkaisiko hän terveydenhuoltoa vai laittaisiko kirjastot maksullisiksi. Niinistö vastasi kirjastomaksut.
Vaan eipä varmaan arvannut, että siitä jaksetaan jauhaa vielä vuonna 2007.
Samoin tasa-arvo, siellä päivähoitosysteemi pelittää ja naisilla on tasavertaiset mahdollisuudet osallistua työelämään.
Eikö?
No ei se mitään, me kaikki tuottamattomat voidaankin ryhtyä sitten piioiksi ja rengeiksi viemään teidän paremmin tienaavien roskia ja ulkoiluttamaan pikuumopsejanne. Sellainen palveluyhteiskunta pärjää tosi hyvin varsinkin kun maa on pieni ja se huippu jota voidaan elättää kapea.
että hävinneet ovat harmissaan ja katkeriakin. Kyllä olisivat kokoomuslaisetkin, jos olisi tullut murskatappio. Ja kyllä sitäkin seliteltäisiin ensisijassa muin syin, kuin katsomalla peiliin.
Perlos, Elqoteq yms. siirtää tuotantoaan muihin maihin ja on vain ajankysymys milloin Nokia lähtee. Tehtaat ovat jo sulkeneet ovensa. Eli millä tässä maassa enää tulevaisuudessa elää kuin palveluilla? Niinhän ne poliitokotkin ovat sanoneet, että palveluyhteiskuntaa pitää tässä rakentaman.
Minusta tuollainen on niin törkeää kuin vain olla voi! Ilmainen kirjasto on kaikkien etu ja varsinkin varattomamman kansanosan. Mä en voi hyväksyä tuollaista ajattelua, että kirjastonkin käytön pitäisi maksaa!
Suunnilleen sama kuin pyytäisi maksua siitä, että kuuntelee linnun laulua ulkona.
Ihan aina.
Minä minä minulle ja heti-porukalle näyttää olevan täysin käsityskyvyn ulottumattomissa sellainen, että osa meistä ajattelee lähimmäistään ja miettii kaikkia tekoja periaatteella " kaveria ei jätetä" .