Pesetkö juomatölkin juontikohdan ennen kuin avaat ja juot?
Kommentit (71)
Mun exä pesi. Ärsytti kun tultiin kaupasta ja kauhea jano nii yksi suunnilleen repi kokistölkin mun suusta ja hinkkasi fairyllä. Tölkin siis ei mun suuta.
Oletteko te panikojat ikinä käyneet pussikaljalla?😅 Miten pesette tölkit jossain kalliolla?
On tullut kyllä mieleen, että tölkille on saattanut joku tehdä mitä vain, vaikka nuoleskella sitä tai koskea paskaisin käsin, mutta en silti ole pessyt sitä. Minun kouluaikoinani kotitaloustunnilla opetettiin, että kaikki säilyketölkit kuuluisi aina pestä ennen käyttöä.
Mutta ihmisen elimistössä on suojaavia bakteereita, jotka hoitelevat aika tehokkaasti vieraat pöpöt. Vanhemmien olen tullut vähän tarkemmaksi, kun ei vastustuskyky enää ole samaa tasoa ja alkanut esim. pestä kaikki kasvikset, hedelmät ja muut sellaiset. Ehkä jatkossa pesen ne tölkitkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä pesi. Ärsytti kun tultiin kaupasta ja kauhea jano nii yksi suunnilleen repi kokistölkin mun suusta ja hinkkasi fairyllä. Tölkin siis ei mun suuta.
Ei hitto. Kai joillain on kotoakin opittu nuo hysteriat. Eivät edes sitten sitä ymmärrä että samalla logiikalla joka ikinen tuote pitäisi kotona pestä ennen jääkaappiin laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te panikojat ikinä käyneet pussikaljalla?😅 Miten pesette tölkit jossain kalliolla?
Mikä ongelma se nyt muka on, jos kaupasta menee suoraan jonnekin puistoon? Kauppojen aulassa on pesuallas pullopalautusautomaatin vieressä, jos joku haluaa pestä ne ostoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök jos joku ei pese. Tottakai jokainen normaali ihminen pesee ne. Kuten pesee kätensä Wc käynnin jälkeen.
Normaali ihminen ei ole pöpökammoinen.
Pöpökammoisuus on myös järkevää.
Esim. mä en juuri koskaan sairasta mitään vatsatauteja, vaikka kansa ympärillä lakoisi.
Vessassa on yksinomaan realistista olla koskematta pintoihin paljain käsin ja pestä silti kädet saippualla.
Mitä tölkkeihin tulee, huljautan hanan alla, jos hana on lähellä. Taskussani on aina kosteuspyyhkeitä. Mutta edellä mainittu paidalla hinkkaaminenkin on parempi kuin ei mitään.
Usein tölkkien päällä on suorastaan hiekkaa - en todella puhdista niitä suuni limakalvoilla.
Myytinmurtajissa tutkittiin asiaa eikä tölkeistä löytynyt pöpöjä.
Minulla oli joskus tosi likainen juomalasi. Kun tiskasin sitä tiskiharjalla, huomasin, ettei se pese lasia kunnolla, koska harjakset ovat niin harvat. Sen jälkeen olen kaikki juomalasit ja mukit pessyt sienellä, jonka kanssa saa kaikki kohdat hinkattua hyvin.
Sama astianpesukoneessa; se vain liottaa lian pois. Aika etovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma se nyt muka on, jos kaupasta menee suoraan jonnekin puistoon? Kauppojen aulassa on pesuallas pullopalautusautomaatin vieressä, jos joku haluaa pestä ne ostoksensa.
Ja ennen vanhaan upotettiin ne pussikaljat veteen, järven- tai merenrantaan, että psysyvät viileinä. Samalla siinä myös huuhtoutuivat.
En pese. Olen kehittänyt hyvän vastustuskyvyn enkä ole pöpökammoinen.
Pesen, ennen en. Ne pyörii kauppojen ja tuottajien varastoissa ties missä olosuhteissa ja kuka vaan voi näpertää ennen kuin päätyy omille huulille. En mä nuolisi muitakaan pakkausmateriaaleja pesemättä, miksi tölkkiä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Desifioi virtsalla.
Nykyään kai tarttisi olla hygieenisempi, kun on kaikenlaisia pandemiariskejä ja pestä kaikki mahdollinen ennen käyttöä. Mutta enimmäkseen se tuppaa unohtumaan, että tarttisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök jos joku ei pese. Tottakai jokainen normaali ihminen pesee ne. Kuten pesee kätensä Wc käynnin jälkeen.
Normaali ihminen ei ole pöpökammoinen.
Pöpökammoisuus on myös järkevää.
Esim. mä en juuri koskaan sairasta mitään vatsatauteja, vaikka kansa ympärillä lakoisi.
Vessassa on yksinomaan realistista olla koskematta pintoihin paljain käsin ja pestä silti kädet saippualla.
Mitä tölkkeihin tulee, huljautan hanan alla, jos hana on lähellä. Taskussani on aina kosteuspyyhkeitä. Mutta edellä mainittu paidalla hinkkaaminenkin on parempi kuin ei mitään.
Usein tölkkien päällä on suorastaan hiekkaa - en todella puhdista niitä suuni limakalvoilla.
Mulla on hyvä vastustuskyky just siksi, etten ole pöpökammoinen. Ei tarvitse olla pyyhkimässä ja hinkkaamassa koko ajan, en jaksaisi tuollaista kosteuspyyhe kädessä kulkemista.
Mulkulla töpöttelen muiden purkit ja putelit heti kun on sauma.
En juo tölkistä enkä pullosta vaan juomalaisista. Aina. Jaa mistä otan juomalasin jossain puistokonsertissa kun joku tyyppi tarjoaa Jaffan? Tietysti repusta...ni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto. Kai joillain on kotoakin opittu nuo hysteriat. Eivät edes sitten sitä ymmärrä että samalla logiikalla joka ikinen tuote pitäisi kotona pestä ennen jääkaappiin laittamista.
Eihän tarvi jokaikistä pestä, vaan vain sellaiset, joista suoraan elimistöön voi jotain ylimääräistä päästä. Esim. jos juodaan jostain suoraan. Sama homma, jos vaikka sormet laitetaan suuhun tai asennetaan vaikka alapäähän jotain puikkolääkettä, niin hygienia on tämmöisissä tarpeen ennen sitä laittamista.
Mutta jos vaikka lihapakkaus tyhjennetään pannulle, niin jos siitä pakkauksen reunasta tai muualta on joku pöpö tullut mukaan, niin kyllä se kuumennettaessa tuhoutuu. Siksi lihapakkausta ei tarvi pestä (vaikka koronan aikaan niinkin kyllä käskettiin tehdä!).
Hulautan kuuman veden alla, samoin kaikki säilyketölkit. Tämä muuten opetettiin jo köksän tunneilla.
En pese, tuntuu ihanalta elää välillä "reunalla" uhkarohkeasti ja villisti.
Mutta naisen genitaalia kun nuolen, pesen sen babywipesillä.
M42
Pitäisi ehkä, mutta en pese. En ole ikinä pessyt.